poster

Jedna kočka za druhou

  • Slovensko

    Jedna kočka za druhou

Komedie / Drama

Česko, 1993, 90 min

Scénář:

Jiří Hubač (divadelní hra)

Kamera:

Antonín Holub

Producenti:

Rudolf Mos

Střih:

Dalibor Lipský

Zvuk:

Karel Jaroš

Scénografie:

Jaromír Švarc

Kostýmy:

Věra Mírová
(další profese)
  • rt12
    **

    Lidi, sežeňte si divadelní záznam ,,Dům na nebesích" , tohle je o ničem.(20.5.2014)

  • WANDRWALL
    **

    Blbinka. Ale za její půvab pro mě 2. Za komunismu, toho lepšího se za 20let jednoznačně natočilo mnohem zajímavějších filmů, inscenací, než za 20let po změně režimu. Důvody jsou zřetelné, ale nechce se mi je vypisovat.(13.8.2010)

  • sportovec
    *****

    Třináct let, která uplynula mezi záznamem divadelního představení DŮM NA NEBESÍCH a jeho převodem do KOČEK, nemohlo pronikavě změnit ani tvůrčí síly vynikající české herečky, ani těch okolo ní tím spíš, že se jedná o neméně skvělé herce i tam, kde nemohlo nedojít ke změnám (tj. prakticky ve všech případech). František Filip patří k nejvýraznějším osobnostem televizní dramatické tvorby, ale s textem divadelní předlohy ani on 13 let poté nemohl dělat zázraky; tvar divadelní hry, navíc vynikající divadelní hry světových parametrů a úrovně, nejde znásilnit ani sebegeniálnějším počinem. Citlivá adaptace, skutečný režisérský čin, možný v takto daných východiscích, byla zvládnuta skvěle a jemná filmová řeč nanejvýš jemně a s pietou za ty, kteří již nemohli nastoupit (těžce nemocný Miloš Kopecký skvěle nahrazený Josefem Somrem, výborná Simona Postlerová nahražující jedinečnou Hanu Maciuchovou, totéž platí o Petrovi Nárožném), dokázala převést jevištní projev do kultivovaného, neméně výrazného alternativního tvaru. Jiřina Bohdalová byla stejně jedinečná jako ve svém tehdejším vinohradském působišti (způsob, jakým uchopila svou úlohu, v něčem jakoby připomínal její legendární Fany) a skvěle postihla vzestupný emancipační Klářin vývoj. Ponechání dobových kulis v jejich věcném kontextu je nutné považovat za další přednost typické filipovské jemnosti a noblesy. Ne, neviděli jsme dvě různá představení a ani dva různé filmy; to by bylo nadsazené konstatování. Není ale možné plét si žánry a mechanicky přiřazovat kvalitativně odlišná východiska a dovozovat navazující apriorní soudy, které naznačují výhradně determinovanost svých autorů. O to více a lépe následně oceníme a doceníme nadčasovost Hubačova, Filipova i Bohdalové dramatického - ale i filmového - činu.(5.9.2009)

  • Subjektiv
    **

    Je tenhle film pravdivým obrazem lidské ubohosti, špinavosti a maloměšťáctví nebo ubohým, maloměšťáckým a špinavým obrazem lidské ubohosti, špinavosti a maloměšťáctví? Nevím jistě, ale mám pocit toho druhého.(2.1.2009)

  • sud
    ***

    Erika? To je nějaká cikánka? Průměrná tragikomedie s výbornou Jiřinou Bohdalovou a zručně přihrávajícími Petrem Nárožným a Josefem Somrem. 50%.(4.8.2006)

  • - Natáčelo se ve Velvarech. (M.B)

  • - Josef Somr hrál tatínka Jiřiny Bohdalové, i když ve skutečnosti je herečka o 3 roky starší než on. [Zdroj: ahaonline.cz] (alonsanfan)

  • - Neherec Karel Bělohradský ztvárnil postavu taxikáře, kterým byl i v civilním životě. (M.B)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace