Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Filmová pohádka, ve které spolu s herci hrají animované postavy.  Podlesí je malá vesnička, kterou se před lety přehnala válka s Turkem. Dobré houbové víly byly tehdy požádány o pomoc, ale protože vykonaly dobro i zlo zároveň, byly potrestány a staly se z nich houbové baby. A na Podlesí za to padla kletba. Teď přišel čas vše napravit, ale ve vsi se objevil Drak. A tak zatímco se Toník snaží zachránit svou milou Bětku ze spárů zlých víl, jeho strýc Kovář se, se svými zaměstnanci Veverkou a Křečkem, vypraví na Draka. Hlavní myšlenkou pohádky je, že se zlem nelze bojovat hrubou silou, ale naopak – rozumem, srdcem a odvahou. Kovář z Podlesí má poklidné tempo klasických pohádek a bez zbytečného spěchu vypráví příběh, ve kterém jde, jako v každé pohádce, o souboj dobra a zla. A protože je to „pohádka, ve které je všechno tak trochu jinak“ není ani dobro a zlo až tak úplně jednoznačné, a stejně jako děj filmu, je i jeho závěr nečekaný a originální. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (98)

ecceHOMMO 

všechny recenze uživatele

Pohádka pro deti....možná (mluvící zvížatká, dráčik). Pro dospělé nikoliv.!!! Mňa osobne zaujali možno dve-tri scénky, tri repliky a ostatné bola nuda, nuda a veľká nuda...aaaaa blbosť. A celkovo mi prišlo, že rôznorodosť, (ktorá v rozprávke je) pôsobila nehodiaco, neladne a krkolomne. Medzi pozitíva určite však patril hlas houbových víl. Ten bol super. */** ()

bloodcountes 

všechny recenze uživatele

"Promiňte, sme mysleli, že ste šel kadit. Pardon"..."Přešlo mě to". Ne, tohle teda není moc pohádka pro děti. Nějaká smatlanina Frankensteina, Mistra Yody, Tima Brutona, Večerníčka, pokusu o klasickou pohádku v nějakých peruánských kostýmech a kdovíčeho ještě..asi draka, ale k tomu jsem se nedostala a už asi ani nedostanu. Stačilo, můj čas je cenný. Prostě jenom kroutím hlavou. Přtom to není bytostně skrznaskrz blbý jako jiné novější pohádky, potenciál to má, fajn nápady, ta "vynálezecká"atmosféra taky, i ty burtonovské bludičky byly samy o sobě super.....ale prostě to není smysluplně využito a je toho moc, jako když pejsek s kočičkou vařili dort. A mladí herci jsou tragičtí, jako děcka z lidušky a možná ani to ne. Hudba bizár, kamera fajn. Celek: nedodíváno. ()

Reklama

Fifer 

všechny recenze uživatele

Dávám 4 hvězdy, abych vyrovnal zdější tragické hodnocení, které nejspíš rozpoutal Franta Fuka, Goblův veliký fanoušek. Za prvé je opravdu potřeba myslet na děti, za druhé hledat ve fantasy pohádce logické zádrhele je také blbost. Režisérovi se povedlo natočit jinou pohádku. Po letech zbytečných pohádek, kde se sejdou hvězdičky v kostýmech, je tu konečně pohádka svěží a jiná. Není to extra vtipná kultovní řachanda jako Anděl páně, ale je to dobrá pohádka. Skvělá animace, vtipné dialogy a zajímavá vybočení ze schématů. Místy je to pohádka lehce "vyhulená", míním tím to, že se režisér opravdu nebál proudu dětského fantazírování a vykašlal se na nějaká svazující pravidla. V pohádce je všechno dovolené. A příběh i přes tyto fantaskní úlety drží pohromadě a je pochopitelný. Zdejší hodnocení nechápu. ()

Sandiego 

všechny recenze uživatele

Kritický humbuk, který se strhl kolem této nové pohádky a označil ji za nesmyslnou podivnost, selhávající v nejzákladnější schopnosti vyprávět a "udržet nit", osobně vnímán jako dosti nemilý omyl. František Fuka si zakládá svoji kritickou "osobitost" na tom, že co nejpodrobněji sleduje děj a hledá sebemenší skulinku, kde dramaturgovi či skriptce něco uniklo. Tím dokazuje jen to, že je velmi pozorným divákem, který se ale bohužel zajímá o naprosté malichernosti a ne o podstatné rysy zhlédnutých filmů. Zde jeho přístup, který lze těžko označit za plnohodnotnou kritiku (naštěstí vše probíhá v rámci blogu, takže není třeba s pojmem kritika tak doslovně pracovat), ovšem příliš na místě není. Zatímco Fuka vše vidí skrze neprůstřelné zákony logiky a racionalismu, Kovář z podlesí a jeho svět prostě na tyto návyky moderní západní civilizace nehrají a dobře si to uvědomují. Vezmeme si třeba Fukův útok na mechanismus, skrze nějž byly zaklety tři houbové víly. Ano, tento proces neodpovídá přírodním zákonům tak, jak se s nimi každodenně setkáváme a nedá se vysvětlit psychologicky/sociologicky/matematicky/anatomicky a bůhvíjak jinak. Je třeba ale vzít v potaz, že jde o zkazku, která nejprve ožívá skrze stylizované obrazy Laterny Magiky, a je povídačkou, které věří jen na první pohled naivní Bětka. Jenže hlavní osobitost světa Kováře z Podlesí tkví v tom, že v něm dávné povídačky a pověsti náhle začnou ožívat, stávat se skutečností a postavy se s tím musí nějak vyrovnat či spíše smířit. Zajímalo by mě, co si František Fuka myslí například o staletých příbězích o bílých paních, které fungují na stejném principu, nad nímž se nikdo nepozastavuje, i když je holým nesmyslem. To, s čím se první kritiky musely střetnout a v čem selhaly, byla nutnost vyrovnat se s velmi otevřenou fantazií, která absorubuje dobové vnímání světa. Kovář z podlesí bere v potaz nutnost vesničanů najít si k novým jevům iracionální vysvětlení, v němž hrály roli pověry a stále bujná představivost a tento velmi zajímavý aspekt v absurdní nadsázce rozvíjí a nachází tak řadu vděčných situací. Vyprávění má tedy dosti hluboký a obhajitelný smysl - sice je netradiční a vybočuje z tradičních motivů daného žánru, věnuje více prostoru popisu osobitého světa než dějovým peripetiím, ale rozhodně není slepencem bez ladu a skladu, bez kontinuitního vývoje. Zápletka je natolik jednoduchá a přímočará, že i přes vkládání prapodivných vynálezů, bytostí, historických odkazů i pomrkávání na dospělého diváka vyprávění nevybočuje z nakročené cesty a zachovává základní přehled o dění a motivacích postav, neustále směřuje k závěrečnému sepjetí několika dějových linií. V tomto ohledu je vidět péče dramaturga, který se dokázal vyrovnat s netradičním Göblovým přístupem. Ten totiž občas brání rozvoji zápletky a uchyluje se k ornamentálnímu popisu. Podle mě je hlavní slabinou snímku právě určité "drhnutí" a nevyrovnaný rytmus: rozhodující situace jsou často postaveny na dlouhém a poměrně statickém dialogu v jediném prostředí (i přes střihy na rozpohybované loutky, malebné detaily architektonicky a výtvarně pozoruhodných kreací), a tím je kraden prostor pro bohatší rozvíjení motivu putování, kterému jaksi schází "dobrodružnost" a spíše je podáno v zkratkovitých situacích, čímž trpí i charakterizace postav. Göbl zde odhalil "spisovatelské střevo" - užívá si dialogů, slovních her, vtipných pointací a průpovídek, avšak tato slovní přeplněnost zastírá menší schopnost fabulace, vytvoření vděčnějších i dramatičtějších situací, které by utáhly pozornost a občas trochu popohnaly někdy až příliš "pohodové" tempo. Této pohádce tedy ve zkratce jaksi chybí "krev v žilách", což je vidět i na pojetí postav (proslule líný kovář, civilní působení ústředního páru jako téměř současné mládeže, která si s ničím moc neláme hlavu a nedává okázale najevo své city, bodře filosofující drak). Naštěstí pocitu dotírající nudy zabraňuje precizní a vskutku pohádková výprava, působivě zvolené exteriéry, nadmíru vydařené animované vložky a především profesionální triky z dílny UPP. Tahle pohádka může být sice dějově chudá, ale vizuálně tak rozhodně nepůsobí a každou chvíli nabízí nějakou "atrakci". Ve srovnání s Troškovou Čertovou nevěstou či dalšími pohádkami z poslední doby je vidět markantní rozdíl i přes obdobnou výši rozpočtu. Takto poctivým přístupem nakonec vzniká plnohodnotná atmosféra, dojem uzavřeného světa umocněný zmíněným podložím "jiného vnímání". Nakonec musím konstatovat, že i když Kovář z podlesí z hlediska fabulace a lehkosti vyprávění zůstává ve stínu pohádek Anděl páně či Čert ví proč, je co se týče svéráznosti a "pohádkovosti" nejprogresivnějším porevolučním počinem. Proto otevřete oči a mysl a nestavte proboha tento pozoruhodný počin na roveň nových troško-magnusovských výtvorů! () (méně) (více)

jenik71 

všechny recenze uživatele

Tohle dílko je důkazem, že natočit nějakou originální, zábavnou, vtipnou a poutavou pohádku, je už pro české filmaře velký problém. Rád bych se mýlil, protože pohádky mám rád. Ale obávám se, že zlatá éra tohoto žánru je už za námi a přijít s něčím kvalitnějším bude pro naše tvůrce zřejmě tvrdý oříšek. Kovář z Podlesí mě nezaujal a nebýt celkem pěkného draka, veverky a křečka, tak by nebylo na co koukat. ()

Galerie (20)

Zajímavosti (11)

  • Škrečok a veverička - hlavné postavy zvieratiek - sú ako animačné bábky snímané klasickou metódou okienko po okienku. Režisér bol presvedčený, že to filmu môže dať niečo skutočného, napriek tomu, že sa to môže zdať už zastaralé. (gogo76)
  • Ve scéně, kdy na lesní křížovatce Toník (Gregor Bauer) nabídne mluvícímu rozcestníku, že ho narovná, vezme si od dědy z pojízdného křesla kouzelný meč a začne hloubit díru. Ještě než Toník díru vyhloubí, tak kamera zabere dědu v křesle, jak si ukusuje chleba a ejhle... za dědovými zády stále trčí kouzelný meč. (ČSFD)
  • „Jedním z inspiračních zdrojů mi byla knížka „Fantastické a magické z hlediska psychiatrie“ od Vladimíra Vondráčka, kde bylo popsáno, jak dříve fungovalo v domech vymýtání zlých duchů. Úředně. Co kolem toho bylo za papírování – z dnešního hlediska to bylo docela směšné – a z toho jsem vyšel, ale nakonec z toho v pohádce moc nezbylo,“ říká Pavel Göbl a doplňuje: „Pak se přidaly takové ty známé archetypy jako kouzelný meč, love story, nechtěný ženich – to je klasická věc známá nejen z pohádek, a ti hlodavci jsou už můj výmysl.“ (Freshoun)

Reklama

Reklama