Komentáře uživatelů k filmu (117)

  • Tosim
    *****

    NO.............EHM.............TEDY.............PROMINETE!(23.12.2002)

  • gouryella
    ****

    Tak toto je opravdovy klenot filmografie Oldricha Noveho. A kdyz se k tomu pripada na stejnou notu naladena Natasa Gollova je na skutecne vyborny film zadelano.(25.7.2002)

  • Radek99
    ***

    Když postava Jaroslava Marvana pronese při přípitku na svatební hostině Prosit, zavane náhle svým mrazivým dechem duch doby. Je logické, že v hrůzném roce 1941 se z podstaty věci točily tyhle uměle pozitivní veselohry, národ prostě potřeboval unikat z neveselé protektorátní reality, v kontextu doby jistě pochopitelný film, z pohledu dnešního diváka ale tahle uměle veselá crazy komedie nepřináší vůbec nic zajímavého... Naivita je zakódována nejen u čtenářek červené knihovny, ale i u milovníků estetiky prvorepublikových a protektorátních komedií...a podle vysokého hodnocení tohoto filmu je zřejmé, že i dnes existuje velká potřeba někam unikat...(5.1.2014)

  • Subjektiv
    ***

    Když se divák (to jako já) začne domnívat, že je schopen vymyslet zábavnější lži než protagonisté tohoto snímku, nesvědčí to o genialitě tvůrců. Kdo ví, doba možná pár těch sladkých lží potřebovala. Ale raději nebudu sarkastický. Koneckonců jsem ony časy nezažil. Slabé ***.(9.1.2009)

  • Oskar
    *****

    "Mám rád vzruch! Nemohu vystát lidi s obličejem, který nic nepovídá. Ti mně připadají jako... mrtvý rybník. Znáš takovou pěkně stojící hladinu, která tě láká vzít kámen a hodit jej do vody? Voda se čeří, dělají se kola, vlnky, no zkrátka něco se děje! ...A když vidím takový obličej, tak mám tisíc chutí vzít kámen a..." Pro řadu lidí asi jedna z mnoha vzájemně si podobných pamětnických veseloher. Ale já v ní vidím daleko víc. Je to film o triumfálním vítězství fantazie nad realitou, humoru nad vážností a recese nad tzv. spořádaným životem. V době protektorátu musel Roztomilý člověk působit velmi konejšivě a pro mě je dodnes spolehlivým analgetikem. A vždycky mě potěší potkat někoho, kdo to cítí stejně. Viktor Bláha a Polda Krušinová jsou postavy podle mého gusta. Kde je nuda, zasáhne jeden nebo druhý svým živelným způsobem do konverzace a v tu ránu se ona voda čeří, obočí stoupají ke stropu a brady padají k zemi. Nejsou to žádní podloudní lháři, neklamou okolí za účelem zisku nebo z cynismu, ale z jakési vnitřní povinnosti. :o) Mystifikace je pro ně vášní, filosofií, sebeobranou a způsobem, jak naplno žít. Kdo to nemá, nepochopí. A nejkrásnější je, že přes ddrobná zakolísání se Viktor ani Polda nezačnou napravovat, jak si žádá konvence. Že naopak způsobem, jak čelit přízemnosti světa, se ukáže spojit své samostatné fantasmagorie v jednu společnou. Scénu ve vlakovém kupé, kde se Oldřich Nový a Nataša Gollová - poprvé sami, bez diváků - doplňují a jakoby testují ve vymýšlení historky o šperkovnici, považuju za jednu z nejromantičtějších v českém filmu. Dokonce i ve větě "Už nikdy si nebudeme lhát" jaksi cítíte, že to spíš znamená "Budeme lhát jako tým". :o) Moje nejoblíbenější komedie celé pamětnické éry. 100%(19.9.2006)

  • Karlos80
    ****

    Roztomilá a velmi příjemná crazy komedie, báječný mystifátor Oldřich Nový a jeho již započatá úspěšná a velice populární spolupráce s Natašou Gollovou (zde Polda Krušinová-se kterou si brzo bude rozumět) a režisérem Fričem, viz. Eva tropí hlouposti 39', Kristián 39', Hotel Modrá hvězda 41', roztomilý scénář (místy hodně zamotaný a zmatený) a roztomilé herecké výkony skoro ve všech zvývajících rolích. Vitališ (Pištěk), ing. Molenda a jeho kruhy (Schránil), Karla Hašková (málo známá Chválová), Stárek, který neudrží jazyk za zubama (Filipovský) nebo Valtera (Pešek) s Fretkou (Futurista). Tolik vynikajících a dodnes lehce zapamatovatelných postav s opravdovými charaktery se vážně jen tak nevidí, navíc v jednom filmu. Česká filmová komedie o lhaní a lhářích, o lásce a pravdivosti rčení, že tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu, až se ucho utrhne. Film všeobecně známý se stálou zárukou dobré a příjemné zábavy, inteligentního humoru, optimismu, který své věrné diváky nikdy nezklame a rozhodně vždy potěší. Mě tedy určitě, po Evě tropí hlouposti druhý nejlepší s duetem Nový-Gollová. V Kristiánovi tam těch společných příležitostí moc neměli a Hotel Modrá hvězda už je o něco slabší. Zajímavé komentáře: *Martin*, Zloděj kol a Oskar(28.10.2007)

  • monolog
    *****

    řekne mi někdo, proč se už dnes takový filmy netočí? vím, že Oldřicha Novýho nikdo nenahradí a nikdo už dneska není ani zpola tak ztřeštěnej, jako Nataša Gollová, ale scénáristi přece nejsou až takový lemry, ne? když uměj vypotit blábol typu Nuda v Brně nebo zábavné komedie z normalizace, proč ne něco podobnýho tomuhle? je to hrozná škoda, že jim komouši neumožňovali moc hrát. na tomhle filmu je vidět, že to byla kardinální chyba.(4.12.2005)

  • Kulmon
    *****

    Skutečně roztomilý film s prolhaným Oldřichem Novým, jemuž ještě zdatněji sekunduje Nataša Gollová. Roztomilým vtípkem je časopis, který si Gollová čte ve vlaku. Jsou to Ženské noviny a Nataša Gollová je na obálce!(8.5.2009)

  • Jeanne
    *****

    "...já vždycky říkala, že je to roztomilý člověk!" Myslím, že Oldřich Nový tu má tu nejlepší formu (dovolím si sand i říct, že je ještě lepší než v Kristiánovi a Eva tropí hlouposti!) Jednak tu byli Oldřich Nový a Nataša Gollová (dva roky po Eva tropí hlouposti) opět spolu a taky tu je poměrně zajímavý, přitom jednoduchý námět na konverzační komedii, kde se to nezapomenutelnými hláškami hemží od začátku až do konce! "spí v kruzích!" Uáááá" Redaktor Bláha je nejen roztomilý člověk, ale také nepřekonatelný mystifikátor, který si dělá legraci stále a ze všeho. Zdálo by se, že v tomto se mu nikdo nevyrovná, kdyby však jednoho dne nepotkal slečnu Poldi Krušinovou, která se jej snaží překonat! To se jí sice přímo nepodaří, ale vymýšlí si taky dobře! A ve svém černobílém kožichu vytváří nezapomenutelný typ... "tak jste vy Max Braun? Byl Molenda u cirkusu?" a "poučení na závěr"? - nakonec jim nikdo nevěří, ale vůbec nic! "Milostivá paní, Molendo, pane Hašku, babičko. Nevím, jak bych vás přesvědčil, musíte mi věřit, mluvím pravdu..." :-)) Těmto dvěma skvěle nahrávají i všichni ostatní, Bláhův nešikovný kolega z práce Valtera (Ladislav Pešek), Ella Nollová je kouzelná babička, Theodor Pištěk pan Hašek a Raoul Schránil tu výjimečně není tajemník, ale čerstvý novomanžel, se kterým se jeho manželka chce rozvést a pak zase nechce a pak zase chce... ach ta naše nerozhodnost...! ;-)(24.11.2003)

  • Zloděj kol
    *****

    Nevím, zda by mě redaktor Lokálního hlasatele Viktor Bláha připadal jako roztomilý člověk i ve skutečnosti. Spíš ne. Ale život této postavy na plátně nemá chybu. Patří k těm komediím, kdy se náš kritický zrak (daný současnou rozmanitostí televizní a filmové tvorby) postupně otupuje, až v jeho sítnici zůstanou pouze dvě barvy - černá a bílá. Postupně se pak můžeme unášet skvěle vyfabulovaným příběhem, mistrnými konverzačními dialogy, plynulým tempem vyprávění a neopakovatelným kouzlem Viktora Bláhy a Poldy Krušinové. Upřímně řečeno si nepamatuji na žádný filmový příběh, kde bych čekal až z hlavního hrdiny vypadne nějaká lež (možná je to dáno tím popotáhnutím kravaty) - Max Braun u nás sice není tak známý, ale v Jižní Americe, tam má velkou popularitu. Když je přestupný rok, tak se jeden den prospí v kruzích. A prosím Vás to cvičí v prádle? Pak ovšem přichází objekt, který je schopen Viktoru Bláhovi konkurovat - a tu skříňku mám teď já, k zasnoubení bohužel nedošlo, a ten závěr - měli jsme si vybrat větší kostel, dej pozor, ať mi neomdlíš, miláčku. Ze všech filmů dvojice Nový-Gollová považuji tenhle za nejlepší ve smyslu jejich rovnocenného partnerství, zatím co v jiných filmech zářil jeden z nich vždy o něco víc, zde je jejich hvězdný třpyt stejný a navíc vychází ze stejného zdroje. Neméně skvělí - Pešek (prosím neurážej moji sestru), Pištěk (tím jsem odstranil tu překážku), Filipovský (na svatbu se chodí přece hlavně kvůli jídlu), Baldová (naše Emilka včera sedla ke klavíru a přehrávala Vaši skladbu, to dítě má úžasný hudební talent). V tomto případě neznám jiné hodnocení.(11.3.2004)

  • Ony
    *****

    Výmysly pana Bláhy a slečny Poldy jdou občas hluboko do absurdna, ovšem Frič to opět bezchybně ukočíroval. Opět skvělý a okouzlující Oldřich Nový, tentokrát s trochu načechranějšími vlasy než obvykle. Příjemný je pohodářský výkon neokoukané sympaťačky Lídy Chválové. Představte si Raoula Schránila, jak spí v kruzích, a musíte to milovat!(17.12.2005)

  • Bigrambo
    *****

    Roztomilý snímek o sedmilhářích s nekonečnou fantazií Oldřichu Novém a krásné Nataše Gollové! Navíc mě vždy zaručeně rozesmála postava babičky Haškové v podání Elly Nollové.(2.11.2011)

  • WANDRWALL
    ***

    0.Nový dokázal do českého filmu vnést šarm a státi se roztomilým člověkem. Roztomilý je, a nejen pro své herecké kolegyně.***(8.10.2010)(15.8.2010)

  • Slarque
    *****

    Možná ještě lepší crazy veselohra než Eva tropí hlouposti a vůbec nevadí, že Nataša Gollová přijde na scénu až po zhruba 35 minutách a s Oldřichem Novým se setká ještě později. Parádní komedie, která dokonale odolává zubu času.(8.10.2005)

  • Ilicka
    ****

    Konverzační screw-ball komedie počesku. Všechno šlape jak má, Nový, Pešek a Gollová jsou herci na správných místech, jen z těch šílených mystifikačních konstrukcí po určité době začne bolet hlava. Konec je ale parádní.(6.1.2012)

  • Maemi
    ****

    Roztomilý Oldřich Nový, roztomilá Nataša Gollová, roztomilý film. Viktor Bláha a Polda Krusinová vytvořili nádherný pár, to je výborný nápad, vymyslet si společné falešné vzpomínky :).(12.7.2011)

  • Terva
    ****

    Vlastně je to o tom, že kdo jinému jámu jámu, sám do ní sám......(14.2.2012)

  • Jenda
    *****

    Roztomilá klasika(4.11.2006)

  • Blofeld
    *****

    Naprosto dokonalý scénář s tím nejlepším myslitelným hereckým obsazením - výsledkem je jeden z nejlepších českých - co českých, světových! - filmů té doby - co té doby, všech dob!(6.7.2008)

  • Marthos
    *****

    Lež je jako sněhová koule. Čím déle se valí, tím je větší. Slavný výrok významného německého filosofa Martina Luthera by jakkoli mohl simulovat podtitul této brilantní veselohry. Režisér Martin Frič samozřejmě nemohl nezachytit rodící se fenomén populární dvojice Nový - Gollová, ale jak se říká, nic netrvá věčně. Rozhodující okamžik, v němž nastalo doslova detektivní pátrání po vhodném námětu pro oba oblíbené herce, nalezl kýžený cíl v takřka pozapomenuté povídce F. X. Svobody s příhodným názvem Kašpárek. Starosvětský příběh a především postavy byly prostřednictvím Steklého scénáře rázem převléknuty do moderních kostýmů, v nichž se vedle titulních představitelů výraznému zastoupení těšily i Stelibského jazzové melodie. Oldřich Nový se představuje coby neodolatelný mluvka a mystifikátor, který mimoděčným sahnutím na kravatu spouští lavinu lží a zmatků. Svého důvěřivého kolegu posílá na neexistující soudní přelíčení a na svatební hostině se před přítomnými hosty vydává za neexistujícího hudebního skladatele Maxe Brauna. Vymyslí si, že měl vážnou známost s novomanželkou Karlou (Lída Chválová), že přítel Molenda (Raoul Schránil) ve skutečnosti pracuje v cirkuse a že žije o jeden den napřed. Události ovšem mají zcela opačný účinek. Vlivem nenadálých okolností je titulní hrdina nucen vydávat se za ženatého, což přináší novou vlnu lží, kterým zdatně přihrává stejně založená dívka Polda v podání Nataši Gollové. Ta během jediného večera stihne rozkmotřit a následně zase usmířit oba novomanžele, zažehnout v usedlém staviteli dávno vyhaslé milostné naděje a okouzlit svůj protějšek. Vzájemné poznávání a sbližování dovede nakonec oba hrdiny k oltáři, kde si slíbí, že už nikdy nebudou lhát. Nebo právě naopak? Veseloherní sestava zbylých protagonistů v čele s Peškem, Pištěkem, Baldovou, Svozilovou, Filipovským a Marvanem vytváří neopakovatelný kolorit k hlavní dvojici a zároveň tím získává výjimečný prostor pro nezapomenutelné komediální výstupy. Bezesporu jeden z nejtrvalejších a nejinteligentnějších základů české filmové komedie. A Oldřich Nový? Inu, roztomilý člověk. P. S. "Ale vrchol všeho, aby nevyšel ze cviku, tak má doma nad postelí zavěšeny kruhy a najednou v noci zničehonic cvičí. - A ví o tom Karla? - O tom pochybuji, Molenda to úzkostlivě tají. - Ale proč to dělá? - To je taková jeho mánie. Molenda je podivný člověk. Den považuje za noc, noc za den a má nějak popletený kalendář. - I datum si poplete? - Ano, ale zajímavé je, že se vždycky mýlí o jeden den kupředu. - A to celý život? - Ano. - A co když je přestupný rok? - No, to se vždycky jeden den prospí v kruzích. - To je skutečně zvláštní úchylka. - To je prazvláštní, ehm, tedy prominete."(4.10.2008)

<< předchozí 1 2 3 4 5 6