Režie:
Kenneth BranaghScénář:
Michael GreenKamera:
Haris ZambarloukosHudba:
Patrick DoyleHrají:
Kenneth Branagh, Johnny Depp, Daisy Ridley, Michelle Pfeiffer, Penélope Cruz, Willem Dafoe, Judi Dench, Lucy Boynton, Leslie Odom Jr., Derek Jacobi (více)VOD (5)
Obsahy(2)
To, co začíná jako luxusní jízda vlakem z Istanbulu do Londýna, se rychle promění v jeden z nejnapínavějších a nejzáhadnějších detektivních příběhů, jaký byl kdy vyprávěn. Předloha Agathy Christie popisuje osudy třinácti pasažérů uvízlých v přepychovém vlaku Orient expresu kdesi ve sněhových závějích na Balkáně. V okamžiku, kdy ve vlaku dojde k záhadné vraždě amerického obchodníka, každý z nich se stává podezřelým. Ve vlaku naštěstí nechybí jeden neobyčejný Belgičan s velkým knírem a dokonale pracujícími šedými mozkovými buňkami. A právě tento nejslavnější detektiv na světě, Hercule Poirot, musí závodit s časem, aby vyřešil smrtící hádanku dříve, než neznámý vrah znovu udeří. (Cinemart)
(více)Videa (19)
Recenze (867)
// Tak nevím, jestli Branagh spíš točil, nebo maloval - ten film ale každopádně vypadá nádherně. Nadšený jsem i z rychlého a dobře vystavěného úvodu a taky silného konce, který i přes očekávanou pointu a nepřekvapivé provedení pořád dokáže emocionálně strhnout. Herecky se tomu nedá nic vytknout a klobouk dolů před Branaghem, protože takhle s láskou zahraná hlavní role + naprosto precizní režie vyžadují asi velkou dávku soustředění, dal to fakt na pána. Zklamává tak paradoxně jedna z papírových deviz filmu a tou je samotné vyšetřování, které obzvlášť ve druhé třetině příliš nebaví, zbytečně zpomaluje tempo a vlastně jen brzdí katarzi, která se stejně dá odhadnout po prvním kolečku výslechů. Šlo to určitě natočit méně utahaněji. Přesto víc než solid effort, 7/10 a Branagh klidně na nominaci. ()
Já prostě nedokážu akceptovat tolik papírem šustících elementů v jednom filmu, tolik dějových náhod, tu přemíru vypravěčské extravagantnosti (našlapávání hoven apod.). Což mě mrzí o to víc, že mě jinak Branagh dokonale uzemnil zmáknutou koordinací všech herců, svěžím vizuálem a pohlcujícím divadelním finále. ()
Mnoho povyku pro nic. Branagh předvádí krajně nudnou režii. Nemyslím že mojí nevýhodou by byla neznalost předlohy. Film jako takový mě toho opravdu moc neposkytl. Přemýšlel jsem v průběhu sledování zda-li se mám stydět za to že se mě tohle nelíbí, ale v jeho polovině, kdy jsem byl poměrně ztracen, jsem přestal tento fakt vnímat a prostě jsem dokoukal do konce. Občas mě hlavou bleskla otázka kdo je tedy tím vrahem, ale jelikož jsem to nedokázal z výpovědí cestujících vydedukovat, tak jsem se uchlácholil vědomím, že ono to nakonec nějak dopadne. Branagh vede podle mě herce špatným směrem. Výsledek jejich snažení málem uspává. 50% ()
"Je len dobro a zlo. Nič medzitým." Suchetovo stvárnenie Poirota je ťažko nahraditeľné, ale nevidím dôvod, prečo to neskúsiť. Zrejme neexistoval lepší nasledovník, než uznávaný shakespearovec Kenneth Branagh. Super je, že Poirota poňal inak. Síce tiež ako neznesiteľného egomaniaka, puntičkára a „asi najlepšieho detektíva na svete“, ale i menej vážne (až roztopašne). Lenže i kvôli tomu finále nefunguje až tak dobre, ako v televíznej verzii so Suchetom. V nej bol Poirot poňatý ako starý, životom, prípadmi a zločincami unavený, prísny, tvrdý, nekompromisný a spravodlivosťou nezdravo posadnutý muž. Nie je možné s ním vyjednávať. O to fascinujúcejší bol záver, v ktorom musel prehodnotiť mnohé zo svojich dovtedajších priorít. Výborne to fungovalo i vďaka úvodu, ktorý ukázal, že zločincom neodpúšťa (ukameňovanie ženy, samovražda vojaka). O to viac bol jeho finálny prerod epickejší. Branagh to od začiatku hrá trochu do komédie. Žiadna enormná posadnutosť zákonmi. Odhaľuje zločiny, ale nie je to životná filozofia, ale skôr hra, aby sa nenudil. Takže hoci je koniec už z princípu intenzívny a plný satisfakcie a pozoruhodných myšlienok o vine a treste, NIE JE to epické, ale „len“ OK. Branaghovo herectvo a réžia síce robia svoje, ale film v strede dosť stagnuje, niektoré scény sú čudne ustrihnuté, iné sú absurdné (nindža bitka s ruským baleťákom - to fakt nevystrihli a nechali to v hotovom filme???), kasting mohol byť lepší (vyložene páčiť sa mi páčil len Branagh a potom už v podstate nikto, ehm) a ak by ste sa tešili na slávne mená, vedzte, že každá známa tvár má malý priestor, ktorý nakrútila, tipujem, tak za dva tri dni. Troška čudne pôsobí tiež vlak, ktorý mal byť mohutným kolosom, križujúcim po železniciach, a nakoniec sa z neho stala len jedna lokomotíva ťahajúca tuším štyri vozne. Wtf. Ten príbeh je bombový (úžasné rozuzlenie!), ten sa pokaziť nedá možno ani keby niekto veľmi chcel. Ale proste to nefunguje tak emotívne silne, ako televízna (a podstatne lacnejšia) verzia so Suchetom. Za dobrý začiatok, pôsobivý záver, Branagha a predlohu 3,5*. Kino Považan NMNV 2017 ()
"DID WE DIE?" ----------- Detektívky, zvlášť tie anglické, ma moc neberú, nezmenil to ani Lumet v prvom vlaku zo sedemdesiateho-štvrtého a ani Branagh v najnovšom Orient Expresse, aj keď ako herec hrajúci Poirota áno. Zamrznuté krajinné prostredie a tajuplná vražda mali filmu zabezpečiť poriadne chladnú atmosféru, necítil som však nič. Možno miestami nádych steampunku, tam to ale skončilo. Viac atmosferický je už aj Dafoe a to je teda čo povedať. ()
Galerie (92)
Zajímavosti (27)
- Snímka bola natočená na 65 mm film. Rovnakou kamerou natočil Kenneth Branagh už svojho Hamleta (1996) (Merv)
- Na fotografii Poirotovy lásky Katherine je vyobrazena mladá Emma Thompson, jež je bývalou manželkou režiséra - a představitele Poirota - Kennetha Branagha. (Mirokukii)
- Když se Hercule Poirot (Kenneth Branagh) dobývá do Ratchettova (Johnny Depp) kupé, použije svou vycházkovou hůl na vylomení kliky, která se nachází na pravé straně dveří. Když jsou později zařazovány záběry rekonstrukce zločinu, klika je na levé straně. (vojacekr)
Reklama