Reklama

Reklama

Obsahy(1)

ANDĚL. Zimním mrazem promodralá tepna velkoměsta, kudy se s ospalou neúnavností stále a znovu proplétají cinkající tramvaje, stovky lidí s hlavami sklopenými k zemi i desítky popojíždějících aut. Chátrající synagoga, vedle rozšklebená hluboká jáma a nad ní varovný prst jeřábu předznamenávající budoucí kovově-lesklé obchodní centrum. Mísí se tu hukot aut, dunění rozvibrovaných kolejí, hlasy lidí, ječáky policejních sirén i nezúčastněně monotónní broukání omšelých amplionků na obchodech o idyle a pohodě vánoc: "Pur-pu-ra-na-plot-ně..." Staniol, Santa Mikuláš, kapři bez hlav a zatoulaní psi nedočkaví své vánoční výslužky! (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (127)

dANo 

všechny recenze uživatele

Veľmi silný, miestami až ťažko stráviteľný film, ktorý sa venuje drogovej problematike. Michálek ma opäť raz celkom príjemne prekvapil a celkové stvárnenie postáv a Topolovho príbehu hodnotím ako vydarené... Výborná kamera, jediné čo mi trochu vadilo, bola trochu chaoticky načtrnutá chronológia deja. ()

fiLLthe3DD 

všechny recenze uživatele

Vyobrazení feťáckého prostředí je zachyceno skvěle a působí autenticky. Herci jsou výborní a své role ztvárňují velice přesvědčivě (obzvláště Issová). Jen vyprávění je chaotické. Neobvyklé vizuální zpracování nesedne každému (já s ním problém neměl) a postavám zde fandit také nebudete, máte-li ale slabost pro roztodivné filmy anebo chcete do budoucna odradit Vaše děti od drog, tak neváhejte a tohle jim pusťte. Smrt jedné smažky na konci musí poznamenat snad každého :D , ale hledáte-li autenticky natočenou podívanou z feťáckého prostředí, je Anděl Exit rozhodně tou správnou volbou ()

Reklama

Mahalik 

všechny recenze uživatele

Anděl může být feťák nebo alkáč, může to být básník nebo Jáchym Topol. Anděl je exit a je úplně jedno, jestli to je myšlený doslovně nebo metaforicky. Jakkoli to může bejt nechutně nestravitelnej film, vědomí, že se jedná o Topola, mě uklidní. Jeho styl psaní totiž je takový. Vulgárně psychologický. Klára Issová si i přesto tenhle film ukradla pro sebe a z jinak průměrnýho zpracování (prkenný dialogy, vždyť to znáte :) vytvořila svůj koncert, ze kterýho mrazí. Její zinscenovaný dávení se, a následnej řev spojený se smíchem, byl zážitkem do rakve. A do knihy jdu i kdyby měla být tím posledním, co přečtu! ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Tak tohle byla fakt slusna kokotina. Prvni pulku je to vsechno desne zmateny, spousta postav, zadnej pribeh, vsichni se tam tak nak motaj a vetsinou jen nadavaj, nastesti v druhy pulce uz se nejakej ten pribeh vyrysuje, ale nejak zvlast dobrej neni. Co se tyce hercu, tak ty sice hrajou dobre, ale stejne jim to moc neverite. No a pak tu je naprosto priserna, skoro dokumentarni kamera, ktera hodne stezuje sledovani filmu. Nicmene to vse dohromady dokaze docela zaujmout, takze film vylozene nenudi. ()

Radiq odpad!

všechny recenze uživatele

Těžko si představit větší sračku, než je tohle. Chudák stanice metra Anděl, takhle zneužít její název, navíc úplně nesmyslně, nevím proč. Šiťácká ruční kamera, šiťácké osvětlení, šiťácké barevné filtry, šiťáckej zvuk, šiťácká režie, šiťáckej děj, šiťácké herecké výkony. Zuzanu Stivínovou mám normálně rád, ale tímhle si u mě zavařila (i když zrovna ona jediná v tomhle filmu nevařila). Často vůbec nebylo rozumět, co kdo říká a do toho ta hromada anglických dialogů (ke kterým sice titulky existují, ale je to úplně jedno, protože to je o ničem). Africká mise asi sloužila štábu k tomu, aby někde ulil prachy a zajel si tam na dovolenou. Děj úplně o ničom, v Africe zvlášť! Vůbec - divím se, že Michálkovi na tohle někdo dal prachy. Asi nevěděl, co z toho nakonec vznikne. Socky, feťáci, cigáni, vulgárnosti, odpad lidstva a nejvíc vaření drog, které nikoho nezajímá. Jediné, co stálo alespoň trochu za to, je použitá hudba - je zde vidět Čechtického vliv (Ohm Square a další vybrané kousky). ()

Galerie (3)

Zajímavosti (6)

  • Film byl natočen na motivy knihy „Anděl“ od Jáchyma Topola, který se podílel také na tvorbě scénáře (gladdyss)
  • Při scéně na půlnoční mši měl kameraman kameru schovanou pod kabátem, aby se všichni ostatní chovali autenticky. (HappySmile)
  • Natáčení začalo na Štědrý den v roce 1999. (HappySmile)

Reklama

Reklama