poster

Můj týden s Marilyn

  • USA

    My Week with Marilyn

  • Slovensko

    Môj týždeň s Marilyn

Drama / Životopisný

USA / Velká Británie, 2011, 95 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Morien
    *

    Pravděpodobně se léčím ze všech svých posedlostí různými femme fatale. --- Film sám je tak povrchní, jak to jenom jde - a já ani nemůžu přijít na to, jak dokončit tuto větu, natož si rozumně vysvětlit, proč jsem na film vůbec koukala. (Nerozumné vysvětlení - Eddie Redmayne, který zde funguje jenom jako fotka na krbu, ostatně jako všichni ostatní herci.)(9.1.2013)

  • castor
    ***

    Vznikl těsně před veleslavnou hudební komedií Někdo to rád horké, nyní se na jeho natáčení odehrává „románek“ mezi božskou Marilyn a třetím asistentem (poskokem) režiséra, jenž se nepřekvapivě stává jediným prostředníkem, díky kterému psychicky nestálý sexsymbol snímek dokončí. Ono „sbližování“ trvá pár dní, na dosti omezeném prostoru se ale bohužel neděje nic zásadního. Žádná osudová lovestory, žádné zásadní dramatické scény. Marilyn jen prostě obtěžuje celý štáb svými psychickými potížemi a on jediný ji skutečně rozumí. Tvůrci se i během těch pár dní drží až příliš při zemi, jejich životopisné oťukávání je vcelku povrchní a naneštěstí i velmi tradiční. Prostě děj nikam prakticky nesměřuje (zda tedy někomu stačí samotné dokončení filmu, tak ok), postavy se nevyvíjí, navíc se vše odehrává bez toho zásadního – emocí. Jen ty pochvaly na adresu herců nejsou nepravdivé. Vedle spolehlivých stálic typu Branagh nebo Dench samozřejmě láká soustředěné představení Michelle Williams. Je výborná, a oscarová nominace je dostatečným oceněním. Rozhodně potěší i solidní výkony Emmy Watson a Eddieho Redmayna. Ve výsledku ale příliš nahodilé, smířlivé, očekávané.. škoda..(27.2.2012)

  • Matty
    ***

    Zatímco Colin v průběhu filmu díky radám zkušenějších žen dospívá, film jako takový procesu zrání bohužel uniknul. V závěru se, po několika náznacích vyzrálosti, vrací k počáteční povrchnosti. Dějová linie s dospíváním nevýrazného vypravěče navíc nezastře skutečnost, že Colin je tady jenom proto, abychom měli skrze čí oči pozorovat slavnější osobnosti. Převládající naivitu onoho pohledu to ale neomlouvá. ___ Dále než ke snaze nenechat se okouzlovat jenom vnějším leskem se tvůrci nedostali. Rádi by ukazovali Marilyn jako bytost křehkou a zranitelnou, nechtějí však opustit mýtus sebevědomé hvězdy.Úsilí o obojí vede k neúspěchu hned na dvou frontách. Vypravěč přiznává, že straní herečce, čemu odpovídá zvolená perspektiva. Chápavěji než narcistní Olivier je nahlížena Marilyn (a ženy vůbec). Jenže film není ve zlidšťování, v předkládání zidealizovaného obrázku, dost usilovný, stejně jako se odmítá nechat naplno okouzlit klasickým Hollywoodem (jako The Artist). Obojímu překáží momenty ironické sebereflexe, vědomého ztvárňování hvězdy, jakou chtějí lidé vidět a milovat (potažmo momenty dvojí sebereflexe, kdy si Marilyn zoufá nad svou ošklivou tváří, jež nepatří jí, ale Michelle Williams). Prosté okouzlení, čirá radost z bytí po boku hvězdy nefunguje kvůli realistickým momentům prozření, jejichž začlenění do děje je na druhou stranu nedůsledné, víceméně nahodilé. ___ V dáli tušené pravdě film zřejmě nezáměrně přibližuje taktéž romantická linie. Z hereččina prosazování metody „sveď a smeť“ i z týdnu v názvu je patrné, že vztah Marilyn a Colina nikam nepovede. Takto by podobný románek v realitě zřejmě dopadnul, jenže jejich společné chvíle postrádají nutný nadhled, jsou zahrány a zrežírovány příliš vážně, ač sami na rozdíl od tvůrců tušíme, že nemá smysl se jimi zdržovat. Tak co tedy, ironie a odstup, nebo nekritická podbízivost? ___ Podobný rozpor jako režisér – jak ukázat Marilyn – řeší Michelle Williams. Byť sama svou slavnější kolegyni možná poznala i z druhé strany (díky výpovědím příbuzných a blízkých), abychom jí výkon věřili, chtě nechtě musí ve scénách intimních chvilek i veřejného vystupování používat táž typická gesta. Musí být Marilyn, jakou známe nejlépe, tzn. ne Marilyn skutečnou. (Nemluvě o tom, že na ploše jednoho týdne lze nanejvýš skicovat.) Výkonu Williamsové současně dodává na přesvědčivosti, že se mimo dosah kamer a fotoaparátů nesnaží vytvářet erotično, které skutečnou Marilyn obklopovalo na každém kroku. Díky potlačení smyslnosti se může více soustředit na hereččino rozervané psyché a lépe než samotná Marilyn zahrát, kým vlastně Marilyn byla. Scénář jí bohužel pro zevrubnější rozehrání autentických situací neponechává dostatek prostoru. ___ Zatímco Williamsová usiluje o vnímavé pojetí, Branaghovo karikování Oliviera (s dosti rušivou gestickou i mimickou podobností Donutilovi) Můj týden s Marilyn akorát odklání od převážně seriózního směru. Podobnost mezi Olivierem a Branaghem přitom není viditelná, lze ji nanejvýš domýšlet z jejich sdílené shakespeareofilie (což byl zřejmě důvod, proč Branagh roli získal). S mužskými postavami je ve filmu vůbec zacházeno se sympatickou ledabylostí. Vždyť jde přece o Marilyn, tak proč řešit, co „z papíru“ hrajícího Oliviera vedlo k obsazení zatvrzelé „metodistky“, proč se zabývat tím, že Colin získává namísto dívky jenom práci, a peníze tím pádem vítězí nad láskou (leda idealista by mohl tvrdit, že namísto lásky k živé bytosti pro něj zůstává jenom trvanlivější láska ke kinematografu). ___ Rozporuplný film o rozporuplné osobnosti by měl něco do sebe, nebýt ona rozporuplnost jenom vedlejším příznakem marného snažení o něco jako jednoduchou komplikovanost. 60%(15.2.2012)

  • mat.ilda
    ***

    Zde dojde, tuším, k rozdělení diváků na dvě skupiny, nicméně obě budou na rozpacích: skupina nevědoucích bude očekávat mnohem víc ze života Marylin, hlavně co do pikantností, a možná bude z neznalosti odsuzovat její vystupování. Ti druzí, kterým není neznámá životní a profesní osa herečky z životopisných knih, budou chtít vidět své dojmy převedené na plátno tak, jak si je jejich paměť a představivost zafixovala. Obojí tak nemohou být zcela uspokojeni, jedná se o krátkou epizodu a není jen o Marylin, jsou v ní útržky vzpomínek mladého muže, nováčka ve světě filmu, který měl to štěstí osobně poznat dvě ikony své doby - jednu z nich osobněji :-). Spolu s ním tak nasajeme atmosféru Anglie padesátých let, pocítíme chlad a nehostinnost ateliérů Pinewoodu, ve kterých se Marylin cítila tolik stísněně a nejistě, poznáme lidi, kteří ji doprovázeli, vedli i ovládali. Marylin je nám představována z pohledů osob, které s ní při natáčení v Londýně přišli do styku - jako přirozený talent zářící hvězdným prachem, ale hned poté zmítaný pochybnostmi a strachem tak, že neodříká jednoduchou repliku - jako novomanželku, která už tuší, že opět nenajde onu jistotu a bezpečí, kterou podvědomě hledá jako bolestné za ztrátu šťastného dětství - jako sexsymbol žádaný veřejností i jako zranitelnou bytost, závislou na drogách a alkoholu, toužící prožít obyčejně šťastné chvíle. To vše nám v časovém rozmezí jednoho týdne zprostředkoval Colin Clark, který se světu svěřil se svým tajemstvím, ale především úžasná Michelle Williams, která svým výkonem dokázala na okamžik upozadit přesvědčení o neopakovatelnosti a jedinečnosti Marylin Monroe.(28.2.2012)

  • Fr
    ****

    ,,ŘÍKEJ MI MARILYN“..... /// Už od samotnýho úvodu to má švih a tempo. E. Redmayne je pohodovej ,,zajíc“, ale všechno je samozřejmě podřízený příjezdu héérečky. Zajímá vás, jaký to je bylo bejt nejslavnější ženou na světě? Zajímá vás sonda do duší ,,těch kolem“ (ba dokonce i samotnýho sira Lawrence Oliviera)? A samozřejmě ještě je tu Colin a jeho něžný zoufalství. Roztomilá filmová pocta (ty vole, tolik poct v jednom roce, to vypadá na konec světa!!!), návrat do časů zbožňované (a nenáviděné) Marilyn Monroe – jako filmový ,,retro“ funguje parádně! Okamžiky s Marilyn vyvolávají potutelnej úsměv (nebo pocity štěstí?) a vůbec mě nevadí, že si občas připadám jako šmírák. Podlehnout ji bylo tak snadný!!! ...(jistě i pro chlapa mejch kvalit !!!) Parádní obsazení, korunovaný hereckým exhibicionismem Michelle Williams. Je mi celkem u prdele, že ostatní TO tam neviděli. Že TO necejtili. Jsem starší osoba a na svý platonický vztahy mám už nárok. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Miluju M. M. ale ujíždím hlavně na tomhle. 2.) Nevěřím, že může někdo ( no tak dobře – ženská!!) motat hlavu i 40 let po smrti. 3.) Thx za titule ,,Stuďo“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR * AKCE ne NAPĚTÍ *(29.2.2012)

  • - Emma Watson a Zoë Wanamaker či Kenneth Branagh spolupracovali už na filmovej sérii Harry Potter. S prvou menovanou v časti Kameň mudrcov (2001) a Branaghom na snímke Tajomná komnata (2002). (oleg121)

  • - Colinovo (Eddie Redmayne) auto je MG TC Midget. (Cheeker)

  • - Aby se Michelle Williams co nejvíce podobala Marilyn Monroe, musela při natáčení nosit speciálně vycpané kalhoty. (danielosbourne)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace