Reklama

Reklama

VOD (1)

Jordan pracuje jako operátorka tísňové linky. Jednoho dne jí zavolá dívka jménem Leah, že se někdo snaží dostat do jejího domu. Jordan jí poradí, aby se schovala v patře. To se dívce povede, ale hovor se přeruší. Jordan zavolá zpět, což muž uslyší, a Leah najde. Jordan se ho snaží zastavit přes telefon, ale muž jí pouze řekne „už se stalo“. Druhý den se Jordan z televize dozví, že Leah byla zavražděna. Dává si to za vinu a s prací operátorky chce přestat. O šest měsíců později pracuje jako vyučující pro budoucí operátory. Mezitím je teenagerka Casey Welson unesena z nákupního střediska. Naštěstí má u sebe mobilní telefon, a tak zavolá na tísňovou linku. Hovor přijme nová operátorka, která neví, jak si poradit, a tak případ převezme právě Jordan. Protože Casey volá z telefonu na jedno použití, není ji Jordan schopná vypátrat pomocí GPS. Poradí jí tedy, aby vykopla zadní světlo auta a dírou vystrčila ruku. To se Casey opravdu povede. Uvidí to žena jedoucí za autem, a tak zavolá na tísňovou linku a sdělí, jakým směrem auto jede. Jordan Casey navede, aby vzala plechovku s barvou, která je shodou náhod v kufru, a pomalu ji lila z díry. To přiláká pozornost dalšího řidiče – Alana Denadoa. Když potom únosce zastaví na červené, Alan ho na barvu upozorní. Únosce mu poděkuje, ale Alanovi připadá podezřelý, a proto ho sleduje. Když únosce zastaví, Alan se jde znovu přeptat, zda je vše v pořádku. Únosci dojde, že ho Alan podezřívá, a ve chvíli, kdy chce zavolat na tísňovou linku, ho uhodí lopatou. Poté si vezme jeho auto a naloží ho do kufru ke Casey. Po chvíli se však Alan probere a začne panikařit. To donutí únosce zastavit a Alana zavraždí. Po nějaké chvíli potřebuje natankovat. Zastaví proto na odlehlé benzinové pumpě. Casey si všimne, že z kufru se dá sklopit prostřední sedačka, a snaží se vylézt. Toho si všimne obsluha pumpy. Únosce ale použije benzin, který zrovna tankuje, a pocáká jím obsluhu a hodí po něm zapalovač. Mezitím policie přijde na únoscovu totožnost. Je jím Michael Foster. Ten dorazí do svého cíle, a když vyndává Casey z kufru, zjistí, že má celou dobu u sebe telefon. Jordan ho informuje, že byl identifikován, a radí mu, aby se vzdal. Předtím, než Michael rozbije telefon, řekne Jordan „už se stalo“, a ta si uvědomí, že mluví se stejným mužem jako před šesti měsíci. Zatím vpadne policie do jeho domu, kde je jeho manželka a děti. Ve své kanceláři má Michael malý oltář a v něm fotky své zemřelé sestry. Ta je velmi podobná uneseným dívkám. Na jedné fotografii je v pozadí dům, který byl podle manželky domovem Michaela, ale který shořel. Za domem však stojí stodola, kterou Michael údajně renovuje. Policie chatu prohledá, ale nic nenajde, a tak místo opustí. Jordan je zoufalá, a tak si hovor s Michaelem přehrává pořád dokola... (TV Prima)

(více)

Videa (9)

Trailer 1

Recenze (814)

Matty 

všechny recenze uživatele

Žánrově čistý thriller s rychlým spádem a nádherně přímočarým dějem, který jde až ve finále příliš do hloubky (vrahovy mysli). Informace o hrdince jsou omezené na ty, které potřebujeme znát kvůli pracovní linii vyprávění. Zbývající záchytné body k identifikaci s protagonistkou zajišťuje Halle Berry svým přesvědčivým ztvárněním ženy křehké, ale odhodlané. Linie osobní je pak do té pracovní šikovně implementována (díky čemu může být film zároveň ódou na práci telefonních operátorek i policistů) a zbytečně se nedere do popředí. Důvod, proč se film pohybuje jen těsně nad hranicí průměru, bych neviděl ve scénáři, který postavám předepisuje jakž takž rozumné jednání. Samozřejmě s ohledem na požadavky žánru, tzn. – aby nám mohl být nabídnut očekávaný typ divácké slasti, protagonistka se musí alespoň jednou zachovat poněkud hloupě. Z „pouze“ uspokojivé úrovně filmu bych vinil režiséra. Anderson sice dokáže vystavět napínavou scénu s vlastní gradací, ale potíže mu dělá kontinuální stupňování napětí napříč filmem, který ve výsledku funguje na způsob několika pospojovaných seriálových epizod. Má více dramatických vrcholů a několikrát začíná jakoby nanovo, což je při jeho střídmé stopáži a high concept premise rozhodně škoda. Souvisí to rovněž s nemožností emocionálního napojení na oběť, o které toho zvíme strašně málo. V libovolném slasheru by byla jen jedním z vrahových předkrmů před final girl (otázka, kdo je vlastně final girl, a jak film využívá slasherové schéma, je v souvislosti s Tísňovou linkou možná nejinspirativnější). S Jordan můžeme soucítit a pociťovat stejnou bezmoc jako ona, ale strach o její život po většinu filmu mít nemusíme, protože jí reálně nic nehrozí. Tím Tísňová linka připomíná Okno do dvora, jehož hrdina byl odkázaný na to, co viděl, stejně jako si Jordan musí vystačit s tím, co slyší. Nápaditá práce se zvukovou stopou (na způsob Rozhovoru nebo Výstřelu) se bohužel nekoná, ale to už bych od nízkorozpočtové žánrovky chtěl opravdu moc. 70% ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

O filmu jsem slýchával samou chválu, takže se nemohlo stát, že by mé pozornosti unikl. Úvodních 10 minut a závěrečných 15 minut do svého hodnocení odmítám počítat. Chápu, že nějaký úvod to mít zkrátka muselo. Trošku mě mrzí, že byl tak neuvěřitelně nudný, ale vem to čert. Pro závěr mám taky pár slov. Je jich přesně šest. Co to do prdele mělo být? Lhal jsem, mám jich mnohem víc. Nevím, zda panu scénáristovi Richardovi D'Ovidiovi přišel vzhledem k předcházejícím minutám jako adekvátní a důstojné zakončení filmu. Mně, jako divákovi, ani vzdáleně. Ovšem to mezi úvodem a závěrem je něco neskutečného. Ano, je tam pár nelogických ,,detailů"(zdůrazňuji uvozovky). Sakra, zase jsem lhal. Ono jich není pár a nejsou to žádné detaily, a to ani detaily se zdůrazněnými uvozovkami. Jsou to obrovské chyby a je jich tam obrovská hromada. Je tu ovšem jedno velmi velké ALE. Veškeré nelogičnosti mi s velkým klidem kompenzuje naprosto nečekaný přísun napětí, vytvořeného symbiózou úžasného herectví a dechberoucího basového soundtracku, jehož tóny mi budou v hlavně doznívat až dlouho do noci. 4* ()

Reklama

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Andersonův thriller lze připodobnit k situaci, kdy rozjetí z kopce vjedete na lyžích na nezamrzlé jezero - chvíli po něm ladně pojedete jako by voda byla sněhová pokrývka (první dvě adrenalinové třetiny, které svým tempem nenechávají čas přemýšlet nad hloubkami scénáristických děr), načež ztratíte rychlost a fyzikální zákony vás začnou stahovat pod hladinu (pitomý zbytek, kdy operátorka zapomněla na slova jako odpovědnost, bezpečnost, či profesionalita a autoři na příběhovou střízlivost, jenž by vyvrcholení slušela mnohem víc). Nutno napsat, že operátorka Jordan je u amerického ekvivalentu naší 112 úžasně flexibilní a kdybych snad někdy volal kvůli výsledkům kriketu a omylem se dovolal k ní, ona by mi je určitě řekla.. K afru její představitelky mám jen to, že kdyby přišla do kadeřnictví společně s Bobby Farrellem z Boney M, už žádný jiný zákazník by se tam nevlezl a sušáky na hlavu by musely mít průměr pivovarnického sudu.. ()

silentname 

všechny recenze uživatele

Dávam filmu 4*. Občas to skĺzlo jemne do klišé (najmä v záverečných momentoch filmu), no inak musím povedať, že ide o vynikajúci thriller, ktorý vás atmosférou skutočne pohltí od začiatku až do finišu. Halle Berry v role Jordan je skvelá, rovnako skvelý výkon dáva aj mladá Abigail Breslin, ktorej človek verí každú sekundu, čo je uväznená v aute a snaží sa odtiaľ dostať. Michael Eklund ako šialený zabijak vyniká rovnako a celkovo chválim fantastickú réžiu. Ja som si film veľmi užil, čakal som dobrý thriller a ten sa mi tu aj dostal. A je super konečne zase vidno Halle Berry v dobrom filme. Lebo to je často pre mňa príklad talentovanej herečky, ktorá si len nevie vybrať dobré filmy. Tu je to pravý opak. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Zaujímavý krimithriller z prostredia newyorskej centrály tiesňovej linky 911, kde aj zdanlivo malá chyba operátorky môže mať fatálne následky. Film má dobrý rozbeh, slušnú gradáciu, poskytuje nové pohľady na využitie kufra v aute a v prvej časti by mohol mať názov Ako je dôležité mať dva mobily. Bohužiaľ po veľmi slušnej prvej časti sa začínajú vŕšiť typické chyby filmov tohto žánru. Naraz je zvládnutie celej situácie závislé na jednej operátorke, polícia je so svojimi možnosťami odsunutá do pozície nevýkonných štatistov a keď sa operátorka v rámci nadčasov vydá do terénu, prestáva byť film zaujímavý, lebo všetko ďalšie, vrátane nadstavovaného napätia, už divák videl. Záver už je iba na povzdychnutie a pocit ľútosti, lebo nechýbalo veľa a štyri hviezdičky by boli primerané. ()

Galerie (53)

Zajímavosti (16)

  • Jedná se o první film společnosti WWE studios, který byl nominovaný na filmovou cenu. (Nathanielmon)
  • Filmovanie snímky prebiehalo v americkom štáte Kalifornia, a to v autentických mestách Los Angeles a Santa Clarita. (MikaelSVK)
  • Ve filmech společnosti WWE studios je zvykem, že si ve snímku zahraje zaměstnanec wrestlingové společnosti WWE. Zde si svou vůbec první filmovou premiéru odbyl americký wrestler David Otunga v roli strážníka Devanse. (Nathanielmon)

Reklama

Reklama