Reklama

Reklama

Bowling for Columbine

  • Kanada Bowling for Columbine (více)
Trailer 1

Vážný i humorný, sarkastický pohled na posedlost USA zbraněmi. Na pozadí masakru na Columbineské střední škole se režisér Michael Moore vydává na pouť po Spojených státech, aby blíže prozkoumal příčiny, které ženou Američany neustále žít v paranoidním strachu před zlem, servírovaným všemocnými médii. Slavný celovečerní dokument se stal kasovním trhákem a vyvolal vášnivé polemiky mezi diváky. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (391)

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Je jednodušší udělat strašáka z Marilyna Mansona a počítačových her než hnát k zodpovědnosti za vraždění ve škole v Columbine hlavu státu. Michael Moore problém kolem násilí, strachu z ohrožení a potřeby obklopovat se zbraněmi pojal velmi důkladně - od prvnáčků až po politické špičky, křížem krážem národy a jejich násilnickou historií. Na všechny otázky sice nedostanete odpověď, ale každopádně v něm dostaly USA pěkně na prdel. ()

teutates 

všechny recenze uživatele

Strašne veľa informácií pohromade-častokrát chaotického charakteru,avšak nenudil som sa!Michael Moore ako"národný buditeľ"a zastánca"USA"dokumentuje danú situáciu v krajine a snaží sa poukázať na daný problem!Guns,guns,guns..?Otázka znie:"prečo"?ústava nám to dovoľuje?Hrozivý dokument o hrozivom národe...(otázky,myšlienky,postrehy,úvahy-presne to,čo by pravý dokument mal mať!)Potešilo ma učinkovanie Marilyna Mansona v kladnom slova zmysle... ()

Reklama

Morien 

všechny recenze uživatele

(1001) Před sedmi lety jsem o tomhle dokumentu napsala, že jsem se u něj bavila. Nyní jsem se na něj podívala znovu a zjistila jsem, že teď už za jediný opravdu zábavný prvek považuji to pojmenování bowlingu za stejně pravděpodobnou příčinu hnutí mysli střelců jako cokoliv ostatního. Moore má nejspíš dobré úmysly, ale kam jimi dláždí tu svou cestu už si nejsem pořádně jistá. U velké spousty situací jsem si říkala, že by je šlo pojmout jinak... zejména chytřeji. Jediná věc se během mého zrání nezměnila, a totiž že pořád považuji těch pár Marilynových vět za intelektuální (a nejspíš i argumentační) vrchol filmu, ačkoliv vzhledem k minimálnímu prostoru taky nemá šanci navštívit hlubší vody. ()

golfista 

všechny recenze uživatele

Že by někdo natočil dokumentární film o největší "školní" tragédii v USA, o dalších velmi vážných faktech účinnosti střelných zbraní mezi civilisty na celém světě a já se u toho budu nahlas smát ?! Tenhle film je nejlepší důkaz že to jde, i když vám ten úsměv na rtech nikdy moc dlouho nevydrží. Spíš vás autentické záběry (a nejen ony) zatlačí do posledního kouta v křesle._____Po skončení filmu bychom mohli několikrát nařknout Moora z manipulací s fakty a z úmyslu především na filmu vydělat. Možná až se nám to srovná v hlavě - zítra, pozítří..... Při závěrečných titulcích si myslím, že to nedokázal nikdo ! Je to tak silné, že to donutí k přemýšlení asi každého. A pokud to tak dopadne, pak díky pane Moore. ()

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Moja prva Mooreovka. Čakal som viac. Najviac ma sklamalo to, že som čakal kruto sarkasticku záležitosť a miesto toho Moore často padá do sentimentu. V druhej polovici sa to navyše až nebezpečne začne podobať citovo vidieračským dokumentom. Vtipy v úvode s dobieraním si systému (banka) vyzerali sľubne. Chcelo to viac odvahy, viac investigatívnej žurnalistiky, viac skrytej kamery, viac zosmiešňovania ... maybe later, Michael ... ()

Galerie (22)

Zajímavosti (11)

  • V roce 2002 soutěžil snímek v Cannes jako první dokumentární film po 46 letech. (Kulmon)
  • Na festivalu v Cannes se film dočkal 13minutových ovací ve stoje. (Kulmon)
  • Michael Moore donutil svým konáním společnost K-Mart, aby přestala prodávat střelivo. (vyfuk)

Související novinky

Shame on you Mr. Bush!

Shame on you Mr. Bush!

26.09.2006

Známý výrok Michaela Moora vyslovený při přebírání Oscara za dokument Bowling for Columbine v roce 2002 byl jedním z prvních otevřených útoků na Bushovu administrativu a takříkajíc zavedl nový trend … (více)

Reklama

Reklama