Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Enšpígl
    ****

    Co se stane na horách, má zůstat na horách, to je možná pravda Vojto, ale v tomto případě jsem rád, že to co se natočilo na horách došlo do nížin. Na komedii si cením především toho, že je to komedie a že ze sebe vycáknu nějaké to hi hi a ha ha. Příběh měl i nějaký další žánrový přesahy, ale ty do toho horskýho brajglu skvěle zapadly a nějaký nimrání v tomhle oddecháči nechávám na xxmartinovi, to je bezesporu chlapec na svým místě, rozumí humoru, rozumí filmům, rozumí všemu, jen kdyby byl na horách, tak by se tam stalo asi uplný hovno. Škoda že nebylo víc Terezky, rozesmutněl si tím milej Vojto mého kámoše Honzíka, který je do Terezky zabouchlej a trvalo mu celý jedno pivo, než se z Terezčinýho minimalismu vzpamatoval. Jinak Ondřej Pavelka je horskej bůh o tom žádná.(24.1.2016)

  • dezorz
    ***

    Kotek na nás nachystal boudu. Vlčí boudu dva. Teda skôr kokotekovu boudu.(11.5.2016)

  • kingik
    ***

    Na startu padesátého ročníku krkonošské Tříkrálové padesátky je početné pole běžkařů. Příběh se věnuje jen dvěma z nich, Jurovi a Janovi, přičemž drtivá většina děje se odehrává mimo trať, konkrétně v horské hospodě horala Pavky Bulána, svérázného samorosta značně srostlého s horským prostředím i naturelem, co s obsesí sobě vlastní ctí tradice závodu, a který svého syna Juru ustavičně plísní a peskuje za to, že nebyl schopen letošní závod dokončit. Ten trpí "vysokohorským" přetlakem semene, když s oblibou klátí na netradičních místech místní padesátileté feny, což se mu i vymstí. Do osudů figurek zasáhnou nejen nečekaná a postupná přiznání a odhalení, čímž se vzkřísí vzpomínky na příjemnou i nepříjemnou minulost, ale svému dostojí i negativní věštba z hrníčků, která má jedné z postav přivodit osudovou smrt. Číslo padesát hraje ve filmu svoji ne nepodstatnou roli. Ačkoliv debutujícímu Kotkovi chybí do této číslovky hodně let, projevuje se na režijním postu jako starý mazák, který si s problematickým scénářem Petra Kolečka v převážné většině ví rady, akorát nedokáže filmu dát permanentní směr. Nejméně do poloviny je film originálně a svěže nahláškovaný, postav přibývá, jejich osudy jsou postupem času nečekaně provázané. Zavítá se i do jejich retro vzpomínek, které koketují s groteskou. Jenže děj se zasekne v horské hospodě, zkazí se počasí, ve statickém ději o třech postavách v popředí (Pavelka-Prachař-Taclík) začne přibývat vážnějších momentů, které by potřebovaly i samostatnější i obšírnější rámec rozboru, na který není čas. Většina herců pochopila, co po nich režisér chtěl. Zradil je často zvuk, který nekvalitně, ne vždy srozumitelně, reprodukoval jejich repliky. Taclík je o 11 let mladší než Cibulková, přesto hraje jejího syna. Tomicová s Malým vytvořili manželský pár, není tajemstvím, že jsou manželé i ve skutečnosti, herec Dulava hraje postavu, která se ve filmu jmenuje Dulava, Stašová nadabovala místní handicapovanou ženu, do jejíž tváře nepohlédneme. Scénář nepředstavoval vrchol scenáristické práce, hlavně ne všechno se dokonale promísilo, aby vytvořilo kompaktní celek. Divadelní i televizní minimalismus záhy v plné míře prosákl do dějových rovin, které vytahoval velmi neotřelý režijní přístup. Nechyběl cit pro obrazové ztvárnění, horská krajina je pečlivě romanticky zasněně, nevyzpytatelně nebezpečně i příjemně temně nasnímaná. Docela by mě zajímalo, do čeho by se Vojtěch Kotek režijně pustil příště. 60%(29.4.2016)

  • Šakal
    ****

    Pro někoho laciná pokleslá zábava, pro mě osobně kurevsky dobrej poctivej horalskej humor na úrovni. Zdejší podivné horské panoptikum mě (až na pár momentů) královsky bavilo a co víc, v samém závěru (tak jako v případě svérázného nekompromisního hlavního hrdiny Pavky Bulána) vykouzlilo spokojenej šmoulí úsměv ve tváři a to se počítá. Tahle režijní prvotina Vojty Kotka s nezaměnitelným rukopisem Petra Kolečka se nebere vůbec vážně (včetně dramatické poslední čtvrtiny) a byť příběh není tím, o co se může snímek opřít, překvapivě přesné herecké obsazení Pavelka-Taclík–Schmitzer a jím zdatně sekundující Tříkrálový (ne)pijan Dulava, to bohatě vynahradí. 75% P.S. zdejší hodnocení mě nepřekvapuje…..(15.2.2016)

  • Mikita
    ****

    Nedivím se, že někomu už film přijde přes čáru a trapný, absurdní či až příliš bizardní. Jak to ale vidím já? Mám ve velké oblibě Pavelku, Taclíka i Dulavu, dále hory a jsem milovník běžek. A nestydím se za to. "Ty se stydíš! Ty se stydíš, že jsi běžkař!" Ano, humor je místy laciný a zápletka se smutnýma padesátkama se možná zdá až přes čáru, ale já se bavila. Kupení absurdních situací a šílených osobních pokřivených pohledů na svět mě totiž okouzlilo. Prostřihy na mládí některých hlavních hrdinů je osvěžující a dávkované přesně ve správný okamžik. Všemu prospívá i mix netradičního soundtracku, včetně zvuků jako z grotesky (např. svlékání jako když bičem mrská). Kamera skvěle využila nádherné zimy v Krkonoších a podtrhla netradiční a trochu zvrácenou horskou atmosféru. Laciný humor a černý humor je prokládaný vážnějšími myšlenkami v přesně v takové kombinaci, která mi sedla. Odklon od šílené hláškující komedie k vážnějším otázkám mě mile překvapil a za to patří hvězda navíc. "Prostě hory..."(6.1.2016)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace