Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Sudety, traumatický bod moderních českých dějin, místo, kde se po staletí utvářely vztahy Čechů a Němců, prostor, který se vinou 2. světové války stal bojištěm druhých proti prvním a naopak. Český lesník Jan Olšan v pohnutých květnových dnech roku 1945 zoufale hledá svou německou ženu Agnes, která záhadně zmizela. Olšan netuší, že se Agnes stala nepohodlnou svědkyní, která ohrožuje mocenské zájmy určité skupiny lidí. Fašisté prchají a v kraji pod Kralickým Sněžníkem hledají především jídlo. Češi pořádají zlatokopecké výpravy za hmotným majetkem a kolonizují opuštěné německé domy. Násilí je každodenní samozřejmostí, divoký odsun přehlíženým faktem a vražda nejúčinnějším řešením jakéhokoliv problému. Hoteliér Brachtl, který celou válku hostil fašisty, stojí v čele Revoluční gardy, Olšanův bratranec Přikryl ve funkci předsedy Okresního národního výboru kličkuje, jak se dá, a válkou unavený major Uvarov striktně trvá na spravedlnosti a lidských právech, ať jde o kohokoliv. Lze si v těchto hektických dnech, během nichž se vzedmula všechna lidská špína, uchovat čest a čisté svědomí? A lze zachránit jedno bezdětné manželství, které už bylo beztak v troskách? (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (199)

Radko 

všechny recenze uživatele

Dejovo rozkolísané, často nepravdepodobné a skáčuce z miesta na miesto. Napriek tomu pútavé a zovreté. Podobne protichodné a chaotické boli povojnové časy v pohraničných oblastiach Česko-Slovenska. Ľudia si vymedzovali svoje miesta pri zmene režimov. Lavírovali, obracali kabáty, nosili v sebe dlhé veky skrytú zlosť. Museli však dokázať svoju platnosť, osvedčenie sa autorite, zaručujúcej perspektívny flek v novej dobe. No a popritom si privyrobiť kradnutím. Ono je to v podstate všetko aj dnes, len kultivovanejšie. Ubudlo priameho fyzického násilia, pribudli rafinované zastrašovania. Nemenné ostáva, že na politické hry ambicióznych riťolezov do zadných otvorov práve panujúcej moci a na výčiny im podriadených zločineckých úderiek doplácajú vždy tí, čo s politikou a jej zločinmi nemali nikdy nič spoločné. Film vo vzťahu ku konkrétnej dobe pomerne otvorene ukazuje nejednoznačnosť charakterov víťazov. História im síce prisúdila punc "osloboditeľov", no osobná história ukázala na množstvo kontroverzií, ktoré je potrebné skúmať a nevyhýbať sa ich zaradeniu do oficiálnych historických výkladov. ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Poválečné Sudety a mravní zákon v nás. 1) Zdá se, že konečně po čtyřiceti letech jednostranného výkladu a třiceti dalších letech výkladu s obrácenými znaménky se dostáváme k tolik potřebnému nadhledu._____ 2) Výborná pointa dodává dílu patřičné vyznění._____ 3) Zaujal mě 31letý Jarek Hylebrant (Jurgen Schreier). ()

Reklama

HonzaBez 

všechny recenze uživatele

Docela mě překvapuje nízké hodnocení tohoto filmu. Téma, které tento film zpracovává je bolestné a silné. Je proto moc dobře, že takový film vznikl. Vůbec přitom nevadí, že jde po Habermannovu mlýnu o druhý podobný počin. Oba filmy zpracovávají toto téma trošku jinak a vzájemně se doplňují. Zatímco v Habermannově mlýnu se většina filmu věnuje popisu osudů lidí za války a na základě toho ukazuje na absurditu poválečného osudu mlynáře Habermanna, v tomto filmu se o osudech lidí za války dovídáme jen zprostředkovaně formou určitých náznaků O to více prostoru je zde věnováno vykreslení bolestné poválečné doby. To že se většina filmu točí kolem útěku Agnes a jejího muže je sice pravda, ale s ohledem na závěrečnou pointu filmu, tomu lze rozumnět. Člověku totiž dojde, proč byla Agnes zvláště pro jednu konkrétní postavu natolik nepohodlná, že potřeboval stůj co stůj zabránit jejímu setkání s manželem. Druhá věc je, že i přes trošku jednodušší scénář jsou ve filmu dosti silné momenty, velmi dobře vykreslující atmosféru tehdejší doby. A pak je zde ještě velmi zajímavá a tajemná postava Němce v podání Jiřího Smitzera, u nějž se od začátku ptáte, co je vlastně zač, že spolupracuje s členy revoluční gardy a když se to v závěru dozvíte, docela Vám to vyrazí dech. Dost jsem přemýšlel, zda dát filmu tři nebo čtyři hvězdičky, ale zvláště s ohledem na dobře vypointovaný závěr filmu dávám hvězdičky čtyři. ()

petrsv 

všechny recenze uživatele

Nějakou informační hodnotu film má, ale je potřeba znát více souvislostí a historických faktů, jinak může divák získat mylný dojem o poválečných událostech v pohraničí. Občas je to takové přeplácané, těžko říct, proč takový záběr ve filmu vůbec je, jindy se děj neskutečně vleče. Korunu tomu nasazuje závěr v titulkách o jakémsi věnování (komu, proč, těžko říct) a věta: "Nikde jinde v Evropě podobné území neexistuje". To jako vážně? To se tvůrci nenamáhali zjistit aspoň základní fakta o změnách v poválečném uspořádání Evropy? Máme k dispozici více informací a i přesto nedokážeme natočit film o nedávné historii. ()

Johnny.ARN 

všechny recenze uživatele

Napadlo ma, existuje ešte nejaký česko-slovensko-maďarský herec, ktorý sa vo filme nevyspal s Kerekeš???? Tak aký dobrý bol začiatok, tak taký zlý bol koniec. Ťažký film, ktorý som ja osobne asi nepochopil po prvom pozretí. Postavy majú svoju mytológiu, s ktorou nie sme úplne presne oboznámení a je problém pochopiť ich konanie. Najmä Schmitzer ma zmiatol totálne. Chlumský vie robiť s hercami, kamera bola taktiež výborná, atmosféra sa držala celý film, ale ten scenár. Neprirodzené dialógy, umelo rozťahané a nudné. Chcelo to možno trochu viac akcie na oživenie Čo sa týka hercov, tak Vica aj Ondrej skvelí. Tématika zaujímavá, výprava tiež, škoda zlého scenára. 3 z 5 ()

Galerie (17)

Zajímavosti (14)

  • Fjodora Bondarčuka (Uvarov) navrhl do jeho role čtrnáctiletý syn scenáristy Josefa Urbana, a to po zhlédnutí filmu 9. rota (2005), načež mu Josef Urban řekl: "To si myslíš, že mu zavolám a on přijede?. Po vcelku složitém jednání Bondarčuk opravdu nabídku přijal. (JoranProvenzano)
  • Původně se film měl jmenovat Sudetenland. Kvůli obavám, že si mladé publikum pod tímto pojmem nic nepředstaví, byl změněn na "atraktivnější" 7 dní hříchů. [Zdroj: LFŠ] (Thrawn)
  • Exteriéry byly skutečně natáčeny na Šumpersku, kde se celý příběh odehrává. Krátce se natáčelo i za polskými hranicemi. Natáčení probíhalo také v klášteru Hora Matky Boží u Králíků. (Espejox)

Související novinky

Best Film Fest 2012

Best Film Fest 2012

08.12.2012

Volné seskupení čtyř klasických artových kin v Praze: Atlas, Evald, Lucerna a Mat pořádá od 13. do 19. prosince tohoto rokuBEST FILM FEST, týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších filmů… (více)

Reklama

Reklama