Reklama

Reklama

Epizody(8)

Obsahy(1)

Osmidílný komediální seriál je již šestou spoluprací dvojice PrušinovskýKolečko. V projektu, který si nadsázkou bere na paškál složitá témata, jakými jsou nesnášenlivost či xenofobie, si hlavní roli zahrál Martin Hofmann. Rámec seriálu tvoří příběh Luďka, kterého právě vyhodili z práce, bydlí v polorozpadlé barabizně, dluží, kam se podívá, má problémy s exmanželkou i se synem. A v tom nejhorším za ním přijde pošťák Ondra s pozváním do Pošty pro tebe (Česká televize)

(více)

Recenze (798)

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Jan Prušinovský, jeden z nejšikovnějších českých režisérů posledních let a Petr Kolečko, jeden z nejlepších českých scénáristů posledních let opět spojili síly a po výborném Okresním přeboru a velice fajn Trpaslíkovi servírují další výjimečný seriálový projekt, který ve finále není plný geniálních vtipů a gagů, ale především seriálovou peckou, která skvěle komentuje celkovou situaci nejen v Severních Čechách. A já to prostě musím říct: Průšo a Kolečko díky! Dorazil nejlepší český seriál od dob Okresního přeboru a daří se vám vůbec neklesat celou dobu seriálu. A i když se časem vydává trochu jinými směry, než by divák čekal, celý ten vývoj postav je tak přirozený a parádní, že vlastně ten odklon začne dávat parádní smysl. A především se vám daří diváka nejednou šokovat a vzít si ho huby věci na které na České filmové scéně nemá odvahu vůbec nikdo. MOST! by se automaticky měla stát kultovní věci. Nejen, že měla, ona se jí už totiž stala. Věřím, že ještě za nějakých 5-10 let se na seriál bude vzpomínat a stejně jako v případě Okresního přeboru (9 let) se dlouho bude čekat na seriál, který se dokáže vyrovnat. Budou u toho opět Prušinovský a Kolečko těžko říct? Asi by ale stálo za to rozebrat si, proč je MOST! naprostá peckou. MOST! je totiž nejenom dobře napsaná věc, a dobře zrežírovaná věc, ale především hrozně chytrá věc. Řadový divák možná neuvidí víc než bandu rasistů a xenofobů, kteří se prezentují jen tím jak jsou rasistickými a xenofobními hovady. Jenomže už na začátku příběhu je každá postava odlišná a zajímavá a dá s každou pracovat po svém. Hned v prvním díle je řečeno, že hlavní hrdina Luděk ,,Luďan´´ Říha není rasista, ale jenom pouhý debil. A právě on je tím ideálním hlavním hrdinou. Na první pohled looser, který hned začátkem seriálu přijde o práci, je rozvedený, dluží místnímu lichvařovi Romanovi, se synem Tondou moc nevychází a s jeho bratrem Pavlem se neviděl od pohřbu otce, jelikož Pavla nenávidí za to, že byl homosexuálem. Právě ona ústřední zápletka, že je Luďan vystavěný k soužití se svým přeoperovaným bratrem Pavlem/Dášou je hlavním srdíčkem seriálu a postupem seriálu formuje Luďanův charakter. Ze začátku seriálu má Luďan problém s Dášou jenom promluvit, postupem času už ale vůbec nemá problém k Dáše zajít o radu a hezky si s ní promluvit. Jedná se po scénáristické stránce perfektně vyladěný vztah dvou postav. A jedná se o životní výkon herce Martina Hoffmana. Pavla/Dášu ztvárňuje Erika Stárková a je v roli parádně obsazená. Herečka je to sice pohledná, není to ale zároveň žádná MISS modelka a člověk by jí tak především díky makeupu toho přeopravaného chlapa s klidem věřil. Především když člověk od samotné Stárkové slyší jak se na roli připravovala, je to v tom seriálu vidět. I když je to spíš o mimice a interakci, v seriálu je totiž předabovaná hercem Janem Cinou. Kromě Luďana u legendárního stolu v hospodě Severka máme i jejího majitele, drsného Edu. Toho ztvárnil Michael Isteník a je v roli hodně parádní. Především má o dost možná ještě zajímavější vývoj než Luďan. Ze začátku člověk, kterému se hnusí cigáni a homosexuálové všeho druhu, se zamiluje do Luďkovy přeoperované sestry a i když to nenese úplně lehce, ve finále se nechá emocemi ovládnout a rozhodne se, že jí skutečně miluje. Na začátku seriálu může Eda působit jako téměř potencionální hlavní záporák, ve finále se ale jedná o jednu z nejsympatičtějších postav i když najít si k němu cestu pár dílů trvá. Pak je tu Čočkin v podání Vladimíra Škultétyho. Čočkin je ve finále z hlavní party možná nejméně zajímavá postava, na druhou stranu si ale Škultéty tohoto zoufalce neskutečně herecky dává a především v závěru se z Čočkina stane velice podstatná část seriálu. Cyril Drozda poté ztvárňuje Faráře, který už ale ve skutečnosti dávno farářem není a postavy mu tak říkají jednoduše proto, že on sám se ještě za faráře považuje. Farář je možná nejtragičtější postavou celého seriálu, jelikož se stále není schopen srovnat s faktem, že už není božským poslem, platí prostitutkám ne proto aby ho uspokojili ale proto aby je mohl vyslechnout ze hříchů a většinou se utápí v alkoholu. Drozda jinak v jednom díle dokázal tak skvěle ztvárnit zklamání ze zavřené hospody a to tak, že dost možná jde o nejlépe ztvárněné zklamání ze zavřené hospody v historii filmového průmyslu. A hlavní Severskou partu uzavírá Franta alias Zdeněk Godla, Franta je srdíčkem celého seriálu, je menšina a většinou ho samotná hlavní parta nebere právě proto, že je cigán, kterých se oni hnusí. Franta ale tyhle nadávky bere s klidem a chápe rasizmus jako součást své existence. Jedná se o nejvtipnější postavu seriálu a dost možná o nejkladnější. Z herců jistě stojí ještě za to zmínit představitele Luďanova syna Tondy, Filipa Červenku. Pro Filipa jde o první roli v kariéře a v té roli je skvělý. Sympatická postava, která je přesným opakem svého otce a i matky a nejvíc si začne rozumět se svým strýcem/nyní tetou. A i ta Jitka Čvančarová jako fiflenecká máma funguje. Na celém seriálu je mimochodem zajímavý fakt, že chybí nějaké slavnější herecké jméno. A to je na tom paráda! Chybí jména jako Ondřej Vetchý, Karel Roden nebo Marek Vašut. Ale je to vlastně dobře, jelikož by tak úplně k seriálu nesedli. Tady s méně známými tvářemi působí seriál více autenticky a přirozeněji. Velký klad. První díl je především úvod a má diváka seznámit s Mostem, postavami a nastavenou situaci. Luďan je pozván do Pošty pro tebe kde se setká s Dášou a jedná se o ikonický moment seriálu, který vlastně nastartuje celé následující dění. Druhý díl je především o to, že se musí Luďan smířit s faktem, že nyní u něj bydlí nová sestřička a ve finále si uvědomí, že možná ona je to co ve svém životě potřebuje. V třetím díle se Luďan nakrátko stane vymahačem pravděpodobně hlavního záporáka Romana v podání Leoše Nohy (který si záporáckou polohu neskutečně dává) než aby v závěru především díky zásluze své sestry došel vykoupení. Jedná se o perfektně gradovaný vývoj seriálu, který zakončuje první výrazně klidnější ást. A od té druhé se dějou věci! Z Tondy se totiž ve 4. díle stává skinhead poté co má zlomené srdce a ve své zoufalosti si dovolí na romské obyvatele Chánova. Naštěstí zrovna v tu chvíli popelářským vozem přijíždějí Luďan a Franta a pravděpodobně by to skončilo tím, že Luďana a Tondu obyvatelé Chanova roztrhají kdyby Franta nepřišel se lží, že je Luďan zástupce organizace Snědá tíseň, která pomáhá romům zlepšit situaci v Mostě. A romové na to skočí tak moc, že poprosí Luďana o spolupráci a ten pod strachem smrti se rozhodne, že na celou šarádu přistoupí. A právě tohle Snědá tíseň posouvá seriál do velkého komentáře sociální situace. Most! je celou dobu dobře napsaná věc a výborně řemeslně zvládnutá, od čtvrtého dílu se ale navíc ukáže, že jde o neskutečně chytrou věc. Celé ty sociální komentáře, přesně prodané témata a i když se může zdát jako hrozně rasistická věc, ve skutečnosti je MOST! rasistický jenom z hlediska realičnosti a dokáže i romské spoluobčany ukázat v dobrém světle. Časem se navíc stává seriál větším a větším dramatem a od druhé půlky 6. dílu se začíná více protlačovat ta dramatická stránka. Někomu tak může přijít škoda, že těch gagů a vtípků není tolik, ve skutečnosti se ale jedná o chytrý a inteligentní vývoj seriálu. 7 a 8 epizoda jsou navíc ještě více dramatičtější a i když některá smutná témata prodávají humorem sobě vlastním, úplně k smíchu nejsou. MOST! od druhé půlky střídá žánry černé komedie a dramatu a míchá je tak výborným způsobem, že to snad ani není možné. Není se vůbec čemu divit, že seriál MOST! byl, je a bude fenoménem, tento titul mu totiž právem náleží. Jan Průša a Péťa Kolečko natočili parádně napsanou, dokonale zpracovanou a perfektním způsobem chytrou věc, že si člověk snad za posledních 5 let opravdu nevzpomene na lepší český seriál. Finále je možná nejslabším dílem seriálu, to se ale tak často stává, pořád je ale finální díl parádně natočená epizoda a parádní závěr seriálu. Mrzí mě fakt, že druhá sezóna MOSTU! nebude?! Na jednu stranu ano. Na druhou stranu jsem ale možná i rád, jelikož by se i MOST! mohl časem ohrát. Nepotřebuji 3000 dílů jako v případě seriálu Ulice, stačí mi 8 parádních epizod, které si můžu v iVysílání pouštět kdykoliv zachci. A Průša a Kolečko můžou do pár let jistě natočit další seriálovou nebo rovnou filmovou pecku. Těším se na to a Dycky Most! () (méně) (více)

verbal 

všechny recenze uživatele

Děsně kůl a empatičtí cigoši netoužící po ničem jiném, než být platnými, neparazitujícími, dokonale asimilovanými a kultivovanými členy společnosti, ňuňaví tranzistoři, co píchaj své bývalé kamarády, a proti nim odporná většinová banda vypatlaných zkurvených bílých rasistů a transkofobů, plná zášti. Zášti z pouhé omezenosti, malosti a předsudků, ne proto, že mají za prdelí nejhorší ghetto ve střední Evropě a s ním samozřejmě jen ty nejlepší letité zážitky a zkušenosti z krásného a harmonického soužití. Prostě vskutku nekorektní veřejnoprávní zábava, přesně v souladu s těmi nejúžasnějšími geopolitickými směrnicemi EU. Prušinovský s Kolečkem dobře vědí, že průměrný a satanžel většinový divák našich lůzrů a hnojů má přesně tolik intelektu, aby úplně sám a z vlastní svobodné vůle procpal za koblihu do urny lístek s nápisem ANO, tudíž mu rutinérsky, s patřičnou mediální masáží okatě pomrkávající puncem krutohusté nekorektnosti, spočívající pak pouze v tom, že někdo řekne v televizi „pičo“, naservírují jeho obvyklé pomeje, oproti jiným zvratkům TV Loppatov však chytře dokořeněné jakýms takýms příběhem, podprahovým nastavením zrcadla všem těm nadšeně přihlížejícím a smíchy hýkajícím Luďanům a pro něj nerozkrytelně ochucené zářným příkladem té tolik potřebné multikulti výchovy. Alláhu akbar. Ten to očekávaně zhltne, nadšeně vylíže koryto a na světě je další sériový (s)hit, jako před lety ta ultimativní sračka pro hloubavé vesnické fotbalisty. A nakonec vše samosebou dopadne k všeobecné ultrakorektní spokojenosti! Rasisté prozří, jací byli omezení čuráci, a změní se v zarputilé sluníčkáře, pandžábští kočovníci prozří, jaké byli nepřízpusobivé tasemnice a ze své pravidelné neutuchající tvrdé práce málem na vlastní náklady opraví Chánov, povracejí sociálky a zaplatí byťáku škody na majetku za posledních 30 let, transky jsou uspokojivě vyprcány jejich deviantními kamarády a všichni se ocitnou na prahu naprostého štěstí jedné velké bílohnědé trangenderové rodiny. Načež všemi mastmi mazaní radní města Most přijmou jako oficiální municipální PR slogan solvinový výkřik ze seriálu, vykreslující jejich hroudu jako stoku morgošů a vypatlaných bílých socek. Tak tomu já říkám hovno do větráku! ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Další zářez tandemu Prušinovský-Kolečko udělal takové "haló" jako žádné jejich dílo předtím, byť i Trpaslík tnul velmi často dost hluboko do živého. Ale vybudit takové vášně jako se to povedlo tomuhle katalogu neskutečných figurek, které nedělají bohužel nic jiného než že většinu "běžného provozu" nastavují to příslovečné zrcadlo dnešku, to je opravdu nevídané. Stejně jako to, že se tahle přehlídka dlaždičské mluvy dala nasadit rovnou od 20:00 a ještě k tomu na ČT1 :) Ať jde (podle Vašich preferencí) o Romy, Romáky, cikány, cikády, cigoše, vlastence, nácky, pravdoláskaře, vítače, gaye, bukvice, LGBTI+ (oder was) nebo transky a jejich větší či menší měrou na houby jsoucí životy, tvůrcům se podařilo (vedle kvalitní technické stránky) dokonale namixovat sociální komentář s místy až absurdním černým (a taky zatraceně nekorektním) humorem - a taky s momenty, kdy musí každému nesociopatickému divákovi zatrnout. A navíc se o tom dá hodiny a hodiny debatovat. Jako o celku, tak i o jeho jednotlivostech. A závěrečnou scénu mám za Montypythonovsky geniální. Dosavadní vrchol Prušinovského/Kolečkovy tvorby. 90% PS: A vydržím to a neřeknu to s tím Mostem;) ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

KOHO SI ASI TOM CRUISE MŮŽE VZÍT JINÝHO, NEŽ HEREČKU? KNIHOVNICI? Kvůli různým zprávám, které unikly před premiérou, jsem tušil, že se mi MOST! bude líbit, ale takovou smršť jsem nečekal. Tandem Kolečko & Prušinovský dospěli, neobávám se to napsat, do evropského standardu televizní komediální produkce, od Okresního přeboru skutečně urazili velký kus cesty. Pokud přežijete přiblblé komentáře ohledně představ tvůrců intelektuálů o buranském humoru, nebo o propagandě ("hodní Romové, zlí Češi"), bráno od CSFD, přes Fejs až po politiky, dostanete se zkrátka a dobře k tomu, že tenhle seriál je prostě prdel. Vtipný i vážný, pracující se stereotypy i karikaturami (JE TO KOMEDIE) a zároveň o něčem vypovídající, protože evidentně zasáhl mnoho lidí od Severky až po Prahu. A já už dávno věděl, že Martin Hofmann je supr herec. A za návrat Cyrila Drozdy megadík. 90%. ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Já myslím, že kdo má v sobě kousku lidskosti a dobroty, musí mu být MOST! jako celek alespoň trochu sympatický. Já ho miluju, a to přes všechny jeho dílčí chybky (sem tam to v lecčems drhne, to zas ne že ne). Emocí a nálad celá kompletní paleta. A nakonec nejvíc o tom seriálu vypovídá, z jakých pozic přichází nejostřejší kritika. 1) Od modelových voličů SPD, tedy rasistického a homo/transfobního lidského odpadu (tzn. něco jako postava Čvančarové). 2) Od méně bystrých, ale přespříliš vážně se beroucích SJWs, kteří si ve vší své serióznosti a bojovnosti nejsou schopni užít srandu. 3) Od vyznavačů v Česku tolik oblíbené formální morálky, kteří úpěnlivě vyžadují neužívání vulgarismů, ale na poznání, co a proč je skutečně morální, jejich kapacita nestačí a nechápou, že slova jako taková morální a nemorální nejsou; to jen činy nebo myšlenky. V MOSTĚ! je všechno, co tyhle skupiny dráždí, v míře vrchovaté. Předchozí seriály dua Prušinovský + Kolečko jsem neviděl, ale rozhodně si doplním. Protože tohle ... nechci hned v prvotním nadšení až moc házet superlativy ... takže nebudu tvrdit, že je to to nejlepší, co u nás po revoluci vzniklo. Ale je to srdcovka. Don't stop believin'! ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Průšo, ty vole tohle jsem přesně potřeboval, díky moc. Postavy a casting trefený líp než terče střelby na OH. Skvělý, klobouček. Jestli každej díl bude tak vypointovanej jako tenhle, hmm, to pak tedy mám chuť místo pěti hvězdiček, dát pět koleček, protože umíme ocenit dobře napsaný scénář, víme Péťo. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Seriál Most! pobláznil celou republiku a já si říkám, že vlastně není vůbec na škodu, když se seriály a filmy točí víc věcně, že si dokážeme i představit, kde se tak asi odehrávají. Most měl ještě to štěstí, že do prvního dílu seriálu si o něm nikdo nemyslel nic moc dobrého. Teď je skloňovaný snad v každý debatě kamarádů, kteří se letos chystají na výlet a ještě neví, kam podniknou ten první. Seriál Most! je prostě nářez a podle mě je i takovým vykrystalizováním toho nejlepšího, co tandem Kolečko + Prušinovský mohli spolu dát dohromady. Trošku jsem se bál té vážné stránky seriálu, protože už jsem také zažil, že Kolečko to s tou vážností po scénáristické stránce úplně nedal, Prušinovský je ale takový režisér, že tu vážnost natočí s takovou lehkostí, jakou já přesně potřebuji. V podobném duchu to vždycky svedl například i pan Menzl s příběhy Bohumila Hrabala. Krása! Jsem rád, že tu máme takové tvůrce, jsem rád, že město Most získalo status jedinečnosti a kromě tvůrcům děkuji i hercům, kteří se u mě zasloužili o jeden z nejlepších filmových zážitků letošního roku, na který bylo radost každé pondělí koukat. Za jiných okolností je pondělí dnem pěkně na hovno, teď bylo pondělí osmkrát docela fajn. Díky! ()

Radek99 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Trefa do černýho (čímž myslím ustálené slovní spojení i etnikum). Opravdu děkuju České televizi, že ještě někomu umožňuje, zvlášť v dnešní době sužované morem politické korektnosti, jít na hranu... Prušinovský s Kolečkem mají evidentně výjimečný dar vystihnout esenci doby a navíc přijít s přidanou hodnotou, coby nadstavbu pak vytvořit zázemí i kvalitativní předpoklady pro status kultovního seriálu, z Mostu! bude jasně nový Okresní přebor...nový kult. Spolu s Rédlem jednoznačně nejlepší seriálové počiny, které tady za poslední dekádu vznikly! ()

Fr 

všechny recenze uživatele

„DYCKY MOST!...“ /// Chlast, rasismus, sexualita, chlast, rasismus, chlast, chlast, Most. Jsem překvapenej, že seriál se soustředí spíš na příběh, než aby chrlil stupidní ftipy. Navíc ten humor vylejzá tak nějak z těch scén, který jsou ze života. A jestli je to celý na hraně nebo za ní... jděte do prdele. Dyť to má bejt zábava! Navíc voceňuju, jakou si dali práci se soundtrackem. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Jsem z Mostu. 2.) Chlastám v Severce. 3.) Jsem transka. 4.) Můj brácha je ségra. 5.) Musím držet úhel. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ** AKCE ne NAPĚTÍ ne ()

kiddo 

všechny recenze uživatele

První polovinu se to plouží kupředu jako kombinace depresivní utahanosti Kober a užovek bez pointy a těch horších aspektů Vyšehradu a Lajny (nespojitý sled situačně komediálních scének, které by být mohly i nemusely a nikdo by nepoznal rozdíl). Pak to ovšem Snědá tíseň celé propojí, Dáša je z chlapa degradována na ženskou, což znamená, že odteď pro Luďanovo pohodlí může leda tak držet hubu a krok, a já se zabouchla. Humor tu šokantně nepramení z identity, tj. nepovažuje se samo o sobě za děsnou řachandu, že Franta je Rom, Dáša transsexuálka a Luďan z nižší třídy, ale z průserů, do nichž se postavy vlastními charakterovými nedostatky vmanipulovávají, z intersekcionálních absurdit (kupříkladu Franta + Dáša není problém proto, že spolu randí cis chlap a transsexuálka, ale protože se cigán sápe na bělošku) a z používání jazyka, který pro jednou nepůsobí jako až příliš inteligentně načinaný výběr ze Slovníku nespisovné češtiny, ale jako něco, co člověk v reálu fakt vyplodí (nemluvě o tom, že když Dáša o pařížáku pronese, že ho měla ráda jako malej kluk, je to vtipnější i informativnější, než když v jednom z předchozích dílů udílí wikipedickou přednášku o tom, jak jí doktoři ušili super pičku). Závěrečný díl je takové malé zjevení – aspoň v tom fikčním světě jde totálně rozdělenou společnost poupravit tak, abychom ve výsledku neměli neustále chuť se vzájemně pozabíjet. Ech, no co, don’t stop believing. ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Českou tvorbu moc nemusím, ale tohle se povedlo na výbornou. Martin Hoffman je vynikající a Erika Stárková aka Pavel taktéž. Bavila mě i postava kněze či dobráka cikána Franty. Rasismus, homofobie a sociální problémy jsou zkrátka MOST. Skvěle jsem se bavil a sjeto za noc. 85% ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Jestli existoval seriál, který jsem už z principu nechtěl nikdy vidět, byl to právě příběh z mého rodiště. Ještě dřív, než jsem jeho existenci zaregistroval, se totiž usadil snad v každém českém obýváku, na ulici se v úterý ráno mohutně hláškovalo ze včerejší epizody a když se člověk osmělil ozvat, že zatím Luďana a spol. nesleduje, odpovědí mu byl zaražený a nechápavý pohled. V okamžiku, kdy jsem získal dojem, že budu nejspíš opravdu ta poslední osoba, která ještě do Severky nezavítala, jsem tedy sebral odvahu - a zavítal. A jak se rozjezd překvapivě dravě daří salvou více či méně vtipných situací (a druhý díl to nadšení zase brzdí neutuchající snahou udělat z hlavní postavy nesnesitelného blba), musel jsem být chtě nechtě zvědavý, jak se z relativně nesourodé podívané dá vybruslit. Prušinovského zručnou ruku totiž většinou blokuje neustálé cílení na echt sociálno, ve kterém se sice silné malé příběhy hledají snadno, ale žánrové vybočování v jejich rámci často kvůli nutné nadsazenosti nefunguje. Tady tomu tak není a v první i poslední řadě za to vděčí hercům. Bez dokonale padnoucího obsazení by totiž skoky do romantiky, do existenciality a sporadicky až téměř do akce nemohly fungovat. Jenže jak nejoslavovanější Hofmann, tak fatální objev Stárková a můj osobní favorit Michal Isteník si uhrají jak prvoplánové grimasy, tak překvapivě nosné glosy, které nemohly než zlidovět a konečně i tu nejvážnější stránku. Za všudypřítomným "Dycky Most" nebo vulgaritou v každém vyhrocenějším dialogu se totiž skrývá překvapivě trefné poselství, které k mému šoku v mnoha bodech odpovídá mému náhledu na svět. V kombinaci se zvážněním posledních epizod rád odpustím úvodní rozevlátost a nesoudržnost a když se na samém konci rozezní první tóny jedné z nejoblíbenějších písní mého života, zapadne do sebe už úplně všechno. Na pár sekund jsem tak zvažoval i nejvyšší hodnocení, ve kterém mi brání jen ona nemilá upocenost českých počinů, které se pořád ne a ne zbavit ani v prvotřídních kouscích. Most! ale přesto k této skupině patří a i když bych před měsícem nevěřil, že to někdy napíšu, kultovní status mu přísluší plným právem. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Bravurně zábavný a scenáristicky vycizelovaný mix dramatu, komedie a satiry, který je sice zasazený do konkrétního města, ale stejně tak by se mohl odehrávat kdekoli, protože v jádru pojednává o obyčejných lidech, kteří se snaží udržet vlastní rovnováhu v soudobém světě plném novot, které narušují jejich zažité jistoty. ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Jednou jsi dole a jednou nahoře. To bych asi tak řekla k Mostu. Jeden díl byl super a pak se to zase prostřídalo s těmi slabšími, ale to nic nemění na faktu, že se Honza Prušinovský trefil přesně do mentality lidí všech, kteří byli v tomhle filmu na paškále. Za to smekám a myslím, že ta pětka je zasloužená. Jen na ten konec bych zahrála nějakou tu rómskou muziku, vždyť v tom jsou oni prim https://www.youtube.com/watch?v=Q0dRgEmzE9c, ale holt to musela být nějaká čočkinionáda, ale taky dobrý...….a ještě budu opakovat druhé uživatele, casting byl vynikající ! ()

Wade Wright

všechny recenze uživatele

Most mě uchvacuje nejen komediální části, u které občas držím slzy a svijím se smíchem, ale i tou nevtipnou dramatickou části. Která je až překvapivě k zamyšlení. A naprosto se nebojí tnout do živého. No co dodat. Nikdy bych si asi neřekl že tak netrpělivě budu čekat na další díl u českého seriálu. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

"Já si myslím, že černá sympatie je taky sympatie." V Chánově jsem nikdy nebyl, Mostem projíždím bez zastávky nejvyšší povolenou rychlostí a problémy nepřizpůsobivých občanů odmítám řešit, ale u tohoto seriálu jsem se bavil. Není to ani tak moc kvůli námětu, ale nejedna postava prostě byla vynikající. Zejména loser Luďan dokázal prodat každý vtip, Edovi krásně visela hůl, Franta spolehlivě držel úhel, farář báječně nedokázal udržet slinu, Dáša měl pěkně stavěné kozy, mrška Žaneta každou situaci perfektně využila ke svému prospěchu, Ilona se nádherně nedokázala srovnat se študovaností svého syna a Gerdovy pokusy o češtinu mě pokaždé rozesmály. Všechno samozřejmě nebylo dokonalé. Mladí sluníčkáři mě nebavili, parchant Laco debilně přehrával a přerodu největšího mafiána Romana ve vyděšeného mamánka jsem nerozuměl. Přesto: Dycky Most! ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Po tom hajpu jsem to čekal lepší. Čekal jsem, že budu mít třeba problém jen s nějakýma nuancema. Čekal jsem, že to bude krok správným směrem, jen nedomyšlený. Ale je to přesně naopak maximálně obratné, jen teda s tím, že je to v jádru inherentně beznadějné (v tuhle chvíli fakt necítím potřebu udělat víc než jako argument ukázat prstem na Petra Kolečka), zachráněné pouze dobrou realizací a některými kusými gagy a scénkami, které vyvažují povrchnost premis. Seriál žene dopředu ze začátku především snaha legitimizovat co nejvíc kontroverzních vtipů. Což není moc velká výzva - když je celý vesmír koncipovaný tak, aby v něm vše ospravedlňovalo zvolený humor, tak ještě aby to nefungovalo. A ke konci se to mění v jakousi podivnou a nepřesvědčivou nápravu figur, o kterých víte, že by se v realitě nikdy na základě těchto věcí nenapravily. Jinak to asi bylo zajímavé jako fenomén, ale protože na to koukám ve chvíli, kdy už zájem utichl, tak je to jen normální. Nemůžu tvrdit, že jsem se párkrát nezasmál. To je za těch 6 hodin zhruba vše. PS: Opravdu nemám rád, když je děj "za pochopením" mezi někým marginalizovaným a marginalizujícím koncipovaný tak, že marginalizovaná osoba musí vykázat nekonečně trpělivosti, udělat vše správně, neúnavně usilovat o uznání - a když se jí ho pak opravdu dostane, tak to je koncipováno jako happy end a vše je tím uzavřeno. To je ta nejhorší, nejškodlivější věc, protože se tím vysílá vzkaz, že marginalizované osoby potřebují nějak získávat uznání idiotů a toto uznání by pro ně mělo mít nějakou hodnotu. A idiot je tu vždy napraven, aniž by pro to musel něco dělat (a nakonec jsou to rozumný popletený lidi, kteří změní názor, když jsou vyvedeni z omylu).Veškerá tíha se tu nakládá na oběti, od nichž se čeká, že si sjednají pořádek, a celý tento proces je zobrazovaný jako humorného a vlastně příjemného. V Mostu je to polovina dějových linií a já to fakt neberu. Postavy jako Dáša musí být napsané v podstatě jako nadlidi, kteří vždy říkají a dělají to správné - a to není dobré. ()

Dadel 

všechny recenze uživatele

Výborný seriál nastavující zrcadlo bigotním buranským slušnočechům (jediné dvě postavy, které nedělají Čechům ostudu, jsou Dáša a Blanka). Ale co je ještě geniálnější je to, jak se tvůrcům podařilo přesně tyto slušnočechy vytrollit, protože i jim se seriál líbí, smějí se "nekorektnímu" humoru a nechápou, že seriál si dělá legraci především z nich samých. Ti chápavější postupně seznávají, že byli podvedeni sluníčkářskou propagandou, přestože po několika prvních dílech psali "Divím se, že něco takového vysílá sluníčkářská ČT, snad stihnou všechny díly, než to zakážou". No a ti méně chápaví to neprokoukli doteď :-) ()

Djoker 

všechny recenze uživatele

Noční můra voličů SPD a KDU-ČSL. Kavárenští sluníčkáři si za jejich peníze natočili agitační seriál pro začleňování cikánů a transek do většinové společnosti. Možná je to pouze taškařice, která s životem v Mostu nemá tolik společného, jak sebevědomě prohlašují tvůrci a o peripetiích se změnou pohlaví nemluvě. Rychle to však zlidovělo, hlášky se také uchytily a osazenstvo Severky má zástupy fanoušků. Jen to dobrovolné PR od Leoše Mareše bylo celou dobu na pěst. Opravdu není nutné desetkrát denně vyřvávat, že jde o nejlepší seriál všech dob. S1: 85% ()

Související novinky

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

31.12.2021

Přichází den, kdy se každoročně obracíme na nejoblíbenější uživatele, aby se nám svěřili se svými topkami 3 filmů (a případně 3 seriálů) uplynulého roku. Od loňska je navíc doplňují i vybraní… (více)

27. Český lev – výsledky

27. Český lev – výsledky

07.03.2020

Letošní 27. ročník cen České filmové a televizní akademie Český lev se tradičně udílel v pražském Rudolfinu. Večer, inspirovaný tradičním českým cibulákem, plný největších hvězd českého filmu… (více)

Nominace na Ceny české filmové kritiky 2019

Nominace na Ceny české filmové kritiky 2019

03.01.2020

Padesátka českých filmových kritiků oznámila své nominace pro Ceny české filmové kritiky 2019. V čele seznamu stojí film o pomstě Staříci a komedie Jiřího Havelky Vlastníci, oba filmy mají po pěti… (více)

PF 2020

PF 2020

31.12.2019

Tak Le Mans ’66 nakonec v celkovém hodnocení uživatelů ČSFD.cz porazil i oceňovaného Jokera. Není to zas až tak překvapivé, jedná se přeci jen o pozitivnější film, a to máme rádi. Což dokazuje i… (více)

Reklama

Reklama