Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Koprodukční drama režisérky Sandry Nettelbeckové divákům představí šarmantní a půvabnou profesorku hudby, která je podruhé vdaná, má třináctiletou dceru a zdánlivě jí nic neschází ke štěstí. Přesto se utápí v depresích a bipolární porucha ji posléze přivede až ke zhroucení a k úvahám o tom, zda nemá skoncovat se životem. V léčebně se pak setkává s podobně postiženou Mathildou, jíž se snaží pomoci…V hlavní roli exceluje Ashley Juddová, jejího manžela ztělesnil Goran Visnjic. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (97)

Krissty 

všechny recenze uživatele

Je fajn, že je film natočen tak, jak to ve skutečnosti chodí.. Ale to ještě neznamená, že skutečnost je vždy zajímavá a skýtá v sobě poutavý příběh, to byl v mém případě kámen úrazu tohoto filmu.. Občas (vlastně celkem často) se prostě vůbec nic nedělo a děj se točil jen kolem jedné věci pořád dokola. A to bez jakéhokoliv přikrášlení, takže to za chvíli začala být nuda. Na druhou stranu se zde objevuje spousta velmi silných momentů, které ukazují, kam až může člověka dohnat nemoc.. Může ztratit úplně všechno.. I herecké výkony byly dobré, hudba byla fajn.. Ale nijak mě to nezaujalo. ()

Ketri 

všechny recenze uživatele

Řekla bych, že se tento film snaží alespoň částečně zprostředkovat "normálním" lidem svět pacientů s klinickou depresí. Takže ty fyzické projevy nemoci si několikrát vynásobte (spíše i umocněte) a pak dostanete obraz toho, co se mohlo hlavní hrdince odehrávat v hlavě. Ve filmu je hodně přínosná pasáž - rozhovor Ashley Judd s Lauren Lee Smith na téma pěti rad od přátel jak se z deprese "vyléčit". Konec filmu považuji trochu za nešťastný, ale budiž. ()

Reklama

Aky 

všechny recenze uživatele

Jeden z filmů, v nichž je vedoucím motivem diagnóza nemoci. Obvykle se v těchto souvislostech míří k rakovině, stařecké demenci… Zde si autoři vzali sakra těžké, protože obtížně sdělitelné, téma psychické deprese. A zvládli to opravdu skvěle, protože přimět diváka vhlédnout do duše nemocné psychiky je o několik stupňů obtížnější, než popsat strach či statečnost v boji nevyléčitelností a s vědomím brzkého nevyhnutelného konce, nebo trápení okolí s tím, že se jim jejich nejbližší nedokáží vrátit z vycházky domů. Tohle je opravdu film – také díky skvělé Ashley Judd. ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Každý život je svojí podstatou manio-depresivní. Myslím, že maniodepresivitu lze vidět i v životě zvířat a do konce i rostlin. Nedovedu rozpoznat, zda se u Heleny jednalo o bipolární nebo monopolární depresi. Nejspíš to druhé. Určitě na filmu spolupracoval poradenský štáb lékařů a psychiatrů a jednotlivé projevy nemoci ve filmu byly pečlivě konzultovány. Nicméně nemám k režisérce, Sandře Nettelbeckové, potřebnou důvěru. Nemám ji v otázce vedení herců (přehrávání či nedohrávání?), dialogů, volbě prostředí (i já bych se v něm zbláznil), ani hudbě, kterou považuji za vyloženě nepatřičnou. Ještě mám v dobré paměti film Frédérica Dumonta " Un ange à la mer", který mě v nejistotě nenechal. Zde mi pořád něco říkalo, že by stačilo se obléct do montérek a vyjet s kolečkem na zahradu nebo si tam alespoň sednout na slunce. Pozn. 1: Mnohem více reflexe na toto téma - než dvě hodiny dívání se na očividně zdravou ženu, která "to jen hraje" - je v písních, ať lidových nebo rockových: ve "Wish you were here" (Waters, Gilmour) stačí jen jednotlivé expresvní "výkřiky" (tell blue skies from pain, swimm in the fish bowl, cold comfort, leading role in the cage,...), Jimi Hendrix vyjadřuje své "Manic depression is a frustrating mess" lépe než slovy hrou na kytaru. Pozn. 2: Není asi náhodou, že mojí nejváženější spisovatelkou je Virginie Wollfová, a také Ingeborg Bachmannová a Sylvia Plathová. Více v jejich díle než v jejich osudu je patrné, co se s nimi právě děje. Psát jako VW nelze "beztrestně". Dvacet dní před smrtí si v deníku naordinovala správnou terapii "Occupation is essential. And now with some pleasure I find that it’s seven; and must cook dinner. - Důležité je stále něco dělat. A s jistým uspokojením ztjišťuji, že už je sedm a musím jít vařit večeři." To by ovšem nesměla právě psát "Pointz Hall" (později přejmenované na "Mezi akty" - nejodvážnější dílo světové literatury. O něco dříve se ptá (2.10.1940): "Ought I not to look at the sunset rather than write this? - Neměla bych se radějí dívat na západ slunce, než psát tohle:" Pozn. 3: Ještě jeden člověk přichází do tohoto společenství: Georg Trakl. Říká se (Ernst Jünger), že válka zoceluje. Alespoň pro Trakla a VW (viz z celý zápis ze dne 2.10.1940) to zřejmě neplatí. Pozn. 4: Můj komentář je jen doplněk ke komentáři Faidra****. ()

Rocky62 

všechny recenze uživatele

Lehce nadprůměrný snímek s výbornou Ashley Judd, který bych zařadil do kategorie silných psychologických děl. Život je imbecil, nikdy nevíte co vás může potkat a Sandra Nettelbeck zdařile ukázala jak se úspěšný a šťastný život může změnit v peklo. Nelze popřít, že tohle má mnoho co do sebe, ale myslím, že kamenem úrazu je stopáž, díky které je ve filmu až příliš hluchých míst, což na zážitku dost ubírá. 70% ()

Galerie (18)

Zajímavosti (2)

  • Při natáčení v nemocnici měla Ashley Judd záchvat slepého střeva a podstoupila neodkladný chirurgický zákrok. (Verka13)
  • Původně měla Helen ztvárnit Gillian Anderson, ale odstoupila z natáčení kvůli nevyhovujícímu termínu. (Verka13)

Reklama

Reklama