Režie:
Luc BessonScénář:
Luc BessonKamera:
Thierry ArbogastHudba:
Eric SerraHrají:
Scarlett Johansson, Morgan Freeman, Min-sik Choi, Amr Waked, Lio Tipton, Pilou Asbæk, Mason Lee, Claire Tran, Frédéric Chau, Jan Oliver Schroeder (více)VOD (5)
Obsahy(3)
Lucy je typická „blbá" blondýna, co se vždycky zamiluje do toho největšího ksindla v okolí. Ten poslední ji právě zapletl do obchodu s drogami, který řídí všehoschopný pan Jang (Choi Min Sik z kultovního Oldboye). Než se stačí pořádně rozkoukat, má v břiše zašitý balíček obsahující extrémně silnou syntetickou drogu, který má propašovat do Evropy, pokud chce přežít. Nešťastná náhoda nebo spíš brutalita strážců, kteří ji mají hlídat před odletem, zapříčiní, že se zásilka roztrhne a její obsah se začne vstřebávat do Lucyiina těla. Že se jedná o opravdu výjimečný „matroš", zjistí záhy, když bleskurychle zlikviduje všechny hlídače a uteče na svobodu. Ve všech směrech je najednou mnohem silnější, mnohem víc vnímá, rychleji uvažuje, dokonce si osvojuje nadlidské dovednosti. Může za to právě ta neznámá substance, která výrazně zvýšila procento využití její mozkové kapacity. Toto číslo navíc stále roste a Lucy si uvědomuje, že z daru by se mohla stát smrtelná hrozba. Vyhledá proto profesora Normana (Morgan Freeman), největšího odborníka na lidský mozek, aby jí zkusil pomoci. V patách má však Janga a jeho zabijáky, kteří nechtějí o svou kurýrku za žádnou cenu přijít. (Cinemart)
(více)Videa (9)
Recenze (1 552)
Solidní film. Je to sice něco trošku jinýho než jsem čekal, ale nakonec hodně v pohodě. Ta ústřední myšlenka se mi líbí a i když po pravdě evoluční teorii nijak extra nežeru, tak tady se mi líbí jak je to téma pojatý. Hlavně žádný hlubokomyslný sračky nebo složitá psychologie, ale všechno je jasně a polopaticky vysvětleno i pro člověka jako já, který by byl neskonale šťastný, kdyby se někdy dostal aspoň na těch 10% využití mozkový kapacity. Pravda čekal jsem, že to bude trochu akčnější a, že hlavní hrdinka bude protivníky ničit nějakou těžkou fyzickou silou, ale pak mi došlo, že by to bylo vlastně to typicky primitivní využití těch super schopností. Zatím co ona je něco víc bez prdele všechno ví, všechno zná a všude byla, takže protivníky zničí právě tím dokonalým myšlením. Takže akční to zas až tak moc není, ale to mi nepřekáželo. Navíc se furt něco děje, takže ten film mi opravdu svižně utekl a nedal mi možnost abych se nudil. Jinak Besson dokazuje, že je stále zručným řemeslníkem a pořád umí. Spousta lidí tu kritizuje ten konec jako nedotaženej. Já si naopak myslím, že tak jak to skončilo, tak to dává mnohem větší prostor k zamyšlení a taky šanci na pokračování kterýmu bych se vůbec nebránil.80% ()
Dúfam, že nejako nevyzradím z deja, keď na záverečnú výzvu filmu: "Tak. A teraz už viete, čo máte robiť." dám odpoveď vlastnú kontextu a obsahu filmu: "Áno, samozrejme. Užívať tú správnu drogu.". Avšak táto priama a jednoznačná odpoveď je len reakciou na všetko, čo bolo vo filme predvedené. Pretože všetky tie úvahy vizionárov LSD a psychológov či biológov posthalucinogénneho veku ako Timothy Leary, Terence Mc Kenna, Robert Anton Wilson, James Lovelock boli poňaté ako obrovský zábavný park, kde má svoje miesto Jurský park, vedecké sympózium, zlostní šikmookí gangstri, Eifelovka aj transmutačné kreácie v gigerovskom vizuálnom strihu. Jazda strašidelným zámkom tak strieda planetárium aby vzápätí po jeho absolvovaní divák vstúpil do Veľkého autodrómu ponaháňať sa ulicami Paríža. Končí to v Alchymistickom dóme, kde sa odohrá premena, po ktorej väčšina tak baží: omámiť sa vydizajnovanou syntetikou, za pomoci ktorej sa premenia na chladne racionálne automaty každodennosti. Plné informácií, no bez akýchkoľvek emócií. Esteticko - etická krása prázdneho obalu. Pred vizualizáciou nie som ľahostajný a napriek primitívnosti mnohých atrakcií, ani moje srdce neostane chladné pri návšteve tak dvoch-troch z množstva ponúknutých zábav Prátra či Tivoli. Neostalo chladné pri tomto emočne inak studenom filme. 55,55%. ()
„Četla jsem vaši teorii o využití mozkové kapacity. Je trochu nedopracovaná, ale jdete na to správně.“ Od Lucy jsem čekal hodně rozporuplný filmový zážitek a toho se mi také dostalo. Některé věci mě nadchly, jiné zas zklamaly. Základem všeho samozřejmě je, zda divák dokáže přijmout Bessonův proměnlivý sci-fi svět. Já osobně byl chvílemi fascinovaný, jindy se zas velmi těžko a s nechutí srovnával s pravidly daného fikčního světa. Režisérův přístup bych označil za (na můj vkus) až zbytečně megalomanský. Film nabízí spoustu extrémů, ostatně jak se má člověk vyrovnávat se snímkem, který se dle libosti přepíná z a) béčkového krimi akčňáku přes b) cool „buddy“ komedii na c) filosofickou „scifárnu“ toho nejtěžšího kalibru a zpět. Nejlépe jsem se cítil u „b)“ typu scén, kdy sexy Scarlettina postava za sebou nechává spoušť a trousí u toho jednu suchou hlášku za druhou (s čímž lehce začne ještě před „absorpcí“) a francouzský „parťák“ to umocňuje svými vytřeštěnými výrazy a neschopností být něčím víc než plyšákem pro štěstí. Ne že bych si však některé akční scény (efektní honička v ulicích Paříže) či vizuální orgie též neužil (i když mottem: „Fantazii se meze nekladou,“ se režisér řídil podle mě až příliš). Celkový dojem z filmu se mi těžko popisuje, nicméně s určením hodnocení v tomto případě nemám kupodivu nakonec větší problémy, ode mě to budou 3*. „To vždy řídíte takhle?“ – „Ještě nikdy jsem neřídila.“ ()
Ak by som mal teraz reálne prehodnotiť všetky filmy, ktoré by mali mať reálny a realistický základ, tak by ich ostalo len malé percento s pôvodným hodnotením. Takmer všetky filmy sú vo svojej podstate sci-fi a je už len na vás, do akej miery popustíte mieru fantázie a tolerancie. Nechcem obhajovať Bessonov stret naivnej sci-fi báchorky s reálnym svetom, samozrejme, tu zaúčinkovali podporné látky počas písania scenára asi viac ako droga, ktorá dostala Lucy. Aj keď je to mýtus, možno Besson naozaj využíva rezervovanú kapacitu mozgu vo vyššom pomere, než my, bežní smrteľníci - a asi preto nevieme patrične doceniť jeho scenáristické eskapády. Každopádne, ja som sa bez užitia akýchkoľvek toxínov celkom bavil, Bessonov výstrelok mi do určitej miery pripomenul niekdajšie šialenosti v štýle The Fifth Element. Vizuálne pekné, vyčačkané, Scarlett sa osvedčili role ženských hrdiniek, akčné scény zvláda na jednotku, rovnako sú na jednotku natočené, prehľadné, takže entertainmentovsky na jednotku. Trošku zamrzel nedotiahnutý, všeobecný záver, ktorému mohol Besson venovať viac času (rozumej drog) a vystreliť nám totálne mozog z hlavy. 65%. ()
|| Scenár: Luc Besson | Hudba: Eric Serra | Distribúcia: EuropaCorp. Distribution, Universal Pictures | Štúdio: EripaCorp, TF1 Films Production, Canal+, Cine+ | Rozpočet: 40 miliónov $ | Tržby: 458,900,000 $ | Ocenenia: Nominácia: Alliance of Women Film Journalists - Kick Ass Award for Best Female Action Star (Scarlett Johansson). Spolu - 2 výhry a 5 nominácií || Tak veľký komerčný úspech tejto zlátaniny je pre mňa záhadou. Dnes, keď sú filmy (seriály ešte častejšie) premakané i po príbehovej stránke, a snažia sa držať na uzde racionálna i fyziky, je Lucy ako pľuvanica do tváre. Ešte ma nikdy v žiadnom filme neboleli vety Morgana Freemana. V Lucy sa to podarilo. Díky Luc! Od Bessona bolo pre mňa horšie len Wasabi, Lucy má predsalen slušnú akciu a Scarlett. 40% | FullHD, THX, EN DTS | ()
Galerie (36)
Zajímavosti (24)
- Film bol natáčaný v Tchaj-pej na Taj-wane, v New Yorku a Paríži. (gezko)
- Tchaj-pej, v němž se částečně natáčelo, si Luc Besson zamiloval již o téměř dvacet let dříve, kdy zde byl kvůli propagaci Pátého elementu (1997). (Geriel)
- Severoamerické tržby byly 126,7 milionu amerických dolarů, celosvětové pak 469,1 mil. (NIRO)
Reklama