Režie:
Alejandro González IñárrituKamera:
Emmanuel LubezkiHrají:
Leonardo DiCaprio, Tom Hardy, Domhnall Gleeson, Will Poulter, Forrest Goodluck, Duane Howard, Arthur Redcloud, Melaw Nakehk'o, Grace Dove, Lukas Haas (více)VOD (8)
Obsahy(2)
Americký západ, Jižní Dakota, 1823. Místo a čas s hodně relativní hodnotou lidského života. Zkušený lovec a trapper Hugh Glass (Leonardo DiCaprio) je se svým synem na výpravě s lovci kožešin. Uprostřed hlubokých lesů vzdorují nečekaným útokům indiánů a musí na své pouti překonávat nemilosrdnou, zatím nezmapovanou krajinu plnou nástrah. Glassovi se stává osudným střet s rozzuřenou samicí medvěda grizzlyho. Medvědí útok sice přežije, ale je těžce zraněný a lovecká výprava se musí rozdělit. Zatímco většina lovců pokračuje v cestě, s Glassem a jeho synem zůstanou jen dva muži, John Fitzgerald (Tom Hardy) a Jim Bridger (Will Poulter). Ti více méně jen čekají, až zemře, aby jej pak pohřbili a mohli pokračovat v cestě. Ale zraněný lovec stále neumírá, a tak se Fitzgerald rozhodne čekání na nevyhnutelné zkrátit. Při pokusu o nedobrovolnou eutanázii ho však přistihne Glassův syn, kterého Fitzgerald zabije. Ještě živého Glasse pak zahrabe v hrobě a spolu s Bridgerem zmizí. Jenže Hugh má hodně tuhý kořínek. V naprosto zuboženém stavu vyleze z vlastního hrobu, zoufale se potácí čarokrásnou, ale zcela lhostejnou krajinou. Při životě jej drží především nenávist a touha po odplatě. Musí překonat brutální zimu a hlad, divoké řeky, bojovné indiánské kmeny a dokonat svou pomstu. (Cinemart)
(více)Videa (20)
Recenze (2 355)
Umělecký krvák o pomstě s nádhernou kamerou, skvělým Hardym a přesným DiCapriem. Syrová atmosféra plná hlíny, krve a podchlazení doplněná neskutečně sugestivní hudbou Ryuichiho Sakamota člověka pohltí od první minuty. V mrazivé vodě popadá dech, při útoku Grizzlyho se instinktivně krčí a žije s hrdinou. Meditativní, syrový snímek, technicky dokonalý a herecky přímo neskutečný (i když do jaké míry je to fyzické přepětí hrané můžeme polemizovat) s dvanácti nominacemi na Oscara. Třešničkou na dortu je pak výkon Toma Hardyho. Ryzí lidskost. ()
Leo nám od dob kdy šel ke dnu i s Titanikem herecky vyzrál, zapustil hustý vous a rozhodl se, že divákům ukáže co umí. Takže zde máme toto dílo a Leo v něm hraje pana Hugha Skleněného, což je celkem ironické jméno jelikož takhle odolnýho hajzla svět neviděl. Nejdříve si zatancuje s medvědem až z nich kusy lítaj, pak se nechá asi tisícovkou stehů vytunit s tím, že místo narkózy dostane pár hltů chlastu a nakonec se vyhrabe z vykopaného hrobu a jde, nebo spíše leze, pomstít svého synka kterýho mu kuchnul Tom Hardy (to už je odolnější jméno) . V mezičase se cachtá ve vodě co má cca nula stupňů, skáče z vodopádu, belhá se o větvičce s křivejma hnátama, stanuje v koníkovi nebo zachraňuje przněnou indiánku. Když už mu je fakt ouvej zhtne syrového bizona a jde se dál. Ano už se jde. Dlouhé procházky v mínul pětadvaceti udělají divy a Skleněnka už zase skáče přes kaluže, aby ve velkém finále poměřil ptáka s Hardym. Kouká se na to kurevsky dobře, záda mě bolely jen z pohledu na Lea (chcípáka hrál fakt dobře) a musím uznat že si toho zlatého robertka jménem Oskar za všechny ty útrapy zaslouží. ()
OK, "musel" jsem si udělat čárku. O nic moc bych vzásadě nepřišel, snad jen že to byla nikoli nejprovařenější epocha dobývání amerického kontinentu se sympaticky nesympatickými frantíky. Drajv DiCapria na Oskara byl zoufalý, žraní syrového masa v mnoha podobách a další ponižující herecké úkony ve větším množství. A samozřejmě levicoliberální dojímání se nebohými indiány. No dobře, to se muselo hlasujícím líbit. ()
Tak ale naozaj mnohymi zatracovany Leo si tentokrat uz konecne zasluzi toho Oscara. Uz len za to, ako musel mrznut pocas natacania, teda nielen jeho postava. Reziser Alejandro G. Inarritu je perfekcionista a o kameramanovi E. Lubezkim ani nehovorim. Ak pojde takto stale dalej v kazdom dalsom filme, tak to nebude mat Akademia lahke dat cenu inemu kameramanovi, ak si ju zasluzil menej, nez sam Lubezki :-) Ale ked si spomeniem na GRAVITACIU (2013) alebo na BIRDMANA (2014), tak tych dvoch Oscarov ma zasluzenych. Tom Hardy ma taktiez prekvapil, ze ako jeden z mala hercov si vybral dva filmy v jednom roku, ktore sa natacali v extremnych podmienkach, netreba zabudnut aj na MAD MAX: FURY ROAD (2015) a podmienky pri natacani na pusti. Ale teraz naspät k filmu. Je skutocnym zazrakom, ze to vsetko, co zazila postava DiCapria, ze to vobec prezila. Zabery s grizlym zabijakom boli neskutocne brutalne a realne a vobec vsetko, co sa tam dialo dalej nie je nic moc pre slabsie povahy. Chvilkami som si pri filme spomenul aj na M. Gibsonov APOCALYPTO (2006), v ktorom podobne hlavny hrdina cely film utekal a bojoval o zivot, ale nebol az tak brutalne krvavy, ako tento film. Takze Revenant ma u mna jednoznacne plne hodnotenie a Alejandrovi a Leovi drzim na Oscaroch opät palce. >>> (Videl v kine 30.01.16) ()
Tak se nám Leo doplazil až k sošce (a právě akademii věnoval i svůj poslední pohled)…ne, konkrétně jemu nic vytýkat nemůžu (ani Hardymu ne). Ale popořadě. Co se týče vizuálu/technické stránky, to jsem místy skoro slintal blahem. Stejně jako u úvodního přepadení. Neměl jsem větší problém ani s příběhem, délkou či „snovými“ scénami. To spíš s „detaily“ jako: „schování“ Hawka (Bridger oslepnul?), chyba s prohozením lahví, úsměvné zobrazení Francouzů, náboženský podtext (nejvíc to milosrdenství) a líčení Hugha čistého jak okvětí bílé lilie (např. férovka či „nečekaný“ příjezd rudochů těsně před možným „zkompromitováním“). Skutečný problém ovšem vidím jinde…Ehm, tuhý kořínek je pěkná věc, ale zas „vocamcaď pocamcaď“. Už u „medvídka“ mi skřípaly zuby. Ale s (místy až úsměvnou) Glassovou nesmrtelností jsem se pral celý film. Pak jde ta snaha o realistické pojetí (ač nejhůř jsem se paradoxně cítil u „mrkací“ scény) víceméně do kytek. Přitom stačilo netlačit tak moc na pilu…ve výsledku mi to tak bohužel vychází jen na lepší průměr. ()
Galerie (105)
Zajímavosti (63)
- Kvůli natáčení tohoto filmu, které se protáhlo, se musel Tom Hardy (John Fitzgerald) vzdát role ve filmu Sebevražedný oddíl (2016). (Tristan Rafael)
- V závěrečných titulcích děkuje režisér mimo jiné i Alfonsu Cuarónovi. (Gerron)
- Realistickú scénu s medvedicou, ktorá napadne Leonarda DiCapria (Hugh Glass), dostal na starosť uznávaný maskér Duncan Jarman z anglického Hertfordshire. V minulosti pracoval aj na filmoch ako Harry Potter a Dary smrti - 2. (2011), Grandhotel Budapešť (2014) či Posledný samuraj (2003). Maskér sa na svoju prácu extrémne dôkladne pripravil, so svojím tímom študovali historické údaje o zraneniach skutočného Hugha Glassa a s DiCapriom strávili celý týždeň len tým, že vytvárali protézy a odliatky celého jeho tela. (classic)
Reklama