Reklama

Reklama

Burácení

  • USA Rumbling
Trailer 2
Česko / USA, 2015, 87 min

Režie:

Adolf Zika

Scénář:

Adolf Zika

Hudba:

Petr Brant

Hrají:

Tomáš Hajíček, Vica Kerekes, Jana Kolesárová, Chantal Poullain, Zuzana Bydžovská, Vladimír Javorský, Martin Stránský, Richard Müller, Jakub Kohák (více)
(další profese)

VOD (1)

Celovečerní hraný film Burácení je typické drama založené na pravdivé události, která se stala v roce 2004 a která završila sérii příběhů, jež autor scénáře sledoval v médiích už řadu let. Domácí násilí, sebeobrana před násilníkem, či obrana a pomoc blízkému člověku v nouzi. Tento film je o ohroženém lidském druhu, jehož smysl pro svobodu projevu a spravedlnost je na hranici zákona a společenské normy. Ne náhodou je film zasazen do prostředí motorkářského světa, rockové hudby a sochařské komunity, kde se mísí rovná a čestná povaha s výbušností, burácením v srdci a náklonností k absolutní kráse, a kde člověk přestává být soudný sám k sobě. (CinemArt)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (113)

Slarque 

všechny recenze uživatele

Holky a mašiny, ideální látka pro rockové videoklipy. Na celovečerní film je to ale bohužel málo. Ostatně i film je nejlepší v klipově stříhaných pasážích, protože samotný příběh toho moc nenabízí. Tomáš Hajíček to v pohodě utáhne svým chlapáckým charismatem, a vlastně tu působí přesvědčivěji než Chantal Poullain a Vica Kerekes dohromady. Co si myslet o traktoristovi Richardu Müllerovi, vlastně netuším. Mnohé bylo nakousnuto, ale opuštěno, a nakonec přišel směšný konec jak z nějaké soap opery, který to stáhnul zpátky do průměru (50%). ()

Duch217 

všechny recenze uživatele

Podle mého názoru se jedná na české poměry rozhodně o nadprůměrný film. Ze začátku jsem měl trochu problém s Hajíčkem, nicméně po pár minutách jsem si na jeho herecký/neherecký styl zvykl. Pak už bych snad vytkl jen rozehranou scénu s Podhůrským, která sice byla super, ale úplně nedokončená. Nicméně jinak jsem si i jako fanoušek motorek a rockové hudby film v kině užil a myslím si, že na režisérův první hraný film je to hodně slušné. ()

Reklama

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Jasné, každý režisér světového formátu nějak musel začít. Dokonce i takoví mistři jako třeba Kubrick nebo Tarantino, se za své první filmy nefalšovaně a neskrývaně stydí, a kdyby to bylo možné, tak by si přáli, aby tyto filmy nikdy nespatřily světlo světa. S ohledem na to, že se jedná o režisérovu prvotinu, tak musím uznat, že to naprostý průser nebyl. Nicméně toto kritérium v mém hodnocení hraje pramalou roli. Troufám si říct, že se jedná o výhradně festivalový kousek, kde se prezentují začínající umělci. Jasně, film má určitě zajímavou myšlenku a řeší aktuální a palčivé téma a konfrontuje mnohdy na hlavu postavený výklad zákonů a jakousi lidskou touhu mnohdy uchopit spravedlnost do vlastních rukou. Autor se nám pokoušel v hlavní roli představit jednoho z posledních "opravdových a správných chlapů", kterých už je na světě každým rokem méně a méně. Jsme už prakticky ohrožený druh, kterému hrozí vyhubení, jako spoustě zvířátkům, pro která už není v dnešní zvrácené společnosti místo. Bohužel se režisér, z pro mě neznámých pohnutek, rozhodl zariskovat a obsadil do hlavní role totálního neherce a v každém záběru to bylo neskutečně znát. Sledoval jsem 80minutové trápení. Obrovský problém jsem měl i z vystavěním scénáře. Autor divákovi předkládá spoustu všemožných scének, které vůbec nikam nemíří, vůbec spolu nesouvisí a jednotlivě vyznívají všechny do ztracena. Jakási kontinuita děje je v tomto snímku snad sprosté slovo. Divák tak sleduje kupříkladu motorkářskou seanci, která je přehlídkou svalů a testosteronu, ale z hlediska filmu není absolutně důležitá, a kdyby ve filmu nebyla, tak je to jen ku prospěchu věci, protože k filmu nijak nepatří. Takových scén jsou zde mraky. Vezmete-li v potaz, že má snímek 80 minut, tak v tomto případě je něco hodně špatně. Těšil jsem se na Vicu Kerekes, že bude dávat na obdiv své ženské přednosti. Vůbec byla jednou z hlavních motivací, proč jsem se před lety rozhodl na film podívat. Je uvedená mezi herci hned na druhém místě a objeví se celkově asi na 15 minut někde v závěru. Místo vášnivého mrdu divák sleduje natřásající se záclonu v jakémsi pseudo artovém stylu.Jasně, autor asi chtěl poukázat i na něžnou povahu hlavního hrdiny, ale na tu snad dostatečně poukázal v následující kung-fu vložce, takže to snad nebylo nutné až tolik s tou něžností přehánět a sklouzávat od pořádných chlapů zase někam k těm soudobým latentním homosexuálům. Všechno zde prostě funguje tak na 15 %. Film má potenciál si najít obdivovatele mezi nějakou hodně úzkou skupinkou nadšenců, ale obávám se, že nic víc. Jediným opravdu dobrým momentem filmu byla určitě zastávka na vesnici ve čtvrté cenové hospodě s úžasným Kohákem v roli číšníka. Určitý potenciál ve vzduchu celou dobu poletoval, ale vzhledem k množství zásadních chyb, nemohu snímek považovat za kvalitní ani vzhledem k nuzným českým filmovým poměrům. ()

herr_carter 

všechny recenze uživatele

Náhodou to zase takový průser není, řekl bych. To jak tady mnozí brojí proti ústřednímu herci, pro mě naprosto neznámý Tomáš Hájíček, je myslím trošku kruté, jelikož si naopak myslím, že svým buranským a přímočarým chováním dokonale ztvárnil roli bezprostředního motorkáře, pro něhož je životní prioritou bohémství a vítr ve vlasech. Mě možná akorát vadilo, že se film řítil moc rychlým tempem, dalo se z toho vytřískat víc, jinak ale solidní dílko o chlápkovi, který se po návratu z vězení rozhodne najít pravdu......................moje hodnocení = 6 z 10. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Buráca oceľový tátoš na dvoch kolesách. Rúti sa v ústrety vykúpeniu z hriechu a prekliatia smrti. Cestou- necestou stretne pičujúceho Riša Müllera. Rišo je traktorista. Vie čo a ako. Čo život sochárovi vzal a dal. A za akú cenu. Názory má odpozorované zo života. Trefný montérkový glosátor. Osudová púť zavedie diváka aj na motorkárský zraz. Plný dymu z výfukov prestarnutých štyridsiatnikov, hlučnej hudby, kožených oblekov, boxu a striptízu. Vlhký sen všetkých fanúšikov kapely ZZ Top. Zároveň tých, ktorí dohasínajúce libido nahrádzajú v staršom strednom veku návratom k análnej fáze ich vývoja. A k nej patriacom koníčkom (ich výtvor, čo hlučí, smradí a dominuje istému priestoru) - pretaveným napr. do vlastníctva choppera a všetkej s tým spojenej kultúry. Okrem moto zrazu je tu list a fotka. Zastupujú v príbehu živú vodu, premieňajúcou mŕtvu lásku na žijúcu lekárničku. Oživia sa aj umŕtvené vášne - kde inde ako na divadelnej scéne. Príbeh má doskách, ktoré znamenajú svet ale nekončí. Finále má v sebe zakódovaná pumpa. Benzínová. I s vďačnou pumpárkou, obdarujúcou nešťastného hrdinu modelom tiráka. Zdá sa Vám to celé nejaké zmätené a blbé? Presne tak aj mne. S hudbou, ktorá neoslovila, s hlavnou postavou, ktorá nehrala. ()

Galerie (26)

Zajímavosti (7)

  • Režiséra a scenáristu Adolfa Ziku s představitelem hlavní role Tomášem Hajíčkem (Adam) pojí punková minulost. Zika hrál na elektrickou kytaru v hardocorových Serious Music a Hajíček byl bubeníkem Oi punkové kapely Huber Macháně. (Olík)
  • Námět byl původně zamýšlen jako dokumentární film. (jenik71)

Související novinky

14. ročník Duhové kuličky ocenil Gangster Ku

14. ročník Duhové kuličky ocenil Gangster Ku

02.06.2016

Ve dnech 30. a 31. května, obohatila program Zlín Film Festivalu 14. ročník konference o filmovém marketingu Duhová kulička. V rámci konference byla také oceněna nejlepší marketingová kampaň k filmu… (více)

Reklama

Reklama