Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Petr Miller pracuje již řadu let pro imigrační úřad v Londýně. Zaběhaný rytmus jeho života jednoho dne přeruší podivný telefonát z Prahy. V nemocnici leží po autonehodě svobodná matka, která ho v případě nouze uvedla jako opatrovníka svého dítěte. Ema je totiž jeho dcera. Petr je naprosto šokován. Musí jít o nějaký omyl. Nemá děti a ani netouží je mít. Přesto nedokáže nad situací jen tak mávnout rukou. Co když je Ema opravdu jeho dcera a on je její jediná šance, jak se vyhnout dětskému domovu? Chlapovi, který byl do padesáti let zvyklý žít sám a rozhodně si nechce komplikovat život emocemi, převrátí soužití s osmiletou holčičkou život doslova vzhůru nohama. A navíc je mu v patách nesmlouvavá sociální pracovnice, a tak Petr musí učinit zásadní rozhodnutí: Pokud se chce stát právoplatným rodičem, je nutné najít pro Emu matku! Ve stejné chvíli se seznamuje s Marií, která podobně jako Petr žije pro svou práci a téměř ztratila naději na to, že ji potkají obyčejné radosti života. Marie se rozhodne oběma pomoci. Je třeba nemilosrdné úřednici předložit uvěřitelnou historku. Začíná hra na lásku... Ale jak skončí? I zázraky se občas dějí. (Falcon)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (367)

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Je dost pravděpodobné, že kdybych film neviděl v červnu, ale před Vánoci, dal bych o hvězdu víc. Takhle totiž střízlivým pohledem vidím, že si Vetchý s Geislerovou vymysleli dialogy asi sami a snaží se z toho ukovat alespoň slušnou televizní inscenaci. Díky právě většině herců to nesklouzne na úroveň telenovely. Nevznikl tedy druhý Kolja, tomu se to trochu námětem podobá. Přesto má snímek pár pěkných míst. 60% ()

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele

tvůrci nejspíš pojali podezření,že když zkombinují ty nejzákladnější klišé,zasadí to do doby okolo vánoc a do kin pustí ve stejném čase,úspěch bude zaručen...dle recenzí se celkem trefili,nicméně za mě jde o kousek,který mě svou zkratkovitostí a kupou nelogičností a oslích můstku neuvěřitelně iritoval od samého začátku.Nebo snad mám věřit,že k tomu aby někdo dostal dítě (aniž by věděl jak se jmenuje,nebo jestli je to alespoň kluk nebo holka),stačí uvést v santice random jméno a nemocnice se postará?Nebo snad je normální,že sociálka chce nacpat dítě prakticky neznámému člověku,aby ve chvíli,kdy už dotyčný to dítě nějakou dobu má mu ho naopak zase chtěla za každou cenu sebrat?Že prostě stačí oslovit úplně neznámou ženu a ta prakticky bez mrknutí oka kývne na to,že si mě vezme a bude "mámou" pro dítě které není její a vlastně dost možná ani toho druhého?Nebo snad,že cynický úředník z ničeho nic přepne do samaritánského módu a téměř okamžitě se rozhodně,že bude podvádět přičemž ví co to obnáší?Ne,tomu se fakt nedá věřit (dalo by se,pokud by emu v názvu byl pštros a jemu byl film určen).K tomu všemu navíc podivně prkenný Vetchý,kterého mám normálně celkem rád,standardní obyč Gaislerová a malá přemoudřelá holčička..za mě nikdy víc ..20% ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Nepotřebuju nutně blonďatého nevinného andílka s kudrlinkami, každopádně výběr dětské postavy byl prvním velkým přehmatem. Dalším jsou koktavé dialogy obou hlavních hrdinů, které mám zatraceně moc rád, ale jak Vetchý, tak Geislerová (ta o krapet lépe) se se svými postavami zatraceně obtížně ztotožňují. Sociální pracovnice Cibulkové dělá kroky, které jsou úplně v rozporu s tím, jak to v praxi funguje, aby pak v závěru vše dokonale shodila. A důležitá jednání týkající se dítěte si zřejmě svolává do parku. Vytváření vztahu mezi dcerou a otcem je umělé, vůbec není hřejivé, uvěřitelné. Aňa neznalá faktů se nad nevšední prosbou pozastavuje jen pár minut, načež kývne. Holt blíží se Vánoce. Atmosféra místy fajn, řemeslně solidní, situace naivní, postavy se hrnou do problémů bez motivací, v průběhu děje se uvolní jen Geislerová. Vetchý je překvapivě neuvěřitelně ztuhlý. Režisér jim zřejmě nedokázal vštěpit svoje myšlenky. Právě Vetchý má jisté postavení a v Anglii odhaluje účelové sňatky lidí, ale doma je překvapený, že dítě musí do školy, nedokáže se vymáčknout a po převzetí/podepsání všech dokumentů je v šoku, že je to vlastně holka. Když uteče křeček nebo začne hořet čertův kostým, popadal jsem se za břicho. Samozřejmě kecám!! Konec je dost zrychlený a oproti jiným podobně laděným feel-good látkám nezahřeje. Sorry, ale ani trochu. Totálně přechválené, a to upozorňuju, že nejsem s ohledem na daný žánr žádný cynik. Pokud někdo má tu drzost srovnávat se Zelenou kartou nebo českým Koljou, měl by se tvůrcům obou snímků běžet urychleně omluvit. 50% ()

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

"Všechno je možný.. Jsou přece Vánoce !!" Hádal jsem, že herecké ikony Vetchý s Geislerovou budou Havlíkovi tahat bolavou stoličku podobně jako Tomáš Holý samoučce Poledňákové, jakkoli baculka Švábenská dospělým kolegům překvapivě stačí, nicméně Pohádky pro Emu platí za výtečnou žánrovku, jakých u nás vzniká, že by se za nehet vešlo.. Nečekaná vánoční pecka, kterou jen tradičně potvrzuje palec dolů Mirky Spáčilové.. ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Jako by se scenárista vsadil, že dokáže utnout všechny scény před pointou. A sázku vyhrál. Těch pár zajímavěji rozehraných scének končí náhlým střihem a jede se dál. Je zde zato přemíra balastu a klišé, jako třeba osudy zaběhlého morčete, které navíc bylo v příběhu zbytečné. ____ Hrdiny k sobě neváže žádný vztah, o tom se jen mluví. Malá Emma hraje sice obstojně, ale její postava je nesmyslná, například její reakce na matčinu nehodu je zhruba stejná, jako by jí upadla zmrzlina nebo ztratila hračku. Proč se Marie během dvou minut rozhodne, že Petrovi pomůže, je ve hvězdách. Proč Petr náhle zatouží starat se o cizí dítě, je mystérium, které nejde pochopit zdravým rozumem. Sociální pracovnice a vůbec chod sociálky popisuje asi poměry z jiné planety, protože v českém prostředí je to naprosto nereálné. ___ Mám ráda kýčovité zamilované příběhy, zvlášť když jsou z času Vánoc, ale nesmí být takhle hloupé. ()

Galerie (44)

Zajímavosti (6)

  • Ústřední píseň k filmu složil a nazpíval Michal Hrůza. Píseň nese název „Pro Emu“. Objevila se také na Hrůzově albu Sám se sebou (2017). (ČSFD)

Reklama

Reklama