Nastala chyba při přehrávání videa.
  • gogo76
    ****

    Asi nikto nečakal, že by sa do takého filmu Emmerich niekedy vôbec pustil. V porovnaní s tým, čo doteraz natočil, je to jeho najkomornejší film. V prvej tretine som sa trochu strácal, pretože mi unikali mená postáv, ale postupne som sa do toho dostal. Shakespeare ako úplná nula a blbec, ktorý nevie ani čítať, to znelo lákavo. Príbeh Emmerich celkom zručne vyskladal a mnohým dokázal, že vie aj niečo iné ako blockbustery. Ako historický film vôbec nesklamal, chváliť by sa dalo kadečo, ale musím hlavne hudbu, ktorá v mnohých scénach pomáha z diváka vytlačiť emócie. Asi najviac Emmerich zabodoval tým, že obsadil až na malé výnimky, neznáme tváre, ktoré sa mu odvďačili výbornými hereckými výkonmi. Nie je to úplne bez chýb, ale pozitíva prevažujú, preto sa prikláňam k slabším štyrom. 70%.(6.5.2012)

  • StarsFan
    ***

    Film, který mohl být pod vedením jiného režiséra a jiného scénáristy bomba. (Perchance thou shalt not make films about Shakespeare, Emmerich!) Samotné téma je totiž zajímavé, filmem doposud nedotčené a nijak přehnaně nerealistické; ostatně třeba Sir Derek Jacobi, jehož krátkým monologem v divadle film začíná, patří mezi onu Shakespearovo autorství zpochybňující část britské smetánky. Něco jiného je ale skepticismus a možný alternativní výklad založený na zdravém rozumu a něco jiného je Emmerichova konspirační báchorka, která uvěřitelnosti moc nepobrala a která z jakéhosi prazvlášního důvodu využívá asi čtyři časové roviny a bez varování mezi nimi každých deset minut náhodně přeskakuje. (Přičemž hned ta první, Derekova, je naprosto zbytečná a ačkoliv notně připomíná jeho Chór z Jindřicha V., v konečném důsledku na mě působí dojmem, že si Emmerich Jacobiho jménem chtěl pouze zajistit alespoň zdání jakési serióznosti.) A právě kvůli neustálým časovým posunům je pak nejen těžké orientovat se v tom, co se děje, ale i film jako takový působí nepříjemně roztříštěně. Celkovému vyznění navíc taky zrovna nepřidává ani (dle mého názoru) místy nehezký framing některých záběrů a fakt, že samotné Bardovy hry slouží pouze jako sympatická vata; tu herci přednášejí St. Crispin's Day speech z Jindřicha V., tu úvodní monolog z Richarda III., tu slavné "být, či nebýt" z Hamleta, všechny slavné úryvky jako by však měly jen neznalým divákům v rychlosti představit, jakéže hry to kdosi pod pseudonymem William Shakespeare kdysi napsal. (A přitom by pod vedením jiného scénáristy mohla (ne)Shakespearova slova krásně dokreslovat okolní děj.) Nebudu ale tento, už teď dost dlouhý, komentář nadále prodlužovat a dovolím si zakončit slovy jedné mé známé, se kterými se po všech těch akademických diskuzích o autorství více než ztotožňuji: "Je jedno, kdo ony hry napsal, hlavně, že je někdo napsal."(30.10.2011)

  • Rudovous
    ***

    Emmerich mile prekvapil. Tak i scenarista John Orloff. Bohuzel oba jsou ve sve fabulaci prilis nepodlozene doslovni. Postavy alzbetinske anglie si podavaji dvere Richmondu mezi sebou jako by se nechumelilo... . V tom je rozdil treba od takoveho filmu jako "Zamilovany Shakespeare" ktery divakovi nebalamuti hlavu vyctem historie, ale jako spravna pohadka dava prostor naznakum i jistemu tajemstvi.(30.1.2012)

  • Houdini
    ****

    Oscar 1 nominace: Kostýmy(24.1.2012)

  • Rex Mundi
    *****

    Mám rada alternatívnu históriu, fantázie o tom "čo by bolo keby" a mám rada aj Rhysa Ifansa (a ďalších). Mne sa to fakt strašne páčilo (Emmerich, ne-Emmerich!). Earl zo Southamptonu mal nádherné vlasy, ale najcharizmatickejší bol bez debaty Oxford ;-)(8.4.2013)

  • - Jedná se o první celovečerní film natočený kamerou Arri ALEXA HD digital. (Aurum)

  • - Ve filmu zazní melodie z Mozartovy skladby "Requiem". Sám Mozart se však narodil až po smrti Shakespeara. (baribal)

  • - Scénář byl Johnem Orloffem sepsán v roce 1998, kdy se v kinech objevil obdobně inspirovaný film Zamilovaný Shakespeare (1998). Projekt byl pozastaven a opětovně oživen až v roce 2005, kdy zájem o něj projevil Roland Emmerich. Ten se k vlastní režii dostal po sérii úprav až v roce 2010. (Conspi)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace