Režie:
John Lee HancockKamera:
John SchwartzmanHudba:
Thomas NewmanHrají:
Tom Hanks, Emma Thompson, Colin Farrell, Annie Rose Buckley, Ruth Wilson, Paul Giamatti, Jason Schwartzman, B. J. Novak, Kathy Baker, Ronan Vibert (více)Obsahy(2)
Walt Disney dlouhodobě usiluje o filmová práva k psanému románu Mary Poppins. Opakovaně žádá jeho svéráznou autorku P. L. Traversovou o setkání, ale ta hollywoodského velikána po celá léta úspěšně odmítá, stejně jako udělit mu souhlas k právům na její milovanou postavu a knihu. Protože si ale uvědomuje, že prodejnost jejích knih klesá a budoucnost je nejistá, v roce 1961 se setkáním souhlasí. Vzniká tak dvoutýdenní dobrodružství, které nakonec vyústí v zahájení prací na zbožňovaném a mnohokrát oceněném filmovém fenoménu Mary Poppins. Během těchto dvou krátkých týdnů se Walt Disney v maximální možné míře snaží vyjít Traversové vstříc. Vyzbrojený nápaditými storyboardy a veselými písničkami od talentovaných bratrů Shermanových na ni podniká doslova frontální útok, ale spisovatelka se jen tak nevzdává. Zanedlouho Disney zklamaně sleduje, jak její odhodlání mu práva neposkytnout jen sílí a ta se mu tak i přes jeho snahy stále více vzdalují. Teprve ve chvíli, kdy se v duchu sám přenese do svého dětství, je schopen začít chápat démony, kteří spisovatelku pronásledují, a společně vypustí Mary Poppinsovou na svobodu, aby společně vytvořili jeden z nejpůsobivějších filmů filmových dějin. (Falcon)
(více)Videa (34)
Recenze (331)
Mary Poppins jsem nečetla ani neviděla a nemíním to měnit, nikdy mně totiž nebyla sympatická, avšak příběhu o jejím vzniku, zejména inspiraci pro její knižní podobu, nebylo proč se bránit a nelituji. Od prvních záběrů především díky kousavě věcné Emmě Thompson, kouzelné v každičkém hnutí tváře a parádní konfrontaci amerického slunečna s anglickým sychravem, postupně i pro hořko-sladkou rovinu dětství s otcem (skvělý Colin), který vykupuje vinu alkoholika říší fantazie, při mimořádné pozornosti věnované nejstarší ze svých dcer, i když tím, kdo nejvíce ovlivnil její osobnost, nakonec nebyl on... Největší pnutí nastávalo ve společných scénách Walta Disneye a P. L. Traversové, které byly s každou další více vyumělkované, až vygradovaly do jakéhosi mravokárného patosu, což tento dojímavý, ironický, vážný i směšný snímek stálo hvězdu v mém hodnocení... Co se to stalo Tomu Hanksovi s obličejem - botox, problémy s pitím, animace? ;-) ()
,,DEJTE MI JI, PANÍ TRAVERSOVÁ. SVĚŘTE MI SVOU DRAHOCENNOU MARY POPPINS. NEZKLAMU VÁS. PŘÍSAHÁM, ŽE POKAŽDÉ, KAŽDÝ, KDO PŘIJDE DO KINA, UVIDÍ ZÁCHRANU GEORGE BANKSE. V OČÍCH A SRDCÍCH DĚTÍ BUDE GEORGE BANKS UCTÍVANÝ. BUDE SPASENÝ. GEORGE BANKS A VŠE, CO PŘEDSTAVUJE, BUDE ZACHRÁNĚNÉ. MOŽNÁ NE V ŽIVOTĚ, ALE V PŘEDSTAVÁCH. PROTOŽE TOHLE VYPRAVĚČ DĚLÁ. DÁVÁM VÁM SVÉ SLOVO.…“ /// A jak voni to vlastně chtěj udělat, aby byl film vo filmu dostatečně Disneyovskej – filozofuju si takhle s obavama (přeci jen to hodnocení tady, furt 2*…). A voni vám na to jdou přes vrácení radosti do života! Všichni totiž máme svý smutný příběhy a potřebujem si vobčas udělat pořádek v představách. Dva příběhy, místy kouzelná i dramatická minulost a téměř tragikomická současnost P. L. Travers, Disney jako rodina, parádní Emma Thompson, Giamatti zase dokazuje, že není malejch rolí …radost se u mě střídá se smutkem – není tohle to kouzlo? SVĚT JAKO ILUZE? Ty nejkrásnější příběhy vznikají ze smutnejch věcí. Disnej pro starší? Cinema Paradiso P. L. Travers a jestli jsem Hitchcockovi flákl 4*, tak tady musím vejš. Stává se ze mě sentimentální stařec, takže všechnu tu lidskost v příběhu plným klecí, který maj různou podobu a velikost, prostě bez suchýho voka nedám. A to pro mě ani Mary Poppins nemusí nic znamenat. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Kdo jsi Mary Poppins?. 2.) Páč mě baví, jak jak život vidí John Lee Hancock. 3.) Thx za titule ,,Clear, Ifanqua a Araziel“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR * AKCE ne NAPĚTÍ * ()
Studio Disney (samozřejmě) nemůže natočit opravdový film o produkci studia Disney ani o Waltu Disneym, to je zcela mimo hranice možností. Je ale zajímavé sledovat tuhle sebeprezentaci a přemýšlet, proč zrovna tahle konkrétní kýčovina byla zvolena zrovna teď. Co mi vadilo nejvíc, že se celým filmem nese takový nádech "kdo nemá rád Mickey Mause, musel v dětství utrpět děsivý šok a je potřeba ho vyléčit". Každopádně střídání rovin a emocí zcela nahodilé, vše okázale přetažené. Nerad, ale musím připustit, že přes to všechno mně ten sentimentální nesmysl vlastně nevadil, je zkonstruovaný s tak nechutnou přesností a sebejistotou, že na nějaké té základní úrovní funguje. EDIT: No jestli to má být jako v červených barvách, tak to musím snížit na dvě. Jo, trochu pózuju. ()
║Rozpočet $35miliónov║Tržby USA $83,301,580 ║Tržby Celosvetovo $117,867,984▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $8,349,591║ Tržby za predaj DVD v USA $17,953,857║ nakoniec nevyhnutná sentimentálna záležitosť John Lee Hancocka, ktorá mu nakoniec vyšla narozdiel od jeho predošlích nezdarov, dá sa to zgustnúť vďaka celkom zaujímavo podanému príbehu, peknému vizuálu, nadobudnutej atmosfére a výborným hereckým výkonom, miestami príjemné roztomilé, hravé a rovnako tak aj dramatické, vyšlo mu to, tento projekt dosť slušne zvládol /70%/ ()
Velmi příjemný příběh o autorce P.L.Travers ve skvělém aranžmá Emmy Thompson, která své slavné knížní dítko o Mary Poppins nechce jen tak dát z ruky a snaží se ze všech sil před světem pohyblivých obrázků uchránit svou minulost vklíněnou v knižní bestsellerové publikaci. Walt Disney se krásně na filmovém plátně rozpohyboval úžasným Tomem Hanksem, který má jako herec stále co říct a také řiká. Nechal jsem se ukolébat vůní anglického čaje, který mi naservíroval se špetkou mléka Mickey Mouse a já za jeho přítomnosti šálek s chutí vypil až do závěrečných titulků. ()
Reklama