Režie:
Barry LevinsonScénář:
Barry LevinsonKamera:
Michael BallhausHudba:
John WilliamsHrají:
Kevin Bacon, Robert De Niro, Dustin Hoffman, Bruno Kirby, Jason Patric, Brad Pitt, Brad Renfro, Ron Eldard, Billy Crudup, Vittorio Gassman, Terry Kinney (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Dramatický příběh vznikl podle stejnojmenného autobiografického bestselleru Lorenza Carcaterry a představuje kontroverzní vyprávění o událostech, které nemilosrdně ukončily dětství čtyř chlapců a uvrhly je do světa nejhrubšího násilí. Ani po mnoha letech bolestivé vzpomínky nelze vymazat: svět Pekelné kuchyně jim nabídne možnost vyrovnat staré účty... (Universal)
(více)Videa (1)
Recenze (597)
Příběh začíná jak od Scorseseho, se všemi jeho prvky (dokonce jsem si podle hlasu jednoho herce, když byl ještě mimo záběr, myslel že nás nemine ani Joe Pesci).. Po vychovatelském prostředku se mi ale všechno zdálo takové trochu vyumělkované, příliš perfektní a to mi do skvěle rozehraného příběhu moc nesedlo. Také herecké výkony dospělých spáčů nic moc:( ()
90% - Výborný film o zločinu a trestu, o přátelství, o morálce... Svou atmosférou mi tu Levinson připomněl Leoneho Tenkrát v Americe. Williamsova hudba je sice tradičně velmi kvalitní, ale i přes nominaci na Oscara (paradoxně jedinou) ji nepovažuji za nejsilnější stránku filmu. Tu vidím v přesvědčivém, strhujícím, šokujícím, a přesto vkusném scénáři a v hereckých výkonech. Levinson prostě umí. ()
Spáči sú podľa môjho názoru jedným z najlepších dramatických filmov a zároveň jedným z najviac nedocenených filmov. Spáči sú hereckým koncertom väčšiny zúčastnených, najmä však Roberta de Nira, Dustina Hoffmanna a Brada Pitta. Príbeh štyroch chlapcov z "Pekelnej kuchyne" o vine, treste, nočných morách, vykúpení a sile priateľstva. 10/10 ()
Mistrovské dílo s excelentním hvězdným hereckým obsazením. Kevin Bacon coby sadistický a perverzní dozorce Sean Nokes zde předvádí patrně největšího zmrda svého bohatého hereckého rejstříku. Ten chlap má prostě "ksicht" stvořený pro podobné role. Stačí jediný jeho pohled, a je Vám jasné, co za slizouna a čur*ka to je. Stejný pocit jsem měla také při pohledu na Douga Hutchisona a jeho roli odpudivého Percyho v Zelené míli. Dále jsem si nejvíce užívala mladičkého Brada Renfra. Scény byly výborné a mrazivé, zvláště při vzpomínkách. Ovšem za nejsilnější okamžik celého filmu považuji poslední dvě závěrečné scény ze soudní síně. Zvláště ta první, kde Dustin Hoffman vyslýchal dotyčného strážného z nápravného ústavu, byla dokonale strhující, mrazivá a dechberoucí. Závěrečný happyend se sice konal, ale oproti předchozím událostem působil spíše smutně a nostalgicky. "To bylo naposled, kdy jsme byli všichni spolu..." ()
Je nepopierateľné, že filmov s príbuznou problematikou je hodne. Tiež je nepopierateľné, že tvorcovia vykonajú takmer čokoľvek, aby sa odlíšili, aby zaujali. A práve tie odlišnosti ma zaujali najmenej. Nenašiel som najmenšiu podobnosť medzi "sofistikovanou" pomstou Montecrista a intuitívnym zabitím Nokesa pri náhodnom stretnutí. A vykresliť prostredie polepšovne alebo väzenia je možné aj tak, že divák úplne zabudne za čo tam tí klienti sedia. ()
Galerie (49)
Zajímavosti (7)
- Na stene v byte, kde sa stretli Shakes a Carol, je plagát na film Posledné tango v Paríži (1972). (maramashi)
- Roger Ebert kritizoval tento film jako homofobní. (SONY_)
Reklama