Reklama

Reklama

Pan Charles Duchemin (Louis de Funès) hájí největší chloubu sladké Francie - gastronomii. Vydává knižního průvodce a hodnotí kvalitu a vytříbenost jednotlivých restaurací. Má starosti s nezdárným synem (Coluche), který se chce stát principálem v cirkuse, ale hlavně s podnikatelem Tricatelem (Julien Guiomar), „králem“ motorestů a závodních jídelen, který se chystá v ďábelském plánu skoncovat s tradiční francouzskou kuchyní. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (304)

klukluka 

všechny recenze uživatele

Je to lehce zhovadilé, ale předběhlo to svou dobu a ani dnes to nepostrádá na aktuálnosti. Tento film dal v mém světě jméno těm nejhorším blafům a vývařovnám. Tricatel je synonymem pro všechny ty masné výrobky bez masa, mléčné výrobky bez mléka a restaurace, kde je UHO (univerzální hnědá omáčka) základem receptu na všechna jídla od předkrmu až po dezert. Ve Francii se s tím potýkali už v sedmdesátkách, my jsme si ty dobroty vycinkali klíčema na Václaváku taky. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Legendární francouzská komedie vaří nepoživatelnou krmi, ze které nesmrtelný Louis de Funés udělá delikatesu. Jeho perfektní cit pro groteskní komiku se výborně pojí se skvělou režií Clauda Zidiho v jeden celistvý celek. Film sice nemá přímo úchvatnou zápletku, ale dokáže čerpat z možností, které jsou k dispozici. Spousta originálních gagů v neodolatelně originálním provedení mistra francouzské komedie. V gastronomickém světě je tahle komedie tím nejlepším v tom případě, že vám jídlo z restaurací zrovna nechutná. De Funés na to dohlédne osobně, aby vám zase chutnalo. 80% ()

Reklama

Martrix 

všechny recenze uživatele

Nápad a zápletka nejsou špatné a Funés je tady v roli tradičně cholerického, ale chytrého chlapíka, který to pitvoření nepřehání. Pro mě jako potravináře lépe funguje ta druhá polovina filmu, kde se už tehdy poukazuje na náhražky a automatizaci, ale hlavně na všeovládající korporace. Tenkrát to tvůrcům přišlo tak absurdní, že to prezentovali skoro jako sci-fi... . Z filmů Funése, považuji tento za jeden z těch lepších. ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

Louis DeFunés po infarktu o něco míň běhá a vyšiluje, ale o to víc hraje. Protože tohle je film plný převleků a vystupování inkognito (tak nevím - mám radši starou dámu, nebo amerického turistu?). Vždycky se mi to líbilo, skvělá komedie. Claude Zidi se nedávno nechal slyšet, že úplně vážně uvažuje o natočení sequelu, kde budou Louis DeFunés a Coluche nahrazeni počítačovými 3D dvojníky. Brrr! Doufám, že se mu ta perverzní idea nevyplní. Jediné pokračování, které by mě teoreticky zajímalo, by muselo být natočeno ještě za Louisova života a šlo by v něm o to, jak se Duchemin chystá zrevidovat Grand restaurant pana Septima. :-) 100% ()

Stanislaus 

všechny recenze uživatele

Křidýlko nebo stehýnko je nadčasová klasika v rámci komediálního žánru, která mě rozhodně nikdy neomrzí, a rád se na ni čas od čas kouknu. Louis de Funés byl opravdu skvělý komik a v kombinaci s výtečným dabingem od Filipovského tak vznikla jedna z nejvýraznějších komických postaviček, která si získala srdce a obdiv nejednoho diváka. Příběh byl solidně vystavěný a humorné gagy a scénky fungují skvěle i po těch desítkách let. Jeden z klenotů francouzské komedie, který s věkem zraje stejně dobře jako kvalitní víno. ()

Galerie (59)

Zajímavosti (25)

  • Když se Gérard Duchemin (Coluche) poprvé ukáže v cirkuse, schytá zásah sklenice s hořčicí. Když následně vstoupí do maringotky, má flek na jiném místě než po zásahu. (Ozzy88)
  • Hoci ich postavy majú vo filme k sebe istú príťažlivosť, Ann Zacharias (Marguerite) nebola s Coluchem (Duchemin) veľmi spokojná a kritizovala ho za to, že hrá len na seba bez toho, aby sa príliš delil o svoje herecké skúsenosti. Na druhej strane, Zacharias si úžasne rozumela s Raymondom Bussièresom (Henri, vodič Duchemina). (Arsenal83)
  • Jelikož Louis de Funès (Charles Duchemin) prodělal před natáčením srdeční infarkt, tak bylo dost riskantní ho do filmu obsadit, neboť natáčení s kardiakem bylo nejisté ze zdravotních a finančních důvodů. Pojišťovna nakonec udělila souhlas, že natáčení pojistí. Na place ale musel být neustále přítomen kardiolog a sanitka. Štáb dostával výplatu pro jistotu každý den s tím, že nebylo jisté, zda se další natáčecí den uskuteční. (Duoscop)

Reklama

Reklama