Reklama

Reklama

Obsahy(1)

František Jech, lupič odborně vyškolený v Americe, nemá pro organizování loupežných akcí potřebnou míru fantazie. Vladimíru Hudcovi, autoru detektivních románu a scénářů, naopak vyčítají jeho kritici, že jeho zápletky jsou nepravděpodobné. Jech po přečtení Hudcových knih je přesvědčen, že spisovatel je ten pravý muž, který jemu a jeho spolupracovníkům může pomoci. Spisovatele navštíví a ten mu v nezávazném rozhovoru o detektivních zápletkách v literatuře poskytne nevědomky návod na krádež vzácné kostelní sochy. Bezmocný Hudec pak pozoruje jak se jeho fantazie stává realitou a chce všechno oznámit Bezpečnosti. Ale Jech dobře zaplatil, a navíc velkou chválou uspokojil Hudcovu ješitnost. Také další loupež podle Hudcova receptu je úspěšná. S finančním výsledkem je nejvíc spokojená Hudcova žena. Hudec se pokusí naznačit všechno příteli Klikarovi, kriminalistovi, který případ vyšetřuje. Ten se mu ale vysměje. Hudec proto napíše televizní hru, kde popíše seznámení s Jechem i průběh všech loupeží. Diváci však přijmou jeho hru jako komedii. Tehdy Hudec převezme velení v gangu a naplánuje uloupení módních modelů. Šéfem ale není dlouho, vedení se zmocní jeho žena, která se inspiruje starším Hudcovým námětem na vyloupení Národní banky s pomocí tanku během fingovaného natáčení filmu z pražské Květnové revoluce. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (85)

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Blázníš?! Copak jsi neviděl, že vyjíždíme na hlavní? Si nás moh voba zabít!“ - „No, taky by to bylo řešení.“ Tohle Fričovo dílko mi dlouho unikalo, ale nakonec jsem ho dostihl. A jde o velmi příjemné překvapení. Sovák je jako zneuznaný génius velmi zábavný, zloduch Řanda mu dělá více než obstojného protihráče, navíc jejich dialogové výměny jsou zdařilé. Avšak to nejlepší na tomto filmu je mistrně napsaný manželský pár v čele se skvěle sehranými Sovákem a Bohdalovou. Hláška střídá hlášku (např. ikonická: „Láďo, já už jsem zase tak unavená.“), až je člověku skoro líto, že se pozornost tu a tam přesouvá k plánování a krádežím. Směrem ke konci začne tempo filmu trochu zpomalovat, aby najednou nastoupil „nový hráč“ na scénu a ten „výbuch“ je výbornou tečkou. Celkově je to za slušné 4*. „A na co je náš člověk stavěnej?“ - „No rozhodně ne na tu vaši Akci 57. Podívejte se, já neříkám, že by se u nás nekradlo, krade se, ale jinak, po našem, v malym, ale za to důkladně a neúnavně, prostě ta velikost malýho českýho člověka přímo děsí.“ ()

easaque 

všechny recenze uživatele

jeden z posledních filmů Martina Friče si bere téma z amerických detektivek a převádí do našich socialistických poměrů. Námět je dobrý a ve své době originální a připomíná tehdejší éru s populárními Vorlíčkovi filmy. Bohužel ho kazí slabší zpracování - skoro televizní a herci předvádí průměrné výkony, ale i tak je rozhodně zajímavý a stojí se na něj podívat. [ PŘÍBĚH: 2 /// ORIGINALITA: 2 /// NÁLADA: 3 /// ART: 0 /// STYL: 1 /// CASTING: 1 (3*MAX) ] ()

Reklama

ArthasKarfa 

všechny recenze uživatele

Legrační logické a velmi milé, Sovák jako uťápnutý spisovatel s neustále nespokojenou manželkou (Bohdalovou), je opravdu ideální zločin nemožná věc? Kdepak. stačí pár centimetrů nylonové sítě, trocha drzosti při krádeži soch v kostele a najednou máte scénář pro nevyřešitelnou loupež, jo a ještě schopný tým zlosynů, které nemůže vést nikdo jiný než Vladimír Menšík, kterému by nikdo zločin z očí nevyčetl. ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Film Přísně tajné premiéry, to je zajímavé použití parodického nadhledu ke ztřeštěnému pobavení, ale občas marně chytá dech při násilném uzpůsobení. Autor předlohy Vilém Hejl si mohl ironií a jízlivostí nepatrně vyrovnat své nevyřízené účty s politickou mocí. A skutečně je tu karikaturní odlehčení a rozverné slovní indikace i kontraindikace a též cynicky nezvedené moralizování tím, čím Martin Frič dlouhodobě bavil filmové diváky. Přesto se kontinuita a bezprostřednost občas bezradně rozhlíží kolem, nalezené zkratky se ukážou být zhoubou intimním potřebám, nakonec se ztratí ve vlastní spoušti, na jedné hromadě sutin si zlomí nohu a do cíle bláznivého závodu se s vypětím posledních zbytků sil jen doplazí. Prvním vladařem notového zápisu parodické kriminálky je František Jech (velmi dobrý Čestmír Řanda st.), šéf profesionálně organizované zlodějské bandy. Zločinec dokáže pragmaticky využít inovativních kriminálních nápadu, které se svým mírně neskromným rámcem vymykají představám duševně omezené elity socialistické reality. Drzost slaví úspěch. Druhým vladařem ironické kriminálky je Vladimír Hudec (zajímavý Jiří Sovák), spisovatel a scénárista komplikovanějších a zamýšleným profitem také ambicióznějších detektivních příběhů. Morální dilema se sice vzpírá, ale nakonec se skutečnost nedocenění a neskromná autorova ješitnost nechají vyprovokovat k akci a k úspěchu. Třetím vladařem, chytře využívající příležitost k převzetí moci, je Lída (příjemná Jiřina Bohdalová), spisovatelova naivní žena. Návyková závislost na strmě zvyšující se životní úroveň je dílem okamžiku. K výraznějším postavám patří také Matýsek (velmi příjemný Vladimír Menšík), spolehlivá Jechova pravá ruka a předák dokonale secvičené lupičské party. S odpovídajícím finančním krytím přeci není nic nemožné. Z dalších rolí: kapitán Veřejné Bezpečnosti a Hudcův kamarád Klikar (Jiří Němeček), k nesocialisticky vedené podstatě zločinu Hudcova scénáře nedůvěřivý televizní redaktor Majer (Jiří Lír), obdobně nekompetentní redaktorka Králíčková (Nina Popelíková), a další nesouhlasný televizní redaktor (Miloš Nesvadba), pražskou zločineckou světovostí překvapený módní návrhář Noiret (Miloš Kopecký), televizní režisér nerozpoznaného spisovatelova přiznání (Lubomír Kostelka), herec v televizní roli vůdce lupičské bandy Jakeše (Zdeněk Dítě), herec v televizní roli spisovatele Richtra (Jan Pohan), či další a schopní členové té organizované zločinecké partičky Mareček (Otto Šimánek), Heran (Jaroslav Cmíral) a Hampejz (Mirko Musil). Přísně tajné premiéry jsou nadány smyslem pro ironii, nadhled a znalostí souvislostí a paralel, přesto nepatří k tomu lepšímu, co Frič během své bohaté kariéry natočil. Intelektuální nádeničina je v socialistické realitě pohanou, v kapitalistické potom nutnou potřebou. Škoda těch zbytečných ztrát tělesného pulsu. ()

Maq 

všechny recenze uživatele

Komedie, a dosti podceňovaná, zdá se. Pravdou je, že námět neohromí: páchat zločiny podle literárních detektivek, to už tady bylo mnohokrát. Jenže herci jsou vynikající, režie bravurní, svižná, a scénář jednak plný chytrých dialogů, jednak směřující k překvapivému rozuzlení. A závěrečný fór? No, čím jiným než granátem se to dalo ukončit? --- Nenechte si ujít, je to ohromná sranda. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (4)

  • Zhruba v čase 01:13:00 se v záběru objeví historická Pacoldova vápenka v pražské Velké Chuchli. (rakovnik)
  • Film vznikl podle rozhlasové hry Viléma Hejla „Sebrané zločiny Vladimíra Hudce“ (1966). (Přemek)
  • Točeno také v Karlových Varech. (M.B)

Reklama

Reklama