poster

Jedna kočka za druhou

  • Slovensko

    Jedna kočka za druhou

Komedie / Drama

Česko, 1993, 90 min

Scénář:

Jiří Hubač (divadelní hra)

Kamera:

Antonín Holub

Producenti:

Rudolf Mos

Střih:

Dalibor Lipský

Zvuk:

Karel Jaroš

Scénografie:

Jaromír Švarc

Kostýmy:

Věra Mírová
(další profese)
  • golfista
    **

    No pane Filip - tohle se moc nepovedlo. Ani paní Jiřinka už není, co bývala i když jí zrcátka na poličce přibývají.(21.2.2003)

  • Fretakata
    ****

    Divadlo, ktoré tu všetci velebia, som nevidela. Kľudne verím tomu, že v porovnaní s divadlom je tento film slabý odvar. Jeeenomže - film nemá, nebude mať a hlavne: ani nemôže mať emotivitu divadla. Takého hodnotenia mi znejú ako obrovská poklona tvorcom divadla a hlavne pani Bohdalovej. Kedže mi divadlo nebolo dopriate, som vďačná za tento film. Dal mi vskutku zabrať. Žasla som, ako ďaleko sa dá zájsť, pokiaľ až sa nechá racionálna, tvrdo makajúca, v podstate osamelá žena (Klára, Jiřinka Bohdalová) zneužívať osamelou sebeckou majiteľkou vily (Jiřina Jirásková - inak, skvelá - ako vždy) pre vidinu, že si "raz" lacno kúpi dom, kde býva. K tomu zopár farbistých vedľajších postavičiek postavičiek ... dobrý príbeh to bol (škoda zle hraných naddimenzovaných hysterických scén). Precítila som si trpkosť z toho, ako Klára tvrdo drela, ako sa nechala zneužívať vlastnými príbuznými aj majiteľkou vily a ako bizarne nakoniec skončili jej úspory. A precítila som si aj obrovskú úľavu z jej "oslobodenia sa". V mysli sa mi vynárajú slová, čo zazneli ku koncu - voľne parafrázujem: "Ono je to nakoniec vždy tak, že tí dobrí ľudia sa majú dobre a tí zlí zle ...." Skláňam sa.(12.10.2009)

  • sportovec
    *****

    Třináct let, která uplynula mezi záznamem divadelního představení DŮM NA NEBESÍCH a jeho převodem do KOČEK, nemohlo pronikavě změnit ani tvůrčí síly vynikající české herečky, ani těch okolo ní tím spíš, že se jedná o neméně skvělé herce i tam, kde nemohlo nedojít ke změnám (tj. prakticky ve všech případech). František Filip patří k nejvýraznějším osobnostem televizní dramatické tvorby, ale s textem divadelní předlohy ani on 13 let poté nemohl dělat zázraky; tvar divadelní hry, navíc vynikající divadelní hry světových parametrů a úrovně, nejde znásilnit ani sebegeniálnějším počinem. Citlivá adaptace, skutečný režisérský čin, možný v takto daných východiscích, byla zvládnuta skvěle a jemná filmová řeč nanejvýš jemně a s pietou za ty, kteří již nemohli nastoupit (těžce nemocný Miloš Kopecký skvěle nahrazený Josefem Somrem, výborná Simona Postlerová nahražující jedinečnou Hanu Maciuchovou, totéž platí o Petrovi Nárožném), dokázala převést jevištní projev do kultivovaného, neméně výrazného alternativního tvaru. Jiřina Bohdalová byla stejně jedinečná jako ve svém tehdejším vinohradském působišti (způsob, jakým uchopila svou úlohu, v něčem jakoby připomínal její legendární Fany) a skvěle postihla vzestupný emancipační Klářin vývoj. Ponechání dobových kulis v jejich věcném kontextu je nutné považovat za další přednost typické filipovské jemnosti a noblesy. Ne, neviděli jsme dvě různá představení a ani dva různé filmy; to by bylo nadsazené konstatování. Není ale možné plét si žánry a mechanicky přiřazovat kvalitativně odlišná východiska a dovozovat navazující apriorní soudy, které naznačují výhradně determinovanost svých autorů. O to více a lépe následně oceníme a doceníme nadčasovost Hubačova, Filipova i Bohdalové dramatického - ale i filmového - činu.(5.9.2009)

  • corpsy
    ***

    Český snímok, ktorý stačí vydieť raz. Naozaj žiadny prevrat.(1.4.2011)

  • Rogue
    **

    wtf jak prase, nastesti omylem docela nahlaskovane.(16.8.2015)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace