Režie:
Neil JordanScénář:
Anne RiceKamera:
Philippe RousselotHudba:
Elliot GoldenthalHrají:
Tom Cruise, Brad Pitt, Kirsten Dunst, Stephen Rea, Antonio Banderas, Christian Slater, Thandiwe Newton, Helen McCrory, Roger Lloyd Pack, Marcel Iureș (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Napij se ze mě a budeš žít věčně... Když americká spisovatelka Anne Riceová publikovala svůj první román Interview s upírem (1976, česky 1996), kniha se nesetkala s právě vlídným kritickým ohlasem, ale stala se natolik oblíbenou, že autorka v následujících desetiletích vydala celkem jedenáct pokračování známých pod souborným názvem Upírská kronika. Bylo jen otázkou času, kdy o látku projeví zájem Hollywood. Na začátku devadesátých let filmová práva získala společnost Davida Geffena a pověřila autorku napsáním scénáře. Režie se ujal irský tvůrce Neil Jordan, který dosáhl velkého úspěchu působivým dramatem Hra na pláč. Film Interview s upírem (1994) byl kritikou přijat vesměs kladně a stal se velkým diváckým hitem. Hlavní roli upíra Louise, vyprávějícího svůj více než dvousetletý životní příběh mladému novináři, vytvořil do té doby jen málo známý Brad Pitt, který se rázem stal populární hereckou hvězdou. Jeho partnerem v úloze upíra Lestata byl Tom Cruise, jehož obsazení bylo sice zpočátku předmětem rozporných reakcí (autorka dávala přednost Rutgeru Hauerovi), ale po dokončení filmu byla jeho nezvykle záporná postava přijata s respektem. Ohlas snímku podnítil určitou obrodu upírské tematiky, která byla později úspěšně prezentována především formou televizních seriálů, např. Pravá krev nebo Upíří deníky. Film je věnován předčasně zemřelému Riveru Phoenixovi, který měl původně hrát postavu mladého novináře, jehož nakonec ztělesnil Christian Slater. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (738)
Pozoruhodná upíří epopej, která se rozhodně neřadí do ranku vampire horrorů, ale s překvapivou elegancí balancuje na hraně dramatu a poměrně kontroverzní love story. Kvintesencí téhle podívané jsou přesvědčivé výkony dua Cruise a Pitt, jejiž homosexualitou zavánějící vztah se line celým filmem. A konec konců, mnohem víc než upíří rekvizity hrají v Interview roli právě vzájemné vztahy postav a jakýsi "realistický" pohled do upířího podsvětí. Rozhodně zajímavý snímek, kterému k dokonalosti chybí snad jen výrazná gradace a trochu lépe vystavěný příběh. Ale ten zase nahrazuje atmosféra a několik opravdu výborných a silných scén, které se zaháknou v paměti. ()
Dávno, předávno před 50 odstíny šedi jsem se od jedné mladé dívky co viděla tuhle upírskou pohádku dozvěděl, že by taky chtěla být cumlána upírem, přesně jako ve filmu. A pak se to tuším stalo později ještě dvakrát, kdy jsem to slyšel od jiných v té době už zralých žen. Nevím čím to a zda chtěly být cumlány zrovna na krku, ale domnívám se, že to bylo jen díky dobovému obsazení. Brad, Tomík i Antonio byli v té době jinoši plní sil a králové stříbrného plátna. Možná, že místo mužských upírů kdyby upírkou byla třeba taková Charlize Theronová, Sharon Stone a Julia Ormond, možná bych chtěl být také cumlán... :-). Jenže holky tam nehrály a kucí mně moc neberou. Teď možná nejedna fanynka dokonce zaúpí, ale musím to napsat. Pitta mám rád jak zralejšího herce a jako chlap mi přijde až teď, když zestárl. V mládí tedy v době tohoto filmu nebo v Seznamte se Joe Black mi připadal jako totální ucho s odulými rty, rozhodně ne sexysymbol. Cruise měl tu výhodu, že už měl v té době na tacháči najeto o něco málo víc a tak působí víc chlapsky. Přesto (a podotýkám, že jako milovník historie znám účesy osmnáctého a devatenáctého století) mi tu kucí s rozpuštěnými naondulovanými kadeřemi až na ramena zálibně si sající krky oholené gilette žiletkou s dvojitým břitem přišli až odpudiví. A upírství v tom nehrálo pražádnou roli. Ano, by,lo to výpravné. Koloniální New Orleans vizuálně bavil i ta Paříž přelomu století, ale jinak to bylo ukecané, překombinované a ano pro mně osobně - nudné. U filmu o upírech sakra nemůže přeci divák klimbat !!! Tohle byla devadesátková záležitost natlučená schopnými herci, která mi tehdy unikla. Ale nijak nelituji, že jsem to tehdá neviděl a klidně to mohlo ležet jak v hrobce ještě dalších X let. Spíše jsem zklamán. Pohádka o brečícím upírovi byla asi spíše míněna pro ženské divácké publikum... Dávám 3 za kousance. * * * ()
No tak tohleto byl asi nejlepší upírský snímek, který jsem kdy viděl. Před sledováním jsem si myslel že se budu při Interview nudit, ale to se nestalo ani náhodou, kvalitní herecké výkony a úžasná výprava mě vtáhly do děje až nečekaným způsobem. A navíc má ten film i zajímavou myšlenku. Super. Horror movie of the year ()
Jeden z 500 největších filmů všech dob časopisu Empire. Uznávám výtečné herectví Cruise a Pitta i vystižení a přesnou charakterizaci žánru. Ale to je vše. Vlastní upírství, spousty mrtvol lidských i krysích, včetně dvou pudlíků, mne nechávají filmově zcela chladným. Tento typ filmu mi nic neříká, naopak se mi víceméně hnusí, jakkoliv mi násilí např. v kriminálkách nebo ve válečných filmech nevadí. Sorry. Trailer: http://www.csfd.cz/film/4883-interview-s-upirem/videa/ ()
Filmu Interview s upírem není moc co vytknout. V žádném ohledu to není film odflánkutý. Neil Jordan s vydatnou hudební výpomocí Elliota Goldenthala navozuje amtoséfru temnou jako tér. Po herecké stránce jsou zážitkem obzvlášť výstupy Toma Cruise, při nichž jsem si uvědomil, že i přes určitý despekt který kvůli němu cítím kvůli jeho členství v té pošahané scientologické sektě, je to prostě dobrý herec. Ostatní jsou také slušní, ale zas nemají moc co hrát. Ale k dokonalosti tomu stejně něco schází, nějaký dramatičtější závěr, nebo zkrátka něco po čem bych si po skončení neřekl:“A to je celý?“ ()
Galerie (30)
Zajímavosti (43)
- Náklady na výrobu byly zhruba 60 milionů amerických dolarů. (NIRO)
- Než se režie chopil Neil Jordan, protočili se na postu i John Badham a Ridley Scott. (NIRO)
- Orchestrální hudbu původně složil George Fenton, ale producentům se zdála příliš romantická, a proto byl nahrazen Elliotem Goldenthalem. (Locksley)
Reklama