Reklama

Reklama

Most přes řeku Kwai

  • Velká Británie The Bridge on the River Kwai (více)
Trailer 1

VOD (1)

Obsahy(1)

Dokázali obrátit porážku ve vítězství. Ale bylo to skutečně vítězství? ... Říkalo se jí železnice smrti. Té trati, která měla v roce 1943 spojit Bangkok s Rangúnem a umožnit tak Japoncům dokonalé propojení a ovládnutí celého toho obrovského území od Singapuru až po Barmu. Pracovaly a umíraly na ní desetitisíce zajatců i domorodců. Vyčerpávající dřina, podvýživa, tropické klima, malárie, úplavice, beri beri – to vše si vybíralo svou krutou daň… Po celé její délce byly desítky zajateckých táborů. Ten, jemuž velí plukovník Saito, je však ze všech nejdůležitější. Neboť tady má vzniknout most, bez něhož železnice nemůže fungovat. Most, který mu postaví nový kontingent britských zajatců. Saito ovšem netuší, že jejich velitelem, jediným, jehož Angličané jako svého velitele uznávají, je plukovník Nicholson. A plukovník Nicholson má o existenci svých mužů v táboře velmi jasnou představu, která se ovšem značně liší od toho, co od nich očekává Saito… (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (467)

BMW12 

všechny recenze uživatele

Všichni tvůrci si zaslouží velké uznání, protože natočit takhle dobré válečné drama v roce 1957, to je opravdu obdivuhodné. Nejedná se o žádnou střílečku, střílení tam prakticky skoro není, je to spíše psychologické drama, ovšem fakt to diváka zaujme. Stopáž se někomu může zdát delší, ale mě opravdu film po celou dobu bavil, je to napínavé. Jen na začátku, jak ten britský plukovník odmítá se svými důstojníky pracovat, to nebylo moudré rozhodnutí. Být tam kterýkoli jiný japonský velitel, tak je všechny hned postřílí. Takhle měli štěstí a povedlo se mu tu psychologickou válku vyhrát. Jinak ta melodie, jak si vojáci pískali, ta je moc povedená a chytlavá. ()

sud 

všechny recenze uživatele

Nejlepší válečný film všech dob. A přitom válka s celou svojí krutou absurditou hraje až druhé housle. Zde je hlavní síla ducha, nezlomnost a obyčejné hrdinství, které neznamená udatnost a chrabrost, ale pouze pevnou vůli. Vynikající William Holden, skvělý Jack Hawkins a geniální Alec Guiness. 100%. ()

Reklama

Lima 

všechny recenze uživatele

Další důkaz naprostého perfekcionalismu odborníka na nákladné, výpravné megaprodukce Davida Leana. Lean není troškař. Jeho Lawrence z Arábie se točil ve výhni africké pouště, kdy herci byli na pokraji svých sil a filmová technika dostávala zabrat. Toto dílo vzniklo uprostřed džungle na Srí Lance. Herci a filmový štáb si opět užili, majíc na svědomí i speciálně pro potřeby filmu vytvořený zcela funkční mohutný most. Přese všechnu mohutnou výpravu je však příběh veden především v psychologické rovině, kde si divák musí sám zodpovědět otázku, zdali čestné slovo a důstojnická čest je výše, nežli válečný strategický záměr armády jeho země. Zasloužených sedm Oscarů. ()

pepo 

všechny recenze uživatele

2. svetová vojna, tentoraz západnou a omnoho veľkofilmovejšou optikou. Legendárny a mnohokrát citovaný epos aj napriek svojej nadmernej dĺžke nikdy nenudí a je pripomienkou, prečo vznikli širokouhlé plátna. Okrem veľkého príbehu sa však môže spoľahnúť aj na skvelú prácu s postavami, v podaní legendárnych hercov. ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Dlouho jsem kolem tohoto Leanova díla jen otráveně kroužil, ovšem o to víc na mě nakonec jeho genialita a vytříbenost neskutečně zapůsobila. Již úvodní psychologický souboj mezi Nicholsonem a Saitem je prostě jedinečný a předznamenává i konečnou velkolepost celého snímku, jehož dlouhá stopáž ubíhá jako voda a který je i přes absenci střílení a skutečného válčení jedním z nejvíce strhujících válečných dramat, jaké kdy vznikly. A to zakončení! Posledních 15 minut jsem skoro ani nedýchal, takže i teď při psaní komentáře mi plíce ještě úplně dobře neslouží. Ale stálo to za to...! ()

Galerie (112)

Zajímavosti (46)

  • Natáčení probíhalo na Cejlonu (dnešní Srí Lanka) u vesnice Kitulgala na řece Kelanii. (Zdroj: ČSFD)
  • Stavba mosta stála 250 000 dolárov. (westerns)
  • V rámci děje filmu byl most zhotoven za dva měsíce. Ve skutečnosti ho britská společnost pro filmování budovala na Cejlonu o šest měsíců déle. Byl dlouhý 130 metrů a klenul se 15 metrů nad hladinou. Pracovalo na něm 500 dělníků a 35 slonů. Celkové náklady byly vyčísleny na 85 000 liber (po inflačním přepočtu v roce 2002 asi 1,2 milionů liber). V souladu se scénářem byl pak filmový most zničen během několika vteřin. (Kulmon)

Související novinky

Gallery Spectrum – zábavná i poučná

Gallery Spectrum – zábavná i poučná

02.03.2016

Do prvního roku své činnosti vstoupila jedinečná galerie v centru Prahy. Ta své návštěvníky z domova i zahraničí láká na expozice, které nemají ve střední Evropě obdoby. Lepší místo si nemohla vybrat… (více)

„Koktavý král“ válčí v džungli

„Koktavý král“ válčí v džungli

13.09.2011

Po zaslouženém oscarovém triumfu si Colin Firth může vybírat jen ty nejzajímavější role. A opět se podívá do časů 2. světové války, tentokrát ale ne v týlu, nýbrž v první linii. Zahraje si totiž… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno