poster

Daleko od hlučícího davu

  • USA

    Far from the Madding Crowd

  • Velká Británie

    Far from the Madding Crowd

  • Slovensko

    Ďaleko od hlučného davu

Drama / Romantický

USA / Velká Británie, 2015, 119 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Kristusazapad
    **

    Štýl tu slúži, rovnako ako v knihe, na oslavu anglického vidieka a kritiku „hlučného davu“. Táto snaha však pôsobí pomerne ostentatívne a preslnené obrázky vidieka niekedy zaváňajú gýčom. Každopádne je toto prostredie takmer vždy snímané počas slnečných dní a je zobrazované v teplých farbách. Má síce pochopiteľne poukazovať na prirodzenú spätosť človeka s prírodou, avšak vzhľadom k miernej preexponovanosti pôsobí až naivne oslavne. Samozrejme, vo filme sa objavujú aj negatívne prírodné javy, ako úvodná Oakova tragédia, nadúvanie a smrť niekoľkých oviec či nebezpečné zakrývanie sena počas búrky, avšak tieto tendencie nevytvárajú dostatočný protipól agitačnému štylistickému blahorečeniu. Naopak mesto, zobrazené v šedivých farbách, sa stáva synonymom smrti, hazardu, pouličných bitiek a morálne pokleslejších ľudí, čo je badateľné najmä v porovnaní Troya a Oaka. Rozprávanie i štýl sa tak snažia glorifikovať anglický vidiek v kontraste ku nepríjemnému prostrediu mesta. To v knihe príliš neprekážalo, predsa len vznikala v inom období, keď bola podobná snaha odvážna a netradičná. Film však v súčasnosti pôsobí až nepríjemne agitačne a nedokázal tému nejakým spôsobom aktualizovať. Snaha o upozorňovanie na prostredie prostredníctvom rozprávania a štýlu tak rozhodne zostala neúspešná. Film je na hony vzdialený predchádzajúcim Vinterbergovým filmom, čo, bohužiaľ, v tomto prípade nepovažujte za pochvalu. Tam kde bola v 19. storočí Hardyho novela tematicky poburujúca a odvážna, zostal tento film len v rovine červenej knižnice. Adorovať na ňom feminínnosť a mierny posun v tomto ohľade oproti 150 rokov starej knihe považujem v dnešnej dobe za nezaujímavé. Viac tu(30.10.2015)

  • Matty
    ****

    Film stejný jako jeho hlavní hrdinka, zároveň feminní i feministický (čímž netvrdím, že jedno vylučuje druhé). Přitom film v dobrém slova smyslu klasický. Poctivě udělané kostýmnní velkofilmy z éry klasického Hollywoodu, k nimž Vinterberg odkazuje v rozhovorech, nepřipomínají jenom soundtrack a velké celky krajiny hrající všemi barvami, ale i přímočará výstavba příběhu nebo časté užívání zatmívaček. Vinterberg a Nicholls předlohu zbytečně nemodernizují, pouze zdůrazněním některých povahových rysů protagonistky a drobnými úpravami dialogů vyzdvihují to, co v ní bylo moderní už v době vydání (silná a nezávislá ženská postava). Díky vyjmutí postav ze širšího kontextu viktoriánské společnosti a potlačení třídního aspektu je film nadčasový a jasně zacílený. Sevřené vyprávění, dynamizované od začátku tím, jak se k sobě mají/nemají Oak a Bathsheba (namísto kladení otázky, který z nápadníků bude tím pravým), nedává oproti Schlesingerově verzi skoro vůbec znát, že Hardyho předloha vycházela na pokračování. Snaha o udržení svižného tempa (s dobře rozvrženými dějovými zvraty a uváděním nových postav) a zachování maximální semknutosti, která film zachraňuje také před sentimentalitou, akorát chvílemi vede ke zkratkovitosti (natočeného materiálu bylo původně podstatně víc a muselo se hodně stříhat). Zřejmě na začátku a na konci není dost zřetelné, že mezi událostmi uběhlo mnohem více času než pár hodin, což trochu snižuje věrohodnost rozhodnutí, která postavy činí. Zásluhou herců, především Carey Mulligan, jejíž Bathsheba je velmi současná a velmí sympatická i tím, jak je nad věcí (a filmu tak nechybí ani jemný humor), ale autenticita nikdy neklesne pod přijatelnou úroveň. Její míra je ve skutečnosti po celou dobu mnohem vyšší než v nejedné moderní romantické komedii, která se melodramatickým konvencím navenek vysmívá. Vinterberg konvence naopak respektuje, aniž by kvůli nim slevil ze svých dosavadních nároků na pravdivost. Jestliže Schlesingerovo zpracování bylo pouze velkolepé, toto je navíc uvěřitelné. Více zde. 80%(26.6.2015)

  • SaNcHeZ_cz
    ***

    Bohužel i vytříbená audiovizuální stránka nedokáže pozvednout možná až příliš klasické kostýmní drama. Thomas Vinterberg to má v ruce, herečtí představitelé jsou parádní a hudební doprovod Craiga Armstronga je více než podmanivý. Ovšem na ploše dvou hodin probíhá téměř rutinní příběhová skladba řešící vztah ústřední dvojice a jejich vztahu v kontrastu se společenskými změnami a novými nápadníky na obzoru. Pro fanoušky žánru asi dostatečné, pro ostatní přeci jen trochu za očekáváními. [65%](18.7.2015)

  • Stanislaus
    ****

    Daleko od hlučícího davu disponuje dvěma mými oblíbenými aspekty: 1) Příběh se odehrává ve staré dobré Anglii kdysi v 19. století, což mám rád - zejména díky prostředí, kostýmům a celkové atmosféře. 2) Ve středu stojí emancipovaná ženská postava, která si jde tvrdě za svým a nenechá se jen tak zviklat nějakým mužským názorem - v tomto případě ji velmi dobře ztvárnila Carey Mulligan, která na jedné straně působí opravdu křehce, zatímco na druhé straně je neobyčejně podmanivá. Příběh filmu nenásilně ubíhal, a byl doprovázen nenápadnou hudební stránkou a pěknými záběry anglické krajiny. Zkrátka film, který je mým šálkem kávy přinejmenším z výše zmíněných důvodů.(5.7.2016)

  • Jinny
    ***

    Ačkoliv tenhle film na první pohled působí hodně ve stylu Jane Austenové, přece jenom je vidět, že autorem příběhu je muž. Bathsheba je spíš prezentovaná jako silná a nezávislá, než že by disponovala vnitřní silou a světem austenovských hrdinek. Daleko od hlučícího davu je zkrátka krásně natočený film (a Vinterberg očividně zbožňuje zvířátka :)), ale k tomu, aby se stal romantickou klasikou, mu chybí epičtější rozměr a vývoj postav. Bathsheba pochopí, kam ji srdce táhle, ale naučit se ideálně měla i pokoře, protože její muž s ní projevil svatou trpělivost.(9.7.2015)

  • - Belgičan Matthias Schoenaerts bol jediným zo všetkých hercov vo filme, ktorý nebol britského pôvodu. (MikaelSVK)

  • - Nabídku zahrát si roli seržanta Franka Troye (Tom Sturridge) odmítl herec Matthew Goode. (TammiLargo)

  • - Natáčelo se převážně v Buckinghamshiru, Oxfordshiru, Somersetu a Dorsetu, kde se nachází Mapperton House, který byl ve filmu použit jako ovčí farma slečny Everdenové. Dále například Sherborne, pobřeží West Bay, Durdle Door, Bicester a Forde Abbey. (Petrasuvicka)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace