Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Cyril, Bruno a Aneta jsou sourozenci ve středním věku. Když byli Aneta s Brunem ještě malé děti, jejich rodiče se zabili při autonehodě a nejstarší Cyril se o ně postaral. Tato skutečnost vytvořila mezi nimi silné pouto. Cyril je soudce, který v tom takzvaně umí chodit. Má přátele mezi politiky, je bohatý a korupce je jen slovo. Aneta je svobodná televizní reportérka, která je právě zamilovaná do svého nového přítele Alana, a protože má skoro naivní představu o tom, jak by svět měl fungovat, nelíbí se jí jak Cyril zneužívá svého postavení. Bruno, naopak, je poněkud zakřiknutý. Jako jediný z nich žije v manželství a vychovává pubertální dceru. Ve volných chvílích sleduje na internetu striptýzovou tanečnici Tali. Sourozenci každoročně společně jezdí na hory. Ani letos tomu nebude jinak, ale přeci jen něco jinak je. Bruno se nedávno dozvěděl, že trpí nevyléčitelnou chorobou a moc života už mu nezbývá. Cyril se tedy rozhodne jejich každoroční výlet pojmout trochu jinak. Má to být něco jako dárek na rozloučenou pro umírajícího Bruna. Cyril se rozhodne, že pojedou do nejluxusnějšího hotelu v Tatrách a jako bonus pro Bruna zaplatí i striptérku Tali a doufá, že si to s ní bratr užije. Nesmělý Bruno z toho evidentně není ve své kůži, ale Cyrilovi se neodporuje. To vědí všichni tři. I když to Cyril asi myslí dobře, jeho povýšené chování sourozenci těžko snáší. Bruno se nedokáže chovat podle Cyrilových představ, a tak se Cyril jednoduše rozhodne, že si Tali nechá pro sebe. Nakonec si ji vlastně zaplatil, takže co by řešil. Tali to není proti mysli. Je jí vlastně jedno, kdo jí dopomůže k životu, jaký si představovala. Po telefonu se rozchází se svým přítelem Reném, který s Cyrilem tento obchod uzavřel. René si to však nechce nechat líbit a rozhodne se, že dá Cyrilovi za vyučenou. Dokonce ho chce zastřelit... (TV Prima)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (773)

InJo 

všechny recenze uživatele

Těžké váhání mezi 2 a 3*. Na jedné straně pěkná kamera, dobré herecké obsazení a několik povedeneých momentů. Na té druhé vcelku banální děj (nekritizuju zápletku, z té se totiž dal vytěžit skutečně výborný a silný film) a nejistota, co že to má vlastně být za žánr - lidová komedie, dojemné drama, společenská kritika...? Ono to sice tak nějak funguje ve všech těch směrech, o něž se to pokouší, ale jako celek je to smutně nevýrazné a i nekonzistentní. Protože to prostě nejede naplno v žádném ohledu. Neškodné a neobjevné nic, v němž vyniká jen Donutil. Ten tu svou karikaturu arogantního egoistického zhýralce uchopil za správný konec, bohužel ale ve filmu, kde taková postava vyznívá jinak než by (asi) měla. 50 % ()

lillien 

všechny recenze uživatele

Viewegh už je zcela mimo realitu. Donutil to tentokrát nezachránil ani tím dvojnásobným "ty čůráku". Z toho mi bylo trapně a považuji v rámci jeho role tohle vyhrocené borečkování za zbytečné a k Donutilovi neladící. Čuráka vypustit z pusy se prostě musí umět, stejně jako naopak. Film mě nudil a naprosto ničím neoslovil. ()

Reklama

novoten 

všechny recenze uživatele

Tomáš Bařina chtěl zamířit ještě výš než s Bobulemi. Optimistické hledání sladkého léta vyměnil za zdánlivou sázku na jistotu. Vždyť Viewegh je oblíbený ve všech čtenářských vrstvách a adaptace jeho děl i přes libovolnou kvalitu vždy padly na úrodnou půdu. A právě Román ne. Autorův scénář totiž nejednoznačně hraje jak na notu absurdně-humornou, tak i na tu melancholicky-přemýšlivou, která pro mě u něj byla vždy na prvním místě. Ti, kteří tak do kina přišli s očekáváním vulgární řachandy, po které je provede bonviván Miroslav Donutil, museli zákonitě začít tuhnout už u úvodních titulků. A diváci, kteří si po trailerech, které zbytečně vypíchly všechna sprostá slova, která ve filmu zazní, chtěli smlsnout na novém českém nesmyslu, si své argumenty mohou prosadit jak přes ony vulgarismy, tak i přes lascivně znějící zápletku. A je to škoda, protože je očividné, že právě Bařina s Vieweghem chtěli žánr přisprostlých lechtivých českých komedií postavit na hlavu a stvořit chytrou absurditu, optimismus se smutným úsměvem nebo zkrátka dobrý film. Povedlo se jim to, ale právě tím, že se snaží na více frontách, mohli uspět jenom u menšího procenta diváckého spektra. ()

triatlet 

všechny recenze uživatele

Nejsem náročný, spokojím se s nejlepším. - klasická vieweghovská sebestředná hláška. Místy se Vieweghův "humor" blíží k lidové taškařici typu Kameňák, ale režie (lyrickoreflexní pohledy na strom) a Donutil (toho nadutce střihl s přehledem) udrží diváckou pozornost. Naopak jedna ze závěrečných scén s pistolníkem (Budařem) a prostoduchým sportovcem je jak z céčkového filmu. ()

Šakal 

všechny recenze uživatele

Tak jsem včera večer zjistil, že máme s M. Donutilem min. jednu společnou věc....SKROMNOST. Taky se (v drtivém počtu případů) spokojím s tím NEJlepším. Tím sice tento snímek Tomáše Bařiny na motivy knihy M. Viewegha není (určité pasáže ve scénáři a dialogy „jdou mimo“), nicméně příjemnou oddechovkou, při které se divák (překvapivě) nejen pobaví, ale v dosti momentech i souhlasně pokývne hlavou, rozhodně ANO! A nenechte se mýlit, pod tou silnou slupkou zaobalenou a schovávající se za řádnou špetkou ironie, nadsázky, nadhledu, sarkasmu, absurdity... se skrývá pravda. Tohle je také skutečný život, (alespoň jedna z jeho mnoha podob), byť se to mnohým nemusí pozdávat a především zajídat. Troufám si tvrdit jedno:tento snímek rozhodně není pro současné teanegery (důkazem budiž zdejší hodnocení, kde se opět projevil „stádový efekt v plné kráse a síle“), ale pro odrostlejší publikum, které má již něco v tom svém životě za sebou a nebojí se při snímku přemýšlet. Závěrem musím konstatovat jediné: jak se mi v posledních letech silně zajídá osoba jménem M. Donutil, kdy mám neodbytný pocit, že dotyčného není pouze plná Tv (popř. rádio), ale straší mě představa, že jednoho dne vlezu doma na WC vykonat potřebu a na míse bude trůnit Mirek připraven vytasit se s historkou „do placu“, tak musím zároveň (sám sobě) přiznat jedno. S postavou bezkrupulentního, životem otřískaného a naučeného Cyrila si nemohl poradit lépe. Nesouhlasím s výtkami typu: „M. Donutil opět hraje M. Donutila“. Naopak, dotyčný předvádí (překvapivě) vyzrálý , naprosto přirozený herecký výkon (projev). Spokojenost (v mém případě) panuje také jak s M. Vladykou, tak především s Janem Budařem a koneckonců výraznějších námitek nemám ani proti ženskému osazenstvu v podobě V. Hybnerové a T. Pauhofové. Nemůžu si pomoct, ale slovo, které se mi první vybaví ve spojitosti s tímto snímkem je PŘIROZENOST a nikoliv VYUMĚLKOVANOST, což musím přiznat, mě (zvlášť po zdejším hodnocení a komentářích v jejichž světle jsem shlédnutí snímku dlooouho odkládal), notně překvapilo (nutno dodat, že veskrze pozitivně). Nevím, do jaké míry se v mém hodnocení promítla skutečnost, že jsem se právě vrátil z dovolené jako hl. hrdinové (Vysokých Tater, byť letní), ale já dávám (a rád) 4* a zároveň apeluju na všechny ty z vás, kteří se tohoto snímku (ve světle zdejších skutečností) „bojí“, klidně mu šanci dejte. Je pouze potřeba jedna taková „maličkost“ , brát snímek s NADHLEDEM. Zajímavý (naprosto výstižný) komentář: uživ. novoten ()

Galerie (36)

Zajímavosti (14)

  • Kasting na natáčanie filmu prebiehal vo výške takmer 2200 m.n.m. v Lomnickom sedle ako oslava 40. výročia natáča­nia snímok Medená veža (1970) a Orlie pierko (1971). (Raccoon.city)
  • I během natáčení na Slovensku občas herce odvelili povinnosti. Donutil musel stihnout představení "Sluha dvou pánů" v Národním divadle, Vladyka zase "Musíme si pomáhat" na pražské Jezerce a Slovenku Táňu Pauhofovou přivezli filmaři vrtulníkem, protože hrála v Bratislavě. [Zdroj: MF DNES] (zdeny99)

Reklama

Reklama