Režie:
Tim BurtonScénář:
Ehren KrugerKamera:
Ben DavisHudba:
Danny ElfmanHrají:
Colin Farrell, Michael Keaton, Danny DeVito, Eva Green, Alan Arkin, Nico Parker, Finley Hobbins, Roshan Seth, Deobia Oparei, Joseph Gatt, Sharon Rooney (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Majitel cirkusu Max Medici (Danny DeVito) pověřuje bývalou hvězdu Holta Farriera (Colin Farrell) a jeho děti Milly (Nico Parker) a Joe (Finley Hobbins), aby se starali o novorozeného slona, jehož nadměrné uši jsou k smíchu publiku ve slávě upadajícím cirkuse. Ale poté, co se zjistí, že Dumbo umí létat, zažívá cirkus neuvěřitelný návrat. Zároveň se o Dumba velmi zajímá podnikatel V.A. Vandevere (Michael Keaton), který angažuje „podivného tlustokožce“ pro svůj nejnovější zábavní podnik Dreamland. Dumbo stoupá na vrchol slávy díky společným vystoupením s okouzlující a okázalou královnou vzduchu Colette Marchantovou (Eva Green). Záhy však Holt Farrier zjišťuje, že pod nablýskaným povrchem zábavního podniku Dreamland, se skrývá nejedno temné tajemství. (Falcon)
(více)Videa (18)
Recenze (237)
Asi tu budem jeden z mála, ktorému sa Burtonov Dumbo páčil viac ako Disneyho animovaný. Veľmi príjemný, emotívny a tradične skvele natočený burtonovský rozprávkový príbeh. Pár slabých miest to malo (väčšinou spojených s Keatonom), ale ja som si to užil určite viac, ako som čakal, podľa tunajších väčšinových reakcií. ()
Bohužel, Dumbo chtěl být v režii Tima Burtona natolik jiný, až se stal stínem sám sebe. Ona vlastně tato verze není špatná, svým způsobem je dokonce obdivuhodná, jak jiná se snaží být. Dokonce má i dobré herecké výkony (lidské) a hraný slon je též k sežrání. Jenže je to natolik jiné a původní animovaná předloha natolik silná, že zde tato nová verze prohrává na plné čáře. Orientace na spíše lidské herce, nebyla šťastnou volbou, stejně jako radikální překopání příběhu. Přesto ale mám dojem, že kdyby animovaná klasika neexistovala, tato hraná by si jako origin lebedila v červeném procentuálním čísle. To, že jí natočil Tim Burton se tentokrát neodrazilo tak výrazně, jak jsem čekal. Přesto ale několik scén spadalo pod ty, jenž tento řemeslník umí zvládnout na výbornou a zároveň je můžeme chápat jako jeho podpis. Hlavně v Cirkusové zemi ve druhé polovině filmu. Co říci závěrem? Dumbo z roku 2019 není zlý, ba ani špatný film. Není dokonce ani dokonalý. Je pouze průměrný. Na sobotní zamračené dopoledne ideální TV volba, na kvalitní kino zážitek ale doporučuji animovanou verzi. 65% ()
Až nechutně (vy)strojené ... jako od střelnice - pardon: OD CIRKUSU. CHTĚNÉ a neosobní a NALAJNOVANÉ a umělé a neupřímné ... divně rozplizlý scénář, digitální zvířátka a digitální emoce. A uprostřed děje digitální slůně s nadměrnýma digitálníma ušima a nadměrnýma digitálníma očima - alespoň v porovnání se všemi ostatními digitálními slony, jejichž digitální očka mají zcela standardní proporce. Patrně bylo tvůrčím záměrem docílit nadměrné slůněčí roztomilosti, což se ovšem tak docela nepovedlo, milý Time Burtone. A co kupříkladu takový ne zcela empatický ředitel cirkusu ? Čeká ho dosti neuvěřitelná proměna, ----- !!! MOŽNÝ SPOILER !!! ----- na jejímž konci se vynoří jako lidumil a zvířátkomil - to aby snímek mohl prezentovat svůj zásadový postoj k účinkování divokých zvířat v cirkusech. Zrovna tady bych asi měla být spokojená ... teoreticky - ale nejsem, možná i proto, že ani v reálu nemám k téhle problematice úplně vyhraněný postoj. Protože: 1) jsou cirkusy a cirkusy, zrovna tak jako existují chovatelé a chovatelé; 2) leckde ve světě se až tak neřeší, co se stane či co se už stalo se všemi zvířaty, kterým byla manéž zapovězena, což pokládám za pokrytectví docela těžkého kalibru, neboť vychází z principu "co oči nevidí, srdce neželí". Asi bych se příležitostně měla podívat na původní animák "Dumbo" z roku 1941 - jen tak pro srovnání, nicméně pochybuju, že by ovlivnil moje nevalné hodnocení: 2,5* ()
Hrané spracovanie slávneho príbehu dostal do rúk Tim Burton. A ako si s ním poradil? Vzal to za zvláštny koniec. Zdá sa mi totiž, že toho smútenia a Dumbovej roztomilosti nakoniec nie je vo filme toľko. Väčší priestor dostáva hviezdna zostava Burtonových obľúbených hercov. V popredí je predovšetkým Eva Green. Tá je tu neskutočne sexi v jej pančuškách, v ktorých jazdí na Dumbovi a jej nôžkami silno stíska jeho boky. Počítačový Dumbo je samozrejme krásny a úžasne živý. To je však u spoločnosti Disney očakávaný štandard. Keď sa kamera venuje jemu, je rovnako dojímavý, ako jeho animovaný predobraz. Uznávam, že niektoré scény pôsobia klasicky a snovo. Najmä potom park Dreamland, kde sa odohrávajú najdramatickejšie situácie celého filmu. Nový Dumbo ale nie je pokusom o kópiu pôvodného animovaného filmu. Minimálne druhá polovica je vlastne kompletne novo postavený príbeh s doteraz nepoznanými postavami. Je to proste iný Dumbo a to je vlastne úplne v poriadku. ()
Burton goes full Zemeckis. Zápletka o slonovi, kterej po tom, co si napere chobot peřím, zjistí, že dokáže lítat, má v českém prostředí samozřejmě vyšší potenciál, ale tenhle pun vezme taky po chvíli za své. Když se budu snažit být co nejvíc objektivní a opravdu odsunu stranou jak je to hnusně celý umělý, tak se stejně pořád nedá ignorovat, že s tím scénářem se strašně válčilo. Zjevně tu byly nějaké podmínky pro to, které motivy, postavy a scény zachovat z předlohy, přičemž ty se musely potýkat s nějakými příkazy shora o tom co a jak aktualizovat dle současných trendů. V důsledku toho je tu docela dost slepých motivů, ale hlavně i postav. Příkladem za všechny je ta malá holka, která tu naplňuje takové to klišé chytré Hermiony, která se vzpírá vytyčeným rolím, ale ta postava je naprosto neživá, jenom stojí a se stejným výrazem říká nějakou věc, ve které má pravdu. Ani většinu času v tý scéně nic nedělá, má svěšený ruce podél těla a dívá se před sebe. Kdyby jí a toho jejího bratra do filmu přidali nějak v postprodukci, tak to dává smysl. Tu druhou hvězdu sem přidávám akorát za Alana Arkina, u kterýho mi přišlo, že si v každý svý scéně říká úplně co chce, protože ví, že je to ve výsledku jedno. ()
Galerie (51)
Zajímavosti (8)
- Celosvětová premiéra proběhla 11. března 2019 v Los Angeles. (Varan)
- Natáčení začalo v červenci 2017, natáčelo se v Anglii (Buckinghamshire a Bedfordshire). (Varan)
- Po filmoch Nožnicovoruký Edward (1990), Ed Wood (1994), Mars útočí! (1996), Ospalá diera (1999), Planéta opíc (2001), Veľká ryba (2003), Sweeney Todd: Čertovský holič z Fleet Street (2007), Alica v krajine zázrakov (2010), Temné tiene (2012), Big Eyes (2014) a Domov pre neobyčajné deti slečny Peregrinovej (2016) ide už o 12. spoluprácu režiséra Tima Burtona a kostymérky Colleen Atwood. (Astonko)
Reklama