Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Čtyřicetiletý maloměstský architekt Viktor Průcha (K. Heřmánek) žije s manželkou Soňou (J. Šulcová), je ve svém oboru dobře zavedený a na hmotnou nouzi si nemůže stěžovat. Dobře však ví, že zajištěnou existenci získává díky různým ústupkům a kompromisům: soužití se Soňou už dávno není jako dřív a v práci mají před rozumným a účelným řešením vždy přednost zájmy vlivných lidí. Jednoho dne však dostane Viktor těžkou lekci: fyzicky ho totiž napadne starší muž, jehož vnučku srazilo před školou auto. Viktor totiž jako architekt kdysi podepsal souhlas s umístěním školy blízko frekventované silnice. Muž se ze dne na den rozhodne skoncovat s dosavadním životem. Odejde od manželky a nastěhuje se do svého starého ateliéru na kraji města. A začne se věnovat dávnému koníčku, fotografování ženských aktů. Když pozná nespoutanou romskou dívku Aranku (A. Tomsová), najde v ní ideální modelku. Výstava jeho nových fotografií, uspořádaná v místním divadle, vyvolá velký ohlas. Ovšem zdaleka ne jen pozitivní. Teprve teď stojí Viktor před skutečnou životní zkouškou, která odhalí, jak pevně za svým novým životem stojí… (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (83)

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Spolupráce Karel Kachyňa- Vladimír Smutný- Karel Heřmánek dopadla výborně, příběh architekta Viktora jsem sledovala s jistým nadhledem, s úsměvem a to podstatné s pochopením.. Jana Šulcová tentokrát jen ve vedlejší roli, ovšem nepřehlédnutelná, její maloměšťácká manželka byla dokonalá, k tomu dvě krásné role - Ilja Prachař a Petr Pelzer, oba výteční.. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Kachyňa mal určite svojský režijný štýl, v tomto prípade aj vynikajúci námet, ktorý dokázal uspokojivo spracovať. Ja mám iba menší problém s Karlom Heřmánkom, ktorý mi je dosť nesympatický, ale musím uznať, že je dobrý herec. Podobný problém mám aj s Ivanou Chýlkovou. Videl som už dávnejšie, dokonca viackrát, to viete, keď ukážete mladšiemu teenagerovi v televízii kozy, tak to naňho zapôsobí. ()

Reklama

Martin741 

všechny recenze uživatele

Vazeni normalizacni sudruhovia, moralne autority, klobaskovi inzinieri, nasrane militantne feministky, militantni katolici, mentalni invalidi, lokalne nazorove autority, uspesni -i menej uspesni - absolventi VUML, samozvani psychologovia, zakomplexovane a zamindrakovane nuly, pravidelni - i menej pravidelni citatelia Leninovych Aprilovych Tez a neuspesni aspiranti na titul zasluzileho umelca, budem vam oponovat. Je mi naprosto jasne, ze by ste tento normalizacny film zadupali najradsej do zeme, lebo stale sa stretavam tuna s pristupom, co je normalizacne, je automaticky spatne. To si ja rozhodne nemyslim. Ci uz ide o normalizacne socialne istoty, pracu, byvanie, alebo hoci aj o tento Kachynov film. Film pojednava o nahych samiciach, a v ramci moralnych hodnot vtedajsej spolocnosti, pevne zviazanej normalizaciou, je to uspesna kriticka vypoved o castom pokrytectve najma malomestskeho prostredia. Z hercov je snad najznamejsi Ilja Prachar /Spalovac Mrvol, Kladivo na Carodejnice/, ale za zmienku stoja aj herecke vykony ostatnych : pani Chylkova, Gabriela Wilhelmova atd. Sice tento film nema na Menzelovu Vesnicko ma Strediskova, ale bavil som sa, a to tak, ze velmi. 77 % ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Přiznám se, že ač jsem viděl mnoho Kachyňových filmů v tomto jeho práci ne zcela poznávám. Chybí klasická jeho poetika. Vystavuje tak trochu zrcadlo tehdejší upjatosti. Podařilo se mu svléknout celou řadu hereček v čele s Ivanou Chýlkovou a téma o fotografovi aktů asi taky nebylo zrovna nejpopulárnější v tehdejší době. Dobré světlo zároveň popisuje vliv mocných při plánování staveb, což je další neobvyklá věc. Protože je to dost aktuální v době různých lobbistů a developerů s dobrými kontakty. Je to též ale o tom umět přehodnotit svůj život i ve zralém věku, pokud s ním nejsem spokojen a začít dělat něco, co mě baví, ačkoli musím překonávat překážky a lidé mi hází klacky pod nohy. Pravda, nejsem zrovna příznivec fotografie aktu, protože není možné naprosto a jednoznačně rozlišit nahotinky od skutečných uměleckých děl. Zvláště v dnešní době, kdy je za umění považováno i ho.no rozmáznuté na sloupu veřejného osvětlení. Samozřejmě za předpokladu, že se tomu dá patřičná reklama, vytvořilo ho známé jméno a existuje k tomu duchaplné vysvětlení. Karel Heřmánek ale nikdy nezklame. ()

F.W.Colqhoun 

všechny recenze uživatele

Dobré světlo prý ve své době platilo za průlom ve znázorňování nahoty na českém filmové plátně. Asi to musí být pravda, tolik bobrů a koz je snad jen ve Vyhnání z ráje. Kachyňa zpracovává podobná témata jako v o rok mladším, satiričtěji laděnějším Kam pánové, kam jdete. Nositelem vzpoury vůči maloměšťáckým / stranickým hodnotám, společnosti vele-ochotně přitakávající klientelistickým praktikám a manželkám je též architekt s xichtem Karla Heřmánka, který z teplíčka osmdesátkově vyšperkované vily pláchne do zatuchlého ateliéru s dvouplotýnkovým vařičem a celkem úspěšně hledá poztrácený čas. I když film disponuje slušně zpracovaným morálem o nakládání s životní autenticitou, těžko zakrývá, že je hlavně věšákem na Kachyňovy obsese půvaby ženského těla. Kachyňou pověřené šmírácké zaujetí kamery Annou Tomsovou nutno s trochou poctivosti považovat spíš za cíl než prostředek. Těm, kteří se nedokáží kochat bez výčitek svědomí, budiž omluvou prvotřídní estetické kvality statických i dynamických aktů. Film pro idealisty čuněcího naturelu. ()

Galerie (38)

Zajímavosti (9)

  • Fotografie aktů, které ve filmu pořizoval architekt Průcha (Heřmánek), ve skutečnosti fotil kameraman Petr Hojda. (sator)
  • Přemek (Jan Hartl) používá fotoaparát Pentacon Six TL. Jedná se o jednookou zrcadlovku vyráběnou východoněmeckým výrobcem Pentacon v letech 1966 až 1992. (sator)
  • Architekt Průcha (Karel Heřmánek) používá ve filmu fotoaparát Nikon F Photomic T z roku 1965. Série F je nejvyšší řadou filmových zrcadlovek Nikon. (ALchemik)

Reklama

Reklama