Režie:
Neill BlomkampKamera:
Trent OpalochHudba:
Hans ZimmerHrají:
Sharlto Copley, Dev Patel, Watkin Tudor Jones, Yo-Landi Visser, Jose Pablo Cantillo, Hugh Jackman, Sigourney Weaver, Brandon Auret, Johnny Selema (více)VOD (5)
Obsahy(3)
V nepříliš vzdálené budoucnosti dohlíží na dodržování pořádku mechanické policejní jednotky. Nyní se jim ale lidé začínají bránit. Když dojde k odcizení a přeprogramování jednoho z policejních droidů, stane se robot jménem Chappie vůbec prvním robotem se schopností samostatného myšlení a cítění. Jak se jeho existence stává v očích mocných stále větší hrozbou pro celé lidstvo, nezastaví se tito před ničím, aby vynutili zachování statu quo a zajistili, aby byl Chappie současně i posledním robotem svého druhu. (Falcon)
(více)Videa (8)
Recenze (1 038)
Docela bída. Skvělá technická stránka a hlavní titanový hrdina, který vážně vypadá stoprocentně reálně, bohužel nedokáže vyvážit nesmírně otravné postavy, zklamání ze štěku Sigourney Weaver a prachbídný scénář, který dělá pitomce i z chudáka Hugha Jackmana. Ach jo. Neill Blomkamp má v příštím filmu co napravovat. ()
Patel jako otravný nadšenec a Jackman jako rádoby záporák? Never more! Jakmile jsou na scéně, je to k nevydržení. Navíc se do jejich pokusu o epickou linku v pravidelných intervalech montuje robot - dítě, jenž přináší buranský gangsta humor, ten naštěstí občas i funguje, ale celé to působí jako směšný paskvil. Záplava značně otřepaných životních mouder také nepotěší. Blomkamp asi předčasně senilní. ()
Kovový Chappie mne nebavil ani jako plačící dítě, ani jako gangster se zlatými řetězy na kapotě a ani jako programátor. Stejně tak mne nebavil Taťka, Mamka, Stvořitel a ani Zlý pán, který uřezává ruce. Mne toho prostě bavilo hodně málo a pokud si jednou budu chtít domů pořídit samostatně myslící plechovku, tak to rozhodně bude Johnny pětka a nikoli tento pomatený imbecil. ()
O trochu lepší než Elysium, pořád ale o kus horší než District 9. Blomkamp umí neotřelé postavy, divokou akci a nebojí se pořádných eRkových jatek, jenže zbytek mu pořád lítá sem tam. Chvíli nudí Chappieho učícími začátky, chvíli baví jeho zlodějským prozřením, a pak to najednou žene do slzopudného dramatu s technologickým přesahem. Při tom všem vás nutí obdivovat Copleyho herecký výkon, který je poznat z každého Chappieho pixelu, jenže na druhé straně stojí Jackmanův unylý záporák, který megaotravně mluví sám se sebou (co má holt bez sidekicka dělat). Celé je to zkrátka nevyrovnané a často tápající, jako by se Blomkamp nikdy nerozhodl, co a pro koho vlastně točí. A nejspíš to sedne jen hodně benevolentním sci-fi fanouškům, jimž herecké kreace podivínů z Die Antwoord přijdou zajímavě jiné a ne strašně iritující. Ještě že mezi ně patřím... ()
Chappie je takové moje oplechované dvojče. Sice nehořlavé, ale stejně jako já toužící stát se opravdovým klukem. Zatímco já už mám svoji transformaci za sebou a prozřel jsem, že nic není tak růžové jak se zdá, tak on si svět teprve prohlíží nevinnýma očima a netuší, co je dobré či zlé. Nedivím se mu tedy, že se nemá tolik ke svému milionářskému taťkovi z chatrče, když je větší prča s Yo-Landi a Ninjou z (mnou milovaných) Die Antwoord. Gangsta rodiče, kteří vás učí jenom samé sprosťárny, štrádují si to před vámi ve spodním prádle (jinak je snad ani neznám) a učí vás krást auta. Závidím mu, protože mě táta Geppetto maximálně tak řezal, hobloval a posílal do školy .. ()
Galerie (42)
Photo © Columbia Pictures
Zajímavosti (17)
- Severoamerické tržby dosáhly 31,6 milionu amerických dolarů, celosvětové 102,8 mil. (NIRO)
- Sharlto Copley (Chappie), Brandon Auret (Hippo) a Jose Pablo Cantillo (Yankie) jsou přátelé režiséra filmu Neilla Blomkampa a pracovali i na jeho předchozích projektech. Copley a Blomkamp jsou dokonce spolužáci ze střední školy a neexistuje jediný film, do kterého by Blomkamp Copleyho neobsadil. (oje)
- Když se natáčela část filmu, ve které se Chappie začíná chovat více jako gangster, protože ti jej adoptovali a snaží se jej naučit, jak se má chovat správný drsňák, tak si Sharlto Copley, který Chappiho předehrával, stáhl kraťasy skoro pod zadek, aby se pohyboval patřičným způsobem. Samozřejmě - nic z toho pro potřeby motion capture nemusel dělat, ale on se snažil chovat co nejrealističtěji, chtěl, aby mu takové věci fyzicky pomáhaly vdechnout postavě život. (Posheidon)
Reklama