Režie:
Woody AllenScénář:
Woody AllenKamera:
Vittorio StoraroHrají:
Jesse Eisenberg, Steve Carell, Kristen Stewart, Blake Lively, Sheryl Lee, Paul Schackman, Richard Portnow, Jeannie Berlin, Ken Stott, Woody Allen (vypravěč) (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Bobby (Jesse Eisenberg) pochází z Bronxu. Žije s věčně se hašteřícími rodiči a bratrem Benem (Corey Stoll), který jako čistokrevný amorální gangster zastává názor, že každý problém se dá snadno vyřešit hrubou silou. Bobbymu je jasné, že potřebuje změnit prostředí. Odlétá do Hollywoodu, kde začne pracovat jako poslíček pro strýčka Phila (Steve Carell), který je mocným agentem filmových hvězd. Vstupuje do světa opojných večírků, plných celebrit, modelek, playboyů, producentů a politiků. Na první pohled se však zamiluje do strýcovy půvabné asistentky Vonnie (Kristen Stewart). Problém je, že Vonnie má vážný vztah, takže se Ben musí spokojit s pouhým kamarádstvím. Ale nic netrvá věčně, Vonnie se s přítelem rozejde a velmi rychle opětuje Benovy city. Jeho nabídku k sňatku však odmítá. Zlomený Bobby se vrací do New Yorku, kde začne pracovat s bratrem Benem, který si otevřel noční klub. Z Bobbyho se stává velmi schopný impresário a z klubu Les Tropiques jeden z nejvyhledávanějších ve městě. Přestože Bobby stále miluje Vonnie, sblíží se s Veronikou (Blake Lively), okouzlující dámou z vyšší společnosti. Svatba. Veroničino těhotenství. Benův život se zdá šťastný. Ale jen do toho večera, kdy do dveří Les Tropiques vstoupí Vonnie... (Bioscop)
(více)Videa (2)
Recenze (292)
Mierne sklamanie, od W. Allena očakávam viac. To jediné pozitívne na snímku je úžasná retro atmosféra, slušné herecké výkony a pekná kamera. Ale chýbalo tomu práve to, čo robia Allenove filmy tak zaujímavým - humorný nadhľad a inteligentné rozobratie témy, nehovoriac o absencii zaujímavých myšlienok a Allenovej filozofie zabalenej do satirického obalu. Dá sa povedať, že ide o takú na pohľad príjemnú oddychovku, ktorá ale na daný námet o láske, partnerských vzťahoch, zákulisí filmu a spoločenskej smotánke nepovie nič zaujímavé. Lepší priemer. 65/100 ()
So staršou tvorbou Allena nie som veľmi zoznámená, ale po Blue Jasmine som zvedavá na všetko. Nebudem tieto dva počiny porovnávať, pretože to je sto a jedna. Spolusledovateľ má predsa len pravdu, že pán režisér akosi senil...mäkne. Dej nie je úplne nezaujímavý, no postavy sú zúfalo nudné. Už po necelých 24 hodinách vám nepoviem, ako sa volala tá hlavná. A pritom všetci sa snažili, Eisenberg, Carell, Lively, aj Stewart potvrdzuje, že hrať vie a Twilight bol iba menší omyl. Woody sa snaží jeho špičkové dialógy a dobre vykreslené charaktery, ktoré tu jednoducho chýbajú, nahradiť kamerou a nádherným prostredím, čo sčasti funguje. V tomto prípade by mi presladený koniec neulahodil ako v Kúzle mesačného svitu, tak som naozaj rada, že sa o to film ani nepokúša. Strašne by som to chcela na tie tri hviezdičky vytiahnuť, ale ako si čítam čo som napísala, nepôjde to. Woody si zrejme splnil predsavzatie vzdať Hollywoodu hold a jeho obdivovatelia tam určite nájdu niečo čo ich nadchne, poprípade si to vsugerujú... ()
"Vezmeš si mě nebo strýčka Phila?" Vždyť Vonnie zůstane v rodině tak jako tak, takže je to asi jedno. Zejména mně to bylo jedno. Prostě jsem viděl jeden vztahový trojúhelníček, okořeněný špetkou hollywoodské filmové slávy, politické korupce a střílením do hlav. To mě asi bavilo nejvíc, když někdo někam někam přišel, beze slova někoho střelil do hlavy a zase v klidu odešel. To ostatní jsem vnímal spíše jako navoněnou nudu, která se tvářila stylově, ale mě příliš nepřesvědčila. ()
Woody Allen se nám ztrácí před očima, dalo by se napsat. Občas sice naservíruje něco výživnějšího, na čemž si rádi pochutnáme, ale většinou jsou to jen drobné gastronomické radosti. Nijak šarmantní Jesse Eisenberg čeká na příležitost v Hollywoodu, kterou má představovat telefonát od strýce Steva Carella. Spřízněnou duši zatím najde v Kristen Stewart, ovšem má to jeden háček. Rychlé slovní výměny sice nechybí, avšak dialogy už prostě neladí jako před lety. Newyorský patriot se jednoduše vystřílet a zdá se, že se vrací k nepovedeným a nevýrazným látkám, které kdysi uložil do šuplíku. A ani sám nevěřil, že je někdy zase opráší. O pozadí starého dobrého Hollywoodu se toho moc nedozvíme, o mezilidských vztazích zrovna tak. Prostě jen klasické melodrama, které ani nemá předpoklady k tomu nějak strhnout. To, že se za kameru postavil legendární Vittorio Storaro, jsem si ze záběrů (nějakou jejich oslnivostí) ani nevšiml. ()
Allen točí pořád to samé, ale stále více opojněji a vyzrále a ve stále více vycizelovaném formálním kabátu. Další přesná a dokonale trefené vztahovka z dob 30-40 let v neodolatelném lesku zašlé slávy dávných párty kabaretů, kudrlinek a noblesy tehdejší smetánky. Film, který má tím větší sílu, čím vícekrát se v jednotlivých vztahových a emocionálních rozloženích hlavních hrdinů najdete. Jednou se na Woodyho bude hodně vzpomínat, jelikož dokázal extrahovat kupu věcí ze života a položit to do filmu s noblesou a nadhledem, zároveň však krystalicky čistou pravdou jako málokterý filmař. A to vše originálním a typicky svérázným způsobem, který se mu stal vlastní a aplikuje ho jako svůj typický trendy trademark. ()
Galerie (333)
Zajímavosti (10)
- Vo filme si mal pôvodne zahrať aj Bruce Willis. S jeho odchodom sa najskôr hovorilo o nezhodách s režisérom (Woody Allen), neskôr o záväzkoch k broadwaiskému projektu Misery, divadelnej adaptácii románu Stephena Kinga. Tam stvárnil autora Paula Sheldona, ktorý je sužovaný jedným zo svojich čitateľov (Laurie Metcalf). (MikaelSVK)
- Skutečné filmové odkazy zahrnují například The Woman in Red (1935), Libeled Lady (1936) nebo Swing Time (1936). (NinadeL)
- Herecké duo v podaní Jesseho Eisenberga (Bobby) a Kristen Stewart (Vonnie) si už tretíkrát zopakovalo vzájomnú spoluprácu Predtým sa stretli vo filmoch Adventureland (2009) či American Ultra (2015). (MikaelSVK)
Reklama