Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Čtyřicetiletý maloměstský architekt Viktor Průcha (K. Heřmánek) žije s manželkou Soňou (J. Šulcová), je ve svém oboru dobře zavedený a na hmotnou nouzi si nemůže stěžovat. Dobře však ví, že zajištěnou existenci získává díky různým ústupkům a kompromisům: soužití se Soňou už dávno není jako dřív a v práci mají před rozumným a účelným řešením vždy přednost zájmy vlivných lidí. Jednoho dne však dostane Viktor těžkou lekci: fyzicky ho totiž napadne starší muž, jehož vnučku srazilo před školou auto. Viktor totiž jako architekt kdysi podepsal souhlas s umístěním školy blízko frekventované silnice. Muž se ze dne na den rozhodne skoncovat s dosavadním životem. Odejde od manželky a nastěhuje se do svého starého ateliéru na kraji města. A začne se věnovat dávnému koníčku, fotografování ženských aktů. Když pozná nespoutanou romskou dívku Aranku (A. Tomsová), najde v ní ideální modelku. Výstava jeho nových fotografií, uspořádaná v místním divadle, vyvolá velký ohlas. Ovšem zdaleka ne jen pozitivní. Teprve teď stojí Viktor před skutečnou životní zkouškou, která odhalí, jak pevně za svým novým životem stojí… (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (84)

Adramelech 

všechny recenze uživatele

Pobavil mě komentář uživatele se sympatickým nickem „dobytek“, kde si pisatel stěžuje na nadměrný výskyt bobrů. Z historie je známo, že se depilovaly už Egypťanky, ale v průběhu dějin se móda různě měnila. Žádná monografická studie na toto téma se mi však nedostala do rukou. V době, kdy se odehrává děj filmu, ženy neměly ve zvyku vyholovat si pubické ochlupení. I tenkrát však sem tam nějakého muže napadlo, že by taková úprava mohla být zajímavá, a většinou k tomu dokázal svoji partnerku ukecat. Jinak focení decentních aktů se za totáče jakžtakž tolerovalo. Připomínám jména aspoň několika fotografů: Miloslav Stibor, Miloš Vojíř, Jaroslav Vávra, Zdeněk Virt, František Janiš. Naproti tomu Jana Saudka kvůli jeho fotkám bolševik šikanoval, protože ty byly podle tehdejšího pojetí mravnosti už přes čáru. Prudérie komunistického režimu je dávno pryč a ženy se dole vyholují, což je dobře, ale jejich mentalita se stala méně vstřícnou. V 70. a 80. letech jsem dokázal sbalit snad každou mladou holku, kterou jsem chtěl, zatímco teď už mě tak nanejvýš pouštějí sednout v tramvaji. Asi za to může ten politický převrat nebo co. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Já vždycky myslel, že Kachyňa se řídil heslem, že vyholená neni to pravý, že je lepší taková, na který chlupy ještě nenarostly. Ale tady jsem měl pocit, že Kachyňa je tak trochu hoch od bobří řeky. Jako koukat v jednom kuse na to, jak Heřmánek fotí nějakou vošklivou cigošku s bobrem, to mě fakt moc nebere. Jinak aby těch bobrů nebylo málo, tak svý ochlupený genitálie předvede i Chýlková a Šulcová. Chápu, že v roce 1985 holení nebylo v módě, takže tenkrát u toho asi spousta chlapů slintala, ale já jsem relativně mladej, takže tohle fakt neni nic pro mě. Pokud se odprostim od toho, že koukat na bobry mě moc nebere, tak ten film je stejně dost o ničem. Nejvíc mě na celym filmu pobavila asi minutová role Marka Vašuta. "Von je někdy tak trochu guma." ()

Reklama

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Spolupráce Karel Kachyňa- Vladimír Smutný- Karel Heřmánek dopadla výborně, příběh architekta Viktora jsem sledovala s jistým nadhledem, s úsměvem a to podstatné s pochopením.. Jana Šulcová tentokrát jen ve vedlejší roli, ovšem nepřehlédnutelná, její maloměšťácká manželka byla dokonalá, k tomu dvě krásné role - Ilja Prachař a Petr Pelzer, oba výteční.. ()

hanagi 

všechny recenze uživatele

Tak trochu "Americká krása" v socialistickém osmdesátkovém Československu. Rozhodně tématem krize středního věku a jeho řešením! A tak se i náš hrdina jednoho rána probudil s pocitem, že se jeho život utápí ve smrdutém rybníčku a že pokud chce něco se svým životem udělat, musí to být hned a radikálně. Ve své době velice originální a velice odvážné! ()

Piškotka 

všechny recenze uživatele

Film s normalizačním nádechem, na tu dobu celkem kvalitka. Karel Heřmánek je sám o sobě sympaťák a tady zahrál člověka, co chce kráčet mimo dav. Focení aktů mu šlo mnohem víc než skutečná práce a manželský život. Při samotném focení a dialozích s ním spojenými jsem zachytila spoustu různých a vesměs příjemných neopakovatelných pocitů. Pocity, které proteplují všechny přírodní živly. Aranka nebyla pěstí na oko, Ivanka a Vendulka se svými přirozenými tvary taky neurazily. Škoda, že nevyšly vzdušné zámky s Ivankou. Do rozvodu se vrhala až vehementně, zkrátka úlet. Konec filmu mi přišel otevřený pro případné další tvůrce. ()

Galerie (38)

Zajímavosti (9)

  • Architekt Průcha (Karel Heřmánek) používá ve filmu fotoaparát Nikon F Photomic T z roku 1965. Série F je nejvyšší řadou filmových zrcadlovek Nikon. (ALchemik)

Reklama

Reklama