Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film Výlet je vlastně deníkem jedné zvláštní rodinné výpravy. Ovdovělá matka, dvě dospělé, tápající dcery, snad až příliš hodný zeť, temperamentní babička a malý vnuk - tihle všichni se nasoukají do dvou aut a vyrazí z Rakovníka směrem na Slovensko, aby vyhověli otcovu poslednímu přání. Fádní rodinná povinnost se ovšem brzy začne měnit v putování, které má změnit vše, co následuje. A tak zatímco do stařičkého Wartburgu a nablýskaného Renaulta nasedá nesourodá skupina lidí, z nichž každý má už svůj život a svoje problémy, samotná cesta se stává důkazem toho, že pokud se její účastníci neotevřou a nevyřeší minulost, nepohnou se z místa ani jejich osobní životy. (Česká televize)

(více)

Recenze (232)

lena60 

všechny recenze uživatele

Až netradiční výlet, jehož cílem je dopravit urnu s tatínkovým popelem do jeho rodného kraje, umožní členům jedné docela obyčejné české rodiny nalézt prostor pro vysvětlování, pochopení, poznání a sdělování nepříjemných pravd...Vtipná road-movie s dobře napsanými dialogy, výbornou hudbou a přirozenými hereckými výkony. Skvělá Iva Janžurová i obě její dcery. ()

tron 

všechny recenze uživatele

„No, hlavně, že nám umíš to jídlo TAKHLE zpříjemnit.“ Nemyslím si, že ženy režírujú inak, ako muži. Ono je to skôr o povahe, než o pohlaví. Ale niečo pravdy na tom asi bude. Pocítil som to pri pozeraní VÝLETU Alice Nellis, ktorá zrežírovala vlastný scenár a i vďaka kvalitnej hudbe tomu dodala atmosféru, akú by muž v danom príbehu (možno) nenašiel. K hereckým výkonom putujúcich nemám čo dodať (dámy odpustia, najviac sa mi páčil Igor Bareš), len dodám, že slávne cameo roličky ma nerušili; naopak, paradoxne ma rušili nesympaticky amatérske výkony nehercov (napr. obaja mladí colníci). Páčili sa mi dialógy aj hlášky, páčili sa mi postavy, vzťahy, aké medzi nimi boli, bavil som sa, smial som sa a možno sem-tam aj slza vytiekla. Páčilo sa mi, že Nellis je niekde inde, ako iní scenáristi a kým oni by uprednostnili tuctovú hádku, u nej sa postavy posadia a normálne nenormálne sa budú rozprávať. To je super a uvítal by som to vo filmoch častejšie. Občas to jemne stratí tempo, ale i tak veľmi fajn. P.S. Nové Mesto nad Váhom (pôvodne sa malo jednať o Starú Turú) je vo filme zobrazené pomerne skreslene. Viem, o čo tvorcom išlo, ale i tak je to rana pod pás (väčšina záberov pochádza z v tom čase veľkých rozostavaných úsekov - rozsiahlo brutálna rekonštrukcia celého námestia, administratívna výstavba tzv. „Zelenej budovy“). ()

Reklama

honajz 

všechny recenze uživatele

V podstatě nejlepší film Alice Nellis, vycházející ještě - podobně jako Ene bene - z jejích osobních zkušeností, a o to je upřímnější a poctivější než všechny její pozdější nahozené opusy. Podařilo se dokonale skloubit jednání a psychologii všech postav, aby to dávalo dramatický smysl, a přitom zbylo i na trochu lidskosti a humoru. Vadí snad jedině vsuvka s Geislerovou a Hádkem, ale jinak není co vytknout. ()

Jansen 

všechny recenze uživatele

Další pokus o českou road movie. Slibné herecké obsazení zprvu naznačuje, že by se mohlo jednat o celkem dobrou situační komedii. Macháček ale záhy vypadne ze scény a rodinka odjíždí. Pár pokusů o černý humor, trocha sladkobolných keců a potom už jenom deprese. Scénář sice není špatný, ale řešení rodinných problémů mě tentokrát moc nechytlo. A s tím popelem mi to přišlo strašně vykonstruovaný. ()

ivishka 

všechny recenze uživatele

Příjemná a občas i vtipná a vkusně dramatická ukázka ze života jedné obyčejné české rodiny. Možná by byl i příhodný titul road movie, když urazili takovou dálku z Rakovníka na Slovensko(mimochodem díky tomuto filmu si snad začnu myslet, že jsou Slováci pěkní megeráci :-D)a v Pusinkách pouze přes dvě vesnice, ale tak tedy to asi "není" ta pravá definice road movie :-D. Popravdě jsem se dívala hlavně kvůli obsazení Kryštofa Hádka, ale to mě ani nenapadlo, že se zjeví všeho všudy na pět minut a řekne dohromady tak 5 slov. Mě docela i baví sledovat mizérie normálních rodin u kterých bych v jejich situaci pravděpodobně nebyla schopna normální reakce, ale sama se tomu u filmu zasměji. A děkuji Alici Nellis za můj již druhý příjemný filmový zážitek(Perfect Days). ()

Galerie (25)

Zajímavosti (13)

  • Auta s poznávací značkou RAK v Rakovníku nikdy nejezdila. (rakovnik)
  • V rámci propagační jízdy ve dnech 16. a 17. 3. 2002 proběhla „Výletová road-show“, promoakce a pozvání na film za účasti režisérky a hlavních představitelek snímku po městech kopírujících pomyslnou trasu „Výletu" - Beroun, Žebrák, Hořovice, Příbram, Milevsko, Tábor, Jindřichův Hradec, Telč, Třebíč, Kyjov, Veselí nad Moravou, Uherské Hradiště a Uherský Brod. (hippyman)
  • Zatímco do svého debutu Ene bene (1999) obsadila režisérka Alice Nellis do velikých rolí mnoho neherců, v případě tohoto filmu se naopak rozhodla řadu rolí malých ozvláštnit známými lidmi jako Anna Geislerová (slečna ze škodovky), Jiří Macháček (Vítek), Kryštof Hádek (mladík ze škodovky) či Dan Bárta (Lubor). Svůj myšlenkový proces popsala: "Neherce v Ene bene jsem udržovala v minimalistické pozici, ale zato tam byli celou dobu. Fungovali tam jako typy, kterých si můžeme užívat a jejichž podstaty se tím lze celkem snadno dobrat. Výlet je ale docela jiný film než Ene bene. Tady se něco stane, něco důležitého, jinak by to ve filmu nebylo, a my musíme jít rychle od toho. Scény, ve kterých se někdo objeví a pak zase rychle zmizí, jsou velmi důležité a v tu chvíli bylo nutné takovou postavu obsadit člověkem, který bude výrazný typ a který rychle zafunguje takovým způsobem, že ve chvíli, kdy od toho odejdeme, ale budeme se k tomu vracet nějakými odkazy a dalším vývojem spřízněných postav, tak si ho okamžitě vybavíme. Profesionálové, navíc velmi výrazní profesionálové, proto pro mě byli v zásadě jedinou možnou volbou. Dejme tomu Ilona, na začátku vidíme jednu dvě scény s jejím manželem, kdy jsou doma. Pak odjede, nicméně všechno, co dělá, se toho manžela týká. Nemohla jsem dopustit, aby představitelka Ilony celý film hrála o něčem a o někom, koho si divák není schopný vybavit." (NIRO)

Reklama

Reklama