poster

Bowling for Columbine

  • Kanada

    Bowling for Columbine

Dokumentární / Drama

Kanada / USA / Německo, 2002, 115 min

Režie:

Michael Moore

Producenti:

Kathleen Glynn
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Shit
    *****

    Michael Moore natočil báječnej dokument o zbraních v americe, hlavně první polovina je naprosto úžasná, druhá už je o něco horší, protože tam už jenom chodí a snaží se různě hádat s prodejci zbraní a tím docílit aby je už neprodávali a to mi připadalo takový divný a trochu se mi to tam nehodilo, ale i v tý druhý polovině se daj najít různý pozitiva, jako třeba rozhovor s Charltonem Hestonem, ze kterýho udělá úplnýho blba a nakonec Heston před nim utíká ve svým vlastním domě, to bylo hodně zábavný a taky je dobrej rozhovor s Marilyn Mansonem, kterej je považovanej za prapůvodce dětskýho násilí(20.3.2005)

  • DaViD´82
    *****

    Aneb jak to dopadne, když si demagog začne z lidé střílet... Čistá demagogie zabalená do skvělé názorově černobílé filmařiny.(18.9.2006)

  • TheMaker
    *****

    ::::::::::::::::::::: Michael Moore je prostě skvělý umělec ! Jeho dokumenty mne vždy chytnou a nepustí ! Nejlepší dokumentarista na světě !!! :::::::::::::::::::::::(27.8.2008)

  • xxmartinxx
    *****

    Asi nejlepší Mooreovka. Působí o něco seriózněji a ne tak nuceně. Moore opět používá bulvární metody vytrhnutí ze souvislosti a zběsilého střihu, ale drží si to jistou formu a s myšlenkami filmu nemůže normální člověk dělat nic jiného než souhlasit, Moore je úžasný právě v tom, že své myšlenky dokáže prezentovat jako jedinou pravdu, přičemž to působí jako prostě fakt. Chytrý dokument, který má co říct, především něco hodně chce říct a není proto divu, že to říká.(23.5.2010)

  • CheGuevara
    **

    Oceňuji u Michaela Moora zejména jeho cit pro občanský aktivismus, díky kterému se může i ledacos změnit. Zároveň jsem rád, že se někdo odvážil kopnout do bohatých korporací a amerického zbrojního fetišismu. Ani by mě nevadila jistá míra zaujatosti, to k tomu jednoduše patří, ostatně ani dokument se o aspoň zdánlivou vyváženost již z principu nesnaží. Ale ouha, Moore zachází se svou manipulací a demagogií dál, než si je sám sobě a divákům ochoten připustit. Plete hrušky s jablkama a v jeho argumentační logice je víc děr, než v ementálu. O to hůř dopadly jeho vlastní interview, do kterých angažovaně vstupuje a neváhá zpovídáným podsunovat své myšlenky. Nemohu se zbavit pocitu, že Moorovo ego a narcismus jsou zde spíše na škodu, než pro dobro věci. Navíc neváhá svého diváka citově vydírat, ať už je to chytrým střihem nebo plačtivou hudbou. Ano, myšlenka filmu je mi převelice blízká a dokonce s ní i souhlasím, ale způsob jakým jsme k ní došli byl převelice nešťastný.(17.4.2011)

  • - Film měl v první verzi šest hodin. (Kulmon)

  • - V roce 2002 soutěžil snímek v Cannes jako první dokumentární film po 46 letech. (Kulmon)

  • - Když Heston náhle ukončil rozhovor a nechal dokumentaristy samotné na jeho pozemku, Moore zjistil, že brána ven je zamčená. Obával se, že přijde někdo, kdo mu sebere již natočený materiál a tak ho mezi mřížemi předal štábu čekajícímu venku a přikázal, ať s ním okamžitě odjedou co nejdále. Nakonec však k žádnému incidentu nedošlo. (Othello)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace