Režie:
Norman JewisonKamera:
Douglas SlocombeHudba:
Andrew Lloyd WebberHrají:
Ted Neeley, Carl Anderson, Yvonne Elliman, Barry Dennen, Larry Marshall, Josh Mostel, Paul Thomas, Pi Douglass, Robert LuPone, Richard Molinare (více)VOD (2)
Obsahy(2)
V roce 1973 americký režisér Norman Jewison převedl na filmové plátno úspěšnou rockovou operu Jesus Christ Superstar. Předcházelo mu divadelní uvedení na divadelních prknech londýnského West Endu, kde se poprvé objevil v roce 1971. Hudbu na libreto Tima Rice zkomponoval britský skladatel Andrew Lloyd Webber (autor dalších slavných muzikálů Evita, Cats, Starlight Express, Fantom opery). Film vypráví příběh posledních sedmi dnů života Ježíše Krista – od jeho příchodu do Jeruzaléma až po ukřižování – očima Jidáše Iškariotského. Muže, jenž byl jeho učedníkem i přítelem, a který jej nakonec zradil. Ambiciózní, mimořádně náročný filmový projekt vznikal v exteriérech, přímo v Izraeli. Na rozdíl od mnoha muzikálů neoslňuje zbytečně honosnou výpravou a kostýmy, ale zaujme promyšlenou realizací a skvěle vybranými interprety jednotlivých postav. Získal řadu prestižních ocenění a velkou diváckou popularitu. Norman Jewison o něm prohlásil: „že spíš, než hluboce náboženské dílo zamýšlel natočit příběh o dobru, zlu a kráse“. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (249)
Zcela úžasné a ojedinělé veledílo, kterému k naprosté dokonalosti chybí božský hlas úplně prvního Ježíše Iana Gillana z Deep Purple. Když jsem v d eseti letech spatřil t ento muzikál poprvé (do té doby jsem znal jen verzi s Kamilem Střihavkou) byl jsem jako u vytržení. Naprosto mě fascinovala ta originalita s jakou s e protkla šedesátá léta a doba Kristova. Teď už to pro mě není takové objevení Ameriky, ale dneska i po tolika letech mě tenhle muzikál dostává stejně jako tenkrát. Spolu s tou "gillanovskou" je tohle nejlepší verze. ()
No, tak tohle bude docela těžký popsat...objektivně mám totiž chuť dát 4 až 5 hvězdiček a subjektivně tak jednu, z čehož nakonec vznikly ony tři. Hned vysvětlím - objektivním úhlem pohledu mám na mysli styl natočení, převleky, muziku, nápad, celkový ztvárnění, herce. Co se ale týče mýho osobního prožívání muzikálu - obecně mi muzikály zas až moc neříkají a otázky okolo víry taky ne. Samozřejmě že zamyšlení tady je - zrada přátel, převaha sobectví nad přátelstvím, atd., ale nějak se mě to nedotklo. Herci se mi opravdu líbili - hippie pojetí Kristova příběhu je úžasnej nápad, to oblečení, muzika je omnohem živější než kdyby někdo natočil suše příběh "jak se to tehdy stalo". Našly se momenty, kdy jsem se nechala vtáhnout do děje (krásný záběry s krajinou, zpovědi, bičování), ale většinou mě to moc nebavilo. Napadlo mě srovnání s Hair - sice je myšlenka filmu úplně někde jinde, ale způsob zpracování podobnej...v tom, jak mě Zaujaly Vlasy a Jesus Christ Superstar je neskutečný rozdíl..takže příště budu radši volit Formanovy hippies:-) ()
"Jesus Christ Superstar, vážně jsi tím, koho vzývají...." Tento kultovní muzikál s řadou super songů mám rád, ale srovnávat tuhle filmovou verzi s těmi na jevišti, co jsem mohl za ta léta vidět, se dá dost těžko. Na jednu stranu je v téhle filmové verzi fajn prostředí, ve kterém se to celé odehrává (viz záběry na pustou krajinu či antické ruiny - vůbec mi nevadilo ani to lešení dotvářející prostory chrámu), ale na druhou stranu nechápu všechny ty modernistické prvky (proč se v jedné scéně najednou musí objevit tanky a proč musí vojáci vedle obligátních kopí nosit i samopaly?). Taky mi neseděl černošský Jidáš a "teplej" Herodes. Nevím, zda v Americe onen kult extrémní korektnosti přišel tam brzo (na začátku 70 let), ale v tomto mi to přišlo, jako by to vzniklo teprve nedávno. ()
Parádní verze skvělého muzikálu pojatá trošku jinak. Stylizace do hnutí hippies je dobrým nápadem, který tento film opravdu odlišil od ostatních předělávek "Ježíše". Jediné, co mi tam nesedělo, tak bylo obsazení Máří Magdalény - ta pěvule mi nebyla moc sympatická, ale jsem to ochotna přehlédnout, protože snímek si zaslouží plný počet:-) ()
Pri druhom zhliadnutí idem s hviezdičkou dole a obávam sa, že pri prípadnej repríze by to nebolo iné. Vôbec mi neprekážalo netradičné poňatie biblického mýtu, lešenie, tanky a množstvo ďalších "nápadov". To sa dá prehliadnuť. V muzikáli však nemôžem prehliadnuť mizerné spevácke výkony, ktoré mi znechutili aj tú časť hudby, ktorá sa mi páčila. V tomto smere ma zaujal iba Carl Anderson a to je sakramentsky málo. A čo sa týka hlavného predstaviteľa, stotožňujem sa s jeho charakteristikou obsiahnutou v poslednej vete Oskarovho komentára. ()
Galerie (52)
Zajímavosti (18)
- Pri scéne s tankmi, ktoré dohnali Judáša (Carl Anderson) pred veľradu, je poukázané na Judášove posadnutie zlým duchom. Satan ho k tomu dohnal. Naopak ku koncu, stíhacie lietadlá predstavujú diablovo odstúpenie od Judáša. (MFJD)
- Na začiatku poslednej večere Ježiš (Ted Neeley) a apoštoli svojim umiestnením a gestami presne kopírujú Da Vinciho obraz "Posledná večera". (L´Aura)
- Obsadenie sa skladalo prevažne z hercov z predstavenia na Broadwayi. (MFJD)
Reklama