Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Posedlost láskou, posedlost uměním, posedlost originalitou, posedlost napodobováním, posedlost úspěchem, posedlost penězi a...posedlost sám sebou. Každá posedlost nás dříve či později dovede k zániku, pokud nad ní ztratíme nadhled, pokud se jí necháme uvláčet. Jenomže jedině při tom „vláčení" - i přes všechny odřeniny a šrámy, můžeme na několik málo okamžiků dojít k nalezení jedinečné ROZKOŠE - a o co jiného v životě vlastně jde? Milena (Jana Plodková) je jako úspěšná filmová střihačka součástí specifického uměleckého prostředí. Čím déle v něm setrvává, tím silnější má pocit, že se postupně ze všeho nějak vytrácí smysl. Vše se stává banálnějším, vše se technologizuje, vše se opakuje a imituje, přičemž kopie je leckdy ceněna více, nežli originál. Milena je zamilovaná do Vladimíra (Martin Myšička), svůj vztah však žije na základě iluze, iluze vztahu, kde hlavní slovo má mobilní telefon. Ten v nás vzbuzuje pocit neustálé blízkosti a přítomnosti milované osoby. Jsme neustále k zastižení, můžeme volat, chceme být voláni, ale hlavně můžeme psát a přijímat - esemesky. Většina jejich komunikace totiž probíhá pouze přes zprávy. Fyzicky jako by Vladimír ani nebyl přítomen. K jejich vzájemnému setkání dochází relativně řídce a většinou se jedná o „sexuální vybití", ovšem z její strany vždy z lásky, v jeho případě je to komplikovanější a pro Milenu stále bolestivě nerozluštitelné. Píší si denně – přeci kdyby mu na ni nezáleželo, tak by jí přeci stále nepsal - stala se z toho pro ni past, ze které se snaží racionálně vymanit, emocionálně však stejně vždy upadá zpět. Snaží se vše ukončit, jenže stále neúspěšně. (CinemArt)

(více)

Recenze (135)

Aktuálně.cz (Martin Svoboda II)

"Rozkoš je spíš povedené artové gesto než vyloženě kladně vnímatelný film. Přiřazovat mu číselné hodnocení se moc nesluší, protože ho nikdy nebude vystihovat. Nejzaslouženější výtky míří na momenty, jež jednotu Rozkoše rozbíjejí a vytrhávají z ní. Kdyby se jich tvůrci vyvarovali, šlo by podlehnout…" více

ČervenýKoberec.cz (Jiří Kábrt)

"Rozkoš se mimo jiné snaží originálně upozornit na krizi v současném umění i společnosti. Vidíme, jak do našich životů proniká čím dál tím více komerce a umělá nápodoba reality. Ani filmu se nevyhýbají problémy, nicméně je přínosným provokativním dílem postmoderní tvorby přinášejícím inspiraci." více

Filmpress.sk (Nina Hradiská)

"Feministický pohľad Jitky Rudolfovej sa prejavil v tom, že silnej, schopnej hlavnej hrdinke poskytla iba egoistických protihráčov, nepoužiteľných v dlhodobom partnerskom vzťahu. Vzťahuje sa to aj na sympatického performera Hynka v interpretácii Jana Budařa (1977), ktorého pred sebadeštrukčným činom…" více

Houser.cz (Aleš Mečíř)

"Pokud tedy přes zmíněné výhrady nebudete Rozkoš příliš analyzovat, ale poddáte se jí jako temné halucinaci, která je částečně zprostředkovávána přepjatou Mileninou vnímavostí, nabízí na tuzemské poměry nevšední (totiž opravdu filmový) zážitek." více

Související novinky

21. Český lev - nominuj svého favorita!

21. Český lev - nominuj svého favorita!

22.01.2014

Česká filmová a televizní akademie vyhlásila nominace na 21. ročník výročních cen Český lev. Vybírala z 29 celovečerních hraných a animovaných filmů a 17 celovečerních dokumentů, uvedených do… (více)

Reklama

Reklama