Reklama

Reklama

Top Gear: Patagonský speciál

(pořad)
  • Velká Británie Top Gear: Patagonia special
Dokumentární / Sportovní
Velká Británie, 2014, 120 min

Na počest motorů V8 vyráží trojice moderátorů pod vedením Jeremyho Clarksona v ojetých vozech s těmito motory napříč Argentinou do nejjižnějšího města světa - Ushuaiy. Čeká je 2400 km přes Andy až do Ohňové země... Dnes se ocitneme v Argentině ve městě Bariloche, kam přijíždí trojice moderátorů a vydává se na dlouhou cestu. Při té by rádi uctili mizející motory V8, proto použijí tři ojetiny právě s těmito motory. Jeremy přijíždí s nadčasovým Porsche 928 GT, Richard s poněkud přehnaným a jasně zeleným Fordem Mustang Mach1 a James překvapivě s rudým dvouturbovým Lotusem Esprit. Před jízdou si zkritizují vozy, poté míří do 210 km vzdáleného domu, kde se ukrýval Butch Cassidy. Užívají si krajinu, silnice a své vozy, čeká je ale nelehká cesta plná nástrah a problémů... (TV Prima)

(více)

Recenze (48)

SHit4U 

všechny recenze uživatele

Když máte pověst buřičů a sejdou se dohromady až neuvěřitelné okolnosti, máte zaděláno na kvalitní lynč kdesi v Argentině, kde i policie zmůže totální hovno. Škoda, že to takhle skončilo, věřím, že i když celý nápad dílu nebyl originální a všechno už jsme viděli, že na konci si hoši vymysleli, něco co by nám vytřelo zrak a všichni bychom byli spokojení. Ale jelikož konec byl poznamenaný tupostí Argentinců, dostali jsme dva tempem rozvláčné díly, kde vám největší radost udělalo Jamesovo zranění. Nicméně jsem měl zase pocit, že sleduji díl, který nebyl tolik založený na pevně daném scénáři, což už se mi u Top Gearu dlouho nestalo! A po Americe máme další akční konec, takže tři hvězdičky a vztyčený prostředníček směrem k Panské 895/6, 110 00 Praha 1, kde má Argentina velvyslanectví. ()

kenkaku 

všechny recenze uživatele

TopGear mám moc rád, proto píšu hodně nerad, že toto byl snad nejslabší speciál co jsem viděl. Věřím, že za to může vyhoštění z Argentiny, které rozhodně nebylo na konci (když už měli natočeno :)). Osobně jsem přesvědčen, že mělo následovat (a bylo plánováno) mnohem víc zajímavějšího. Kdo zná Barmu, muže srovnat kolik procent děje se jelo a kolik stavělo most. Nicméně tady bylo třeba vytáhnout záběry a situace, které by normálně zůstaly na dně střižny. A díky tomu to tak také vypadá. Zlom (nastavované kaše) je cítit ve chvíli, kdy Jeremymu "zmizí" SPZ z auta (ona v jednom záběru jakože upadne sama, ale ti co čtou Jeremyho Twitter, tak vědí ;)). Tohle nebyl TG jaký znám... a může za to ta aféra (viz závěr) díky které bylo vše při zemi a upjaté. ()

Reklama

cheyene 

všechny recenze uživatele

První část byla na 5*, druhá ale za mě slabší, možná na 3*, tudíž dávám střed a to 4*. Poté, co Mayovi jeho Lotus uletěl na mokré silnici, pobavila Clarksonova hláška "Ten teď určitě sedí ve vlastních výkalech." Také bavilo tankování Hammondova Mustangu, kdy si z něj jeho kolegové dělali legraci s muzikou a kopulačními pohyby. A samozřejmě, že zmiňování Butche Cassidyho velmi potěšilo. P.S. Porsche 928 GT byla moc hezká kára (měli jsme ji doma s bratrem jako model autíčka, tak snad i proto mě Patagonie tak bavila). ()

mikinhoo 

všechny recenze uživatele

Sice jsem dal 4*. Ale jinak ten to díl mi přišel poněkud slabší. Asi proto, že Argentina a Chile jsou poněku civilizovanější než třeba Bostwana, Bolivie a nebo Barma. Silnice jsou místy úplně ukázkový. Ale nedivím se, sehnat nějakou lokalitu na speciál, která by mohla konkurovat těm předchozím, půjde už stěží. Ale i tak jsem se bavil. Hlavně opět scéna s koněm... :-D ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Spoilery! Krásná bomba mezi oči všem kritikům, kterým se nelíbí, jak hrozně je tento pořad umělý a neautentický. Závěr byla jedna velká napínavá jízda, kde možná nešlo přímo o život, ale rozhodně šlo minimálně o zdraví, kde kluci ujížděl argentinskému lidu lačnícímu po krvi. Výběr vozů vskutku zajímavý. Na samotný vrchol speciálů bych ovšem tento díl rozhodně neřadil. Přesto rozhodně příjemné pokoukáníčko. Když je tato trojice pohromadě, tak je snad zhola nemožné, aby se divák alespoň trochu nebavil. [75 %] ()

Galerie (2)

Zajímavosti (4)

  • V sedmém díle 22. série Top Gear (od r. 1978) James May při tréninku ralley zmíní, aby byl jeho instruktor opatrný, neboť má nepříjemné zranění zad. Tím myslí zranění způsobené právě v tomto speciálu. (P. J. D.)
  • Na konci Speciálu trojici moderátorů napadne, že by svůj speciál mohla natočit namísto Argentiny - kde jsou nechtění - v Austrálii. To se později skutečně stane ve 22. sérii seriálu Top Gear (od r. 1978). (P. J. D.)
  • Natáčanie spôsobilo v Argentíne rozruch kvôli poznávacej značke na Porsche: H982 FKL. Argentínski nacionalisti si ju spojili s Vojnou o Falklandy. Štáb poprel, že by bola značka falošná alebo zvolená zámerne. Krátko na to bolo nevyhnutné evakuovať štáb z hotela. Pri návrate do Chile na konvoj áut patriacich štábu zaútočili aj napriek policajnému sprievodu. Štáb sa nakoniec bez ujmy na zdraví do Chile dostal, ale nepodarilo sa nakrútiť plánovaný záverečný futbalový zápas áut. Namiesto toho je v dokumente zostrih z návratu do Chile. (Gothar)

Reklama

Reklama