Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Celovečerní debut nejmladšího českého režiséra Matěje Chlupáčka vypráví příběh dospívající dívky Jolany, která je předmětem sexuální touhy svého nevlastního otce. Problémy v rodině nedokáže řešit, ztrácí schopnost komunikace i se svými kamarády a stále více se propadá do uzavřeného světa svých představ. Doma hru na šťastnou rodinu hrát nedokáže, svět venku ji vysává, má strach, ale submisivní erotické hry zároveň neodmítá. Neúnosnost situace a řada dramatických okolností doženou hlavní hrdinku až do nevěstince, kde se její postavení dále vyhrocuje. Ale je otázka, co Jolana vlastně chce? Není útěk do snů lepší než drsná okolní realita...

Čerstvost pohledu začínajícího filmaře, který nepracuje v zaběhnutých vzorcích, se ve filmu Bez doteku kloubí se zkušeností již protřelých profesionálů štábu. Výsledkem je snímek s ojedinělými režijními prvky, který se nebojí nabízet divákům spíše otázky než odpovědi. Zároveň disponuje přesnou výtvarně dokonalou kamerou a uvěřitelnými hereckými výkony, které filmu dodávají až mrazivou věrohodnost. Režijní debut nejmladšího režiséra ve střední Evropě nelze přehlédnout. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (141)

Psema 

všechny recenze uživatele

Solidní řemeslo, výborní Malý s Rodenem a sympaticky jiný koncept, který doplácí na to, že ač spoléhá na herce a postavy, ve scénáři nemá ani pro jednoho dostatek šťávy. Herci tak nemají co hrát a postavy se stávají figurkami, které říkají neskutečné (a místy až směšně silácké) nesmysly - a ještě navíc ve one-linerech. Je navíc zarážející, že ačkoli chce film záměrně stavět na nezodpovězených otázkách a náznacích, film nemá jedinou scénu, kdy by postavy zbytečně neverbizovaly svoje pocity, aby i ten poslední Pepík pochopil. Snový svět hrubě nevyužitý (a přitom má Jastraban takové charisma!), ženské postavy jen držáky na podprdy, velmi vágní budování Hádkovy postavy, kterému to snad nemůže žrát ani ten největší naiva a zbytečné soustředění se pouze na postavu Jolany, jež je ale profilovaná podobně apaticky jako Bella z Twilightu. Nic nedělá, s nikým se nebaví a prostě jenom proplouvá. Až na to, že tady na první sex nečekáte čtyři filmy, ale čtvrt hodiny. A ač mám rád kozy všeho druhu, rád koukám i na ty nejbizarnější Lynchoviny a rozhodně jsem otevřený originalitě, tady je všeho tak strašně málo jak k vyvolání diskuze, tak k filmovému zážitku. ()

a.kopecka 

všechny recenze uživatele

Přes nespornou originalitu námětu, který v českém filmovém prostředí nemá v současné době obdoby, nelze režisérovi - debutantovi mazat med kolem pusy. Nevadil by ani tak nedivácký přístup prezentující film jen v rámci oné proklamované struktury "příčina - následek", jako maximálně plytký a prázdný scénář, který ve výsledku vybízí k diskuzi akorát v rámci zlých a učebnicově mimózních dialogů. Herci se tak přes svůj talent topí v změti prvoplánových a nicneříkajících scén plných zcela zbytečných explicit. Ačkoliv tak jde z režisérské pozice (i vzhledem k věku a nepopíratelnému odhodlání) o velmi odvážné dílo, lépe by mu možná bylo v prostředí televizních limonád. P.S.: Chlebíčky dobrý. 45 - 50% ()

Reklama

Necrotongue odpad!

všechny recenze uživatele

Celovečerní debut nejmladšího českého režiséra Matěje Chlupáčka se nebojí nabízet divákům spíše otázky než odpovědi. To byl krátký výtah z oficiálního textu distributora. Mně tedy celovečerní debut nejmladšího českého režiséra Matěje Chlupáčka odpovědi skutečně nenabízel, zároveň ve mně nevyvolal ani otázky s jedinou výjimkou. Proč jsem se na něco takového vlastně díval? Za celou dobu jsem totiž nedokázal rozklíčovat, co mi chtěl nejmladší český režisér svým debutem vlastně sdělit. Ze snímku jsem si odnesl jen to, že ač není Tereza Vítů zrovna můj typ, dostala od přírody velmi pěknou základní výbavu, takže pokud nezblbne jako mnohé jiné, nebude muset investovat do tuningu. Proč tady řeším zrovna tohle? Protože mi film nic pozoruhodnějšího nenabídl. Příběh, dialogy i monology byly svorně stejně zoufalé jako celá řada předvedených hereckých výkonů, snímek mi nic nedal a já se k němu zachovám stejně a hvězdičky si raději ponechám. / Poučení: Průprava z domova se ti může v dalším životě hodit. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,OPRAVDU, MOC JSEM CHTĚLA, ABY MI NĚKDO ROZUMĚL A ABY VĚDĚL, JAKÁ JSEM…“ /// Jolana je holka, který do hlavy nevidím. Vymrdáváno s ní je v životě i v životě. Film, ve kterým se zřejmě scénárista snaží upozornit na (svý) složitý dětství. Příběh je dějem určen pro starší vosumnácti, mentálně ovšem osloví starší chlápky, toužící šukat mladou holku (jo takhle… takže všechny.). Dialogy jako z nějaký sci-fi (vlastně mluvěj spíš jako čuráci) a Vágnerová je klasicky ,,na tečku“. To vlastně všichni. Tomuhle já nerozumím. Tohle vocení kulturně náročný obecenstvo, kterýmu byla při sledování Sucker Punch provedena lobotomie. Nebo všichni, kteří začnou po zjištění, že z nich někdo dělá čuráka okamžitě stříkat. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Pokaždý, když objímám družku, myslím na dceru. 2.) Myslím si, že v botelu je líp než na světě. /// PŘÍBĚH ** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Bez doteku má nadupaný vizuál, který jsem si opravdu užíval. Horší je to však s příběhem, jenž mi přišel příliš rutinní a opravdu trapnými dialogy, až se za ně divák sám stydí. Na mladého tvůrce je to jistě počin, který je potřeba ocenit, ale žádná velká sláva se bohužel nakonec nekoná. Paralela s „přítelem“ byl ale dobrý nápad a skoro dává zapomenout na velmi umělou Hádkovu postavu. Celkově hodnotím slabším průměrem. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (7)

  • Film za dobu promítání v českých kinech navštívilo 5 440 diváků. (Hal_Moore)
  • Tento snímek byl natočen během neuvěřitelných 20 natáčecích dnů. Natáčelo se v Praze, např. u Žižkovského tunelu. (Luzzi)
  • Největší zajímavostí tohoto snímku byla určitě existence herecké supervize. Této funkce se ujal režisér Michal Samir, absolvent prestižní Drama Centre v Londýně a autor několika úspěšných projektů. Michal Samir a Matěj Chlupáček jsou nejlepšími přáteli i v soukromém životě. (Luzzi)

Reklama

Reklama