Reklama

Reklama

Památkáři

  • USA The Monuments Men (více)
Trailer 1

Památkáři nejsou žádní nudní patroni, ale unikátní vojenská jednotka, která nasazovala vlastní krky, aby z rukou nacistů vyrvala skvosty, které za trvání Druhé světové války nakradli. Hvězdnou sestavu uměleckých záchranářů vede George Clooney ve výjimečné čtyřkombinaci producent – režisér – scenárista – herec, kterého doplňují třeba Matt Damon, Bill Murray, John Goodman nebo Cate Blanchett. Film se odehrává v době, kdy už bylo víceméně jasné, že hitlerovské Německo bude poraženo a pomalu se začínaly napravovat válečné škody. Milovníky umění trápil především nejasný osud tisíců uměleckých děl, které nacisté pro Hitlera a další pohlaváry nakradli a ukryli neznámo kde. Z jejich popudu tak vznikl tým, který postupoval v patách spojeneckých vojsk a hledal stopy po těchto vzácných artefaktech. Vypadalo to jako nesplnitelný úkol: Umělecké poklady se nacházely za nepřátelskou linií a německá armáda byla připravená splnit Hitlerův rozkaz, podle nějž měla být všechna umělecká díla s pádem nacistické říše zničena. Jak mohlo těchto pár mužů doufat v úspěch? Vždyť svými původními profesemi - ředitelů muzeí, kurátorů a historiků umění, více rozuměli Michelangelovi než zacházení se zbraněmi. Pod palbou německé armády, v zaminovaných skrýších a vybombardovaných městech riskovali Památkáři své životy, aby ochránili ty největší poklady lidstva. (CinemArt)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (631)

TeeAge 

všechny recenze uživatele

|| Scenár: George Clooney, Grant Heslov / Predloha: Robert M. Edsel - The Monuments Men | Hudba: Alexandre Desplat | Produkcia: George Clooney, Grant Heslov | Distribúcia: Sony Pictures Entertainment (US), 20th Century Fox (International) | Štúdio: Columbia Pictures, Fox 2000 Pictures, Smokehouse Pictures, Studio Babelsberg | Rozpočet: 70 miliónov $ | Tržby: 104,533,171 $ || Nato, že ten scenár písal herec, to funguje až prekvapivo dobre. Má to dynamiku, vtip i emócie. Nevyhne sa to samozrejme sentimentu a tempo tým občas tiež trpí. Ten námet je zaujímavý, odhlauje dej, ktorý som ešte spracovaný nevidel, no na celovečerňák to je trošku fakt málo. Za faktor prekvapenia však dávam Cloonymu za 4. Ps: Nenašiel ste niekto v kine Atlas 27.2.14 čiernu čiapku? :) 74% | Videno v Atlas Praha, 27.2.2014 | ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

„Ešte som nikdy nikoho nezabil.“ Rada od skúsenejšieho: „Je to ľahké.“ No tak sme sa pobavili aspoň raz, viac tu toho nebude. Tak skvelé mená sa nachádzajú vo filme, kde mohli hrať aj úplní nováčikovia z miestneho divadla. Nestane sa tu toho veľa, aby ste sympatizovali s postavami, nebodaj im dokonca držali palce. Nepružná schéma diváka prinúti diváka príbeh vnímať len ako boj pár vojačikov za získanie nejakých obrazov a to v scenérii konca druhej svetovej vojny. Nič hlbšie, ani zmysel tohto celého počínania, tu ale nie je dostatočne vysvetlené. A o napätí sa už vôbec nedá hovoriť. ()

Reklama

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

George Clooney a jeho parta kamarádů (Damon, Blanchett, Murray, Goodman) si tak pro radost zahráli ve snímku o speciální partě vojáků, která za druhé světové války, hodlá zachránit co nejvíce uměleckých děl (tím myslím obrazy apod., ne to z čeho se střílí) z rukou nacistů. Nápad dobrý a občas se film snaží tvářit jako klasika "Tucet špinavců" a určitě k tomu má předpoklady, ale jak se tak divák celou dobu na film kouká, velice brzy si uvědomí, že to je celé nemastné, neslané a prostě o ničem. Je to škoda, protože se z dobrého nápadu, stala natahovaná nuda. ()

Douglas 

všechny recenze uživatele

Jako umělecký celek je Clooneyho poslední film bezesporu méně vycizelovaný než jeho předchozí režijní díla: střídání mezi dobrodružstvími party ne-hrdinů a mezi výpovědí o kulturně-definiční roli umění je občas trochu násilné, podobně jako je snad až příliš očividná strukturně scelující funkce dopisů, sochy a gentského oltáře. Podobně jako u snímku Dobrou noc a hodně štěstí mě ale neustále napadalo, že jsem podobný film fakt dlouho neviděl a že jsem podobný film fakt rád zase jednou viděl. Více viz Douglasovy poznámky. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Přiznávám, že literární předlohu neznám. Uvádí-li se, že je přeobjemná, pak práce obou scénáristů musela být mimořádně nesnadnou. Epopej boje o evropské kulturní dědictví přímo svádí k dokumentarizujícím přístupům. Je to pochopitelné: význam děl i napínavost zážitků - není silnější ani napínavější žánr než non fiction - k tomu přímo navádějí. Dokumentárnost, vůle po uměleckém dokumentu, by měly být také určující při posuzování tohoto nadprůměrného díla. Zvolená kompozice - výchozí základna předcházejících dějů, zdůrazněná úvodní i konečnou demonstrací problému před dvěma americkými prezidenty a ještě navíc podtržená závěrečnou scénou z r. 1977 - se s tím, jak se blíží do realizační fáze, postupně větví do dvou základních linií: té hlavní, která pátrá po památkách bezprostředně za postupujícími frontovými jednotkami, i té druhé, konspirativní, soustředěné kolem Franka Stokese, ztvárněného skvělým Damonem, a Francouzky Claire, jíž exceluje Cate Blanchettová. Jemně, avšak sdostatek výrazně naznačené charakteristiky německých okupantů, rozpornost a nejasnosti kolem francouzského odboje a kolaborace, skrývání německých nacistických válečných zločinců a další působivé zkratky naznačující i diferencianci mezi spojenci (USA-SSSR) propůjčují úsilí uměleckých historiků charisma bojovníků za evropskou a transatlantickou identitu. Patos demokracie, odlehčovaný podobně jako gotická klenba žebry skvělými dialogy, v nichž humor nejenže nejde proti tíživosti doby, ale naopak ji prokresluje a dotváří, prochvívá jako spodní tón celým dílem. Měl-li Clooney na mysli zachování památky těchto neznámých bojovníků a nastolil-li odvážně otázku poměru ceny lidského života i toho, co ji přesahuje (nebo chce a může přesahovat), stvořil - nejen díky tomu - dílo mimořádně působivé. PAMÁTKÁŘI a civilní patos jejich ušlechtilého úsilí nemohou neoslovit každého, kdo je ochoten myslit a cítit i jednat za hranicemi své všednodennosti a žije také bytostně pociťovanou potřebou alespoň čas od času žitých altruistických osobnostních přesahů. Skutečnost, že dobro vítězí alespoň někdy nad zlem, by při všem přesvědčení o rozmanitosti života neměla být v takových případech důvodem k obtížně zdůvodnitelným odstupům a odsudkům. ()

Galerie (99)

Zajímavosti (21)

  • Vo filme zaznie aj to, že okolie lomu pri Altaussee patrilo do sovietskej okupačnej zóny. V skutočnosti by však spojenecké jednotky túto oblasť opustiť nemuseli, pretože patrila do sféry vplyvu USA. (MikaelSVK)
  • Místem v Paříži, kde nacisté shromáždili ukradené umění, byla Galerie du Jeu de Paume, která se nachází vedle náměstí Place de la Concorde v centru města. Skutečný Hermann Göring navštívil muzea 20krát během války a vybral si více než 700 položek pro své soukromé sbírky. (Proroček)
  • Osvobozená Paříž i Bruggy podléhaly zatemnění. Ve filmu tomu tak není. (Hal_Moore)

Související novinky

Clooney a Hlava 22

Clooney a Hlava 22

26.11.2017

Georgi Clooneymu se moc nezadařilo ani s Památkáři ani se Suburbiconem, takže to zkusí jinak - přes televizi. Jeho novým projektem je totiž seriálová adaptace románu Hlava 22, v níž se ujme jedné z… (více)

Clooney natočí scénář od Coenů

Clooney natočí scénář od Coenů

26.10.2015

Spolupráce bratrů Coenových a George Clooneyho zatím čítá Bratříčku, kde jsi?, Nesnesitelnou krutost a Po přečtení spalte. Už brzy uvidíme jejich čtvrtý společný film, retro komedii Ave, Caesar!, tím… (více)

PF 2014

PF 2014

01.01.2014

Zima dlouhá, léto krátké, Vánoce bez sněhu a v sedmi stupních. Ale uznejme, že na výborné filmy byl rok 2013 štědrý. Rivalové, Gravitace, Star Trek: Do temnoty, V zajetí démonů, Zmizení, druzí Thor a… (více)

Michael Bay zastaví Hitlerův nukleární program

Michael Bay zastaví Hitlerův nukleární program

12.10.2013

Válečné týmovky jsou, zdá se, opět v kurzu. Po Hanebných panchartech se dočkáme Památkářů a David Ayer v právě natáčeném The Fury nacpal do tanku Brada Pitta, Shiu LaBeoufa a další. A možná se… (více)

Reklama

Reklama