Reklama

Reklama

Kuky se vrací, film scénáristy a režiséra Jana Svěráka, je dobrodružný i poetický rodinný příběh, v němž ovšem hlavní role přebírají hrdinové ze světa dětské představivosti. Šestiletý Ondra trpí astmatem, a tak ze “zdravotních důvodů“ musí pryč i jeho oblíbená hračka - růžový medvídek Kuky. Když maminka vyhodí Kukyho do popelnice, začne pracovat Ondrova fantazie, v níž prožívá medvídkovy příběhy v neznámém přírodním světě. Je to ale opravdu jen sen malého kluka a nebo se Kuky skutečně vydal za největším dobrodružstvím svého plyšového života? Kuky se vrací představuje v kontextu současné domácí kinematografie skutečně jedinečný snímek, a to nejen pro své zaměření na rodinné publikum spojující dětského i dospělého diváka, ale i pro netradiční a moderní kombinaci hraného a animovaného příběhu, plného akčních scén a vtipných dialogů. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (877)

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Kuky se vrací není vůbec špatný film. Co se týče formální stránky musel jsem v duchu jásat (výborná hudba, kamera, triky), ale i po té obsahové může film nabídnout slušný příběh (pro děti). Štvala mě postava malého Ondry (vůbec se mi na tuhle roli nehodil) a stejně tak jeho hlas, který propůjčil Kukymu (určitě by se dal najít dabér s vhodnějším hlasem). Jeho matka byla ve své roli taky dost nevěrohodná. Lepší to bylo s postavičkami. Dabing Zdeňka Svěráka alias Hergota jsem si opravdu užíval, stejně tak ostatní dabéry lesních/skládkových příšerek. Ten konec byl už takový úsměvný a vložka s bezdomovcem Kaiserem zbytečná (jako kdyby šlo jen o to, aby měl možnost něco odehrát), ale celkově mám z filmu dobrý pocit, jestli dělat moderní filmy pro děti, tak takhle. "Co je?" - "Já jsem eště nikdy mimo domov sám nespal, teda včera, ale to jsem omdlel." - "No, tak gratuluju a nezapomeňte zhasnout." ()

Skejpr 

všechny recenze uživatele

Škoda, že se hlavní dějová náplň v poslední třetině zredukuje na "automobilové" honičky. Jinak je ale Kuky neuvěřitelně působivý, po vizuální stránce morbnidně-komický a především magický pokus o takový menší český Hollywood, který Svěrákovi vychází na výbornou a veškeré jeho chybičky jsou zároveň jeho skutečnými ozdobami. Zásluhu na tom má přitom nejenom úžasný vizuál (a skvělý dabing-nedabing), ale především způsob, jakým Svěrák tuhle svoji skoro pohádkovou fantazii rozklíčovává a umožňuje divákovi luštit ji v průběhu děje s ním. Druhá návštěva kina se tak stává povinností a pokud do začátku prázdnin nevyjde oficiálně soundtrack, asi se zblázním!!! BTW všimli jste si, kolik prvků má ten film společných s Nolanovým Inception?? ()

Reklama

Aluska88 

všechny recenze uživatele

České, Svěrákovské a velmi milé. Slyšet Zdeňka Svěráka mluvit loutkovou postavičku je velmi nezvyklé, o to však zajímavější. Chvíli jsem si na jeho hlas zvykala, ale poté jsem mu přišla na chuť a čekala, co za "perly" bude pronášet:) Výtvarné a vůbec celkové vizuální zpracování lesního a okolního světa je velmi působivé. Zvláště mimořádně zpracovaná je kombinace loutek se skutečnými zvířaty, kde jsem si říkala: "Jak to natáčeli?" To musela být skutečně makačka jako prasátko:) Pohádkový příběh o síle dětské představivosti. Po určitém čase jsem přestala zvažovat nad tím, jestli jsou to všechno Ondrovy představy, nebo se to skutečně děje v důsledku Ondrova vyprávění. Kuky se vrací je příběhem, který (snad) zaujme děti, ale zároveň přednáší spoustu mouder a životních rad, které ocení i dospělácké generace. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Právě jsem se vrátil z předpremiéry v Českých Budějovicích a jsem pln různorodých pocitů, kterými mne nový (a asi docela přelomový) film Jana Svěráka naplnil. Na jedné straně převládá nadšení z naprosté originality, která je vtisknuta do loutkařiny a estetické roviny Kukyho odysey, absolutně zvládnutého řemesla (stálý a osvědčený tým Svěrákových spolupracovníků, jemuž vévodí Smutného dokonalá kamera a Fišárkův precizní střih, vypadl snad jen tradiční autor hudby Ondřej Soukup, který byl však více než dobře nahrazen), na straně druhé mírné rozpaky z celkového vyznění, v němž převládl spíše nostalgický a posmutnělý podtón a tak trochu působil jako nějaká rodinná psychoterapie, v jejímž běhu mi scházela tvůrčí invence otce scénáristy Zdeňka Svěráka, respektive jeho obvyklé mixování tragického a komického, z Kukyho se na mě mimo pilin sypala záplava spíše toho smutného, na což jsem nebyl připraven. Dlouho jsem si také nemohl zvyknout na hlasový projev Janova syna Ondřeje, který mi nepřišel jakožto ideálně zvolený, ač potomek slavných předků, stále je to výrazný neherec, což v případě postsynchronu vadí. Když však Svěrák junior a jeho tým rozevřel po chladnějším entrée přede mnou coby divákem to úžasné panoptikum lesního života, v běhu děje jsem na výše zmíněné pomalu zapomněl. Kuky se vrací je filmem apriori pro dětského diváka, ale svou nespoutanou invencí a bytostnou originalitou, týkající se především vizuální složky, osloví asi každého. Jan Svěrák spolu s animátorem Jakubem Dvorským (z brněnského vývojářského týmu Amanita Design, který proslul vizuálně unikátně zpracovanými flashovými hrami Samorost 2 a Machinarium a videoklipem pro dánskou post-rockovou skupinu Under Byen) vytvořili pak zcela originální a nezaměnitelný svět lesních bůžků a bytostí a jejich estetika je natolik osobitá, že dává vzpomenout na to nejlepší z české školy animovaného filmu. Jasné inspirační zdroje lze pak rozpoznat v díle světoznámého českého výtvarníka Františka Skály, zvláště v jeho dvou knihách Jak Cílek Lídu našel a Skutečný příběh Cílka a Lídy, jimž peripetie Kukyho jakoby z oka vypadly. Stejně tak jsem si vzpomněl na dávnou Skálovu retrospektivní výstavu v centru Egona Schieleho v Českém Krumlově, kde byly již tehdy k vidění vozítka podobná těm, na kterých se prohání kapitán Hergot. Možná je škoda, že se Skála rozhodl nakonec se celého projektu neúčastnit, mohla tak vzniknout obdoba Švankmajerova podílu na legendárních filmových parodiích dua Brdečka/Oldřich Lipský, přesto se spolupráce Svěrák - Dvorský ukázala jako nanejvýše plodná a životaschopná. Předesílám, že dle mého úsudku se Kuky směle může měřit s originály typu Trio z Belleville, tak osobitý je jeho design. Škoda, že trochu vázne složka scenáristická a že hlavní dvojroli nehraje a nedabuje výraznější dětský herec... PS: Jak řekl na předpremiéře přímo Jan Svěrák, na filmu se podílelo celkem 180 lidí, z toho 80 film přímo natáčelo a 100 pak sedělo u svých PC a vyrábělo počítačové efekty, retušovalo atd. Ten poměr napovídá mnohé o dnešním fenoménu zvaném film... (Kdeže časy skromných Ropáků jsou...) () (méně) (více)

paascha 

všechny recenze uživatele

Všechno se mi líbilo, jen mi to nakonec přišlo trochu odfláknuté. Jak to říct, při té práci, co s tím všichni měli, a která se všem hodně povedla, si třeba mohli dát trochu víc záležet na pohybu Kukyho, který byl tak nějak pitomě toporný. To mě trochu zamrzelo, ale jinak jde o milý filmík, takové hravé rozptýlení ()

Galerie (77)

Zajímavosti (29)

  • Záběry loutek byly natáčeny pro 50 snímku za vteřinu, tedy dvakrát vyšší rychlost než standardní záběry. (hippyman)
  • Scéna s traktorem, trvající asi jednu minutu, byla točena 4 dny, protože čítá okolo 60 záběrů. (camper)

Reklama

Reklama