Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Hal_Moore
    ****

    Určitě, kdyby se příběh Proroka roztáhl do tří filmů, zcela jistojistě by šlo o francouzský ekvivalent Kmotra, jakéhosi jeho chudšího vzdáleného příbuzného. Hlavní hrdina má neokoukanou tvář a musím říci, že se mi jeho výkon tuze líbil. Určitě z něj vyroste velká francouzská hvězda. Samotný film je příliš dlouhý na to, aby udržel divákovu pozornost po celou dobu, protože v některých pasážích se příliš přeskakuje časem, příliš kecá o ničem nebo příliš málo děje. Přistoupil jsem však na předstíranou rozmáchlou ságu a nechal se unášet dějem - od vstupu do vězení přes první seznámení s těmi, co tu všechno řídí až po konečnou katarzi při opětovném získání zálohy. Samozřejmě Prorok řemeslně nedosahuje na vrcholnou Hollywoodskou "vězeňskou" tvorbu, on ji válcuje jinde. Atmosféra je neopakovatelná, prostředí francouzské věznice neokoukané a na její osazenstvo jsem nebyl z podobných filmů zvyklý, přeci jen souboj Italů s muslimy za zamčenými a zamřižovanými dveřmi není často k vidění. Překvapením je pro mě fakt, že film nezískal Oskara, ale uvidím, třeba Argentina vyplodila film ještě lepší.(30.9.2010)

  • Falko

    BAFTA Awards - 1: Najlepsi cudzojazycny film(18.5.2011)

  • kitano
    ***

    Podarená no ani po jednej stránke extra výnimočná gangsterka. Zvládnutá surová atmosféra vezenia, vzostup na rebríčku podsvetia, krvavé vyjednávanie účtov, nejaké to klišé...bavil som sa dobre., no viac som si užil Mesrina.(14.9.2011)

  • Marigold
    ****

    Neskutečně dobře natočený mob movie, kde veškerá poezie zločinu plyne z negativních vibrací a příběhové schéma o vzestupu řadového pucfleka na velkého kápa čerpá energii z morálního relativismu. Zdá se, že v současném světě je vše dovoleno, tak proč neudělat hrdinu z defektního produktu prohnilé společnosti? Lituju jen toho, že Prorok neprojevil více střídmosti a rozběhl se do epické šíře. Větší sevřenost a jasnější dramaturgie by mu slušela více. I tak: společně s Gomorrou a Baader Meinhof Komplexem jedna z nejdeziluzivnějších sond do srdce temnoty současné Evropy.(6.11.2009)

  • Šakal
    ****

    Říkám to pořád..... vězení formuje charaktery a zoceluje :o) Vynikající Tahar Rahim jako Malik El Djebena, 19 - ti letý mladík odsouzený k šesti letům vězení, hozený napospas tvrdé realitě každodeního vězeňského života, ale Malik je rozhodně chytřejší než by se na první pohled mohlo zdát a tak jsme svědky jeho postupného " růstu " a obratného manévrování mezi místníma skupinkama. Z vězení tak nakonec odchází zcela jiný Malik....... Parádní zážitek, nicméně na plné hodnocení to tentokráte u mě není. Snímku by neuškodilo mírné prostříhání a zkrácení stopáže tak o 25 minut, přesto si Audiardův snímek pozornost rozhodně zaslouží!(24.12.2009)

  • - Jacques Audiard mal v angažovaní Nielsa Arestrupa (César Luciani) jasno, keďže toto bol v krátkom čase ich druhý spoločný film. (vander19)

  • - Režisér si zvolil Tahara Rahima (Malik El Djebena) za hlavného herca svojho filmu po tom, ako ho videl jazdiť autom v jeho predchádzajúcom filme. (vander19)

  • - V roku 2009 vyhral Grand Prix na filmovom festivale v Cannes. (ecceHOMMO)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace