Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pojďme se znovu zaposlouchat do nesmrtelných písniček jako „Šššš, Pátá, Včera neděle byla, Náhrobní kámen, Hvězda na vrbě, Stín katedrál, Já budu chodit po špičkách, Řekni, kde ty kytky jsou, Mně se líbí Bob, Oliver Twist…“ v úspěšném retromuzikálu Zdeňka Zelenky a Filipa Renče. Přenesme se zpět do času prosluněného léta roku 1968, kdy ještě všechno dýchá novou nadějí a hrozbu sovětské okupace si nikdo nedokáže představit ani v tom nejčernějším snu. Tři půvabné dívky – Tereza (Z. Norisová), Bugyna (B. Stanková) a Julča (A. Veselá) – z malebného pohraničního městečka se chystají k maturitním zkouškám, tři spolužáci – Olda (M. Kubačák), Tuřín (O. Šípek) a Drmola (P. Burian) – jim neobratně nadbíhají a tři záhadní cizinci – Šimon (J. Révai), Bob (J. Nosek) a Eman (Ľ. Kostelný) právě vystupují z vlaku, aby rozvlnili ospalou hladinu místních poměrů a očekávané obrátili v nečekané. Tak začíná příběh velké lásky, plný tance, splněných i nesplněných nadějí, a především melodií, které nelze snadno vymazat z paměti… (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (524)

Galadriel 

všechny recenze uživatele

Dobrá choreografie, někde mi sice nesedí některé písničky (které jsem ale neměla ráda ještě před filmem - Náhrobní kámen, Jezdím bez nehod), u některých písniček mi zase nevyhovuje styl coververzí (Stín katedrál), ale k jiným nemůžu mít výhrady (Pátá, Řekni, kde ty kytky jsou, ...). Příběh je víc než muzikálový (tzn. skoro žádný) a Jan Révai není moc dobrý herec. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Spíše přeceňovaný než adekvátně hodnocený muzikál zrcadlí především fatální absenci dějinného povědomí o dnes už jasně historických šedesátých letech. Vezmeme-li vážně syžet i sporé náznaky děje, obsažené v tomto pseudorevolučním filmu, ukazují jednoznačně do roku Pražského jara - a to nezávisle na vůli svých tvůrců (míra tohoto propadu se projeví nejvýrazněji srovnáním Hřebejkovými PELÍŠKY). Písničkový mišmaš sahá od počátku do konce šedesátých let a věrohodnosti nezvádnutého díla neprospívá ani přenesení kauzy bratří Mašínů do zenitu šedesátých let, kterým je právě osmašedesátý. (Mimochodem: pokud by se v té době konaly svobodné volby - svobodné znamená v měřítcích doby - získala by v nich KSČ podle tehdejších nezávislých sociologických průzkumů kolem 65% hlasů.) Hranice v té době byly otevřené (bez nesnází, spíše s mírně udiveným ohlasem ve veřejném mínění tehdy svobodně emigroval např. Vladimír Pucholt). Doba uvolnění, prezentovaná tvůrci jako čas despocie a totality, ponechává filmu pro jeho klady minimální prostor: víření mladých těl (to je jediné, co má společné se STARCI NA CHMELU), některé herecké výkony ... a pak už jen úžas nad tím jak lze zmarnit tak atraktivní námět (za to málo je zřejmě co děkovat spoluscénáristovi Zdeňku Zelenkovi). Stručně shrnuto: příliš málo skutečných perel v neskutečně přemnožené hlušině. ()

Reklama

blackrain 

všechny recenze uživatele

Docela sympatický film. Jenom ty písničky mě trošku vytáčejí. Soundtrack jsem totiž během jednoho dne slyšela asi 20x. Dělala jsem zrovna autoškolu a v učebně nic jiného nepouštěli. Večer jsem se vracela vždycky s nějakou písničkou na rtech. Úplně se mi vryly do mozku. Rebelové ukazují, že Filip Renč umí točit. ()

Radyo 

všechny recenze uživatele

Pestrobarevně kýčovité, ale po hudební stránce skvělé. Děj je tak trochu v pozadí všech těch skvělých hitů své doby, z nichž se některé v novém aranžmá staly hity i doby pozdější ("Š Š Š Šepotá"). Zuzana Norisovááááá... to je skvost. Tuším najkrajšia slovenská herečka všetkých čias. I kdyby po celou dobu ve filmu stála jak kus dřeva a ani nekuňkla, tak bych se do ní zamiloval (samozřejmě platonicky :)) ). A ona tedy ne že kuňkla, ona ZPÍVALA, a moc dobře. A nebyla sama. I někteří další herci (zpěváci) se nedali zahanbit a skutečně se jim podařilo z Rebelů udělat snad až moc líbivý muzikál, který sice není ničím převratný, ale jinak se dost povedl. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Po deseti letech uzrálý retro muzikál s kompaktní vizuální stránkou, lehkou nadsázkou a hořkou nótou na závěr. Celek povyšuje Tomáš Hanák a jeho soukromý restauratér. Méně by samozřejmě bylo více, kolekce filmů na téma léta 1968 lepší kousek bohužel zatím nenabízí. A pět ze šestice nových mladých uspělo, to je slušná bilance. #kinobus ()

Galerie (11)

Zajímavosti (43)

  • Cukrová vata, kterou má Julča (Anna Veselá), mění v průběhu scény tvar. (chleba24)
  • Ve scéně, kdy kluci naskakují do "projíždějícího" nákladního vlaku, je vidět, že jede z koleje obsazené nákladními vagony. Nádraží Zubrnice-Týniště, kde se scéna natáčela, bylo v době natáčení už koncové, takže jím vlak projíždět nemůže. (Neklan)
  • Filip Renč a Jan Svěrák se ve svých filmech navzájem dosazují do malých roliček. Jan Svěrák tak ve snímku objevil v závěru filmu coby celník. (šerminator)

Reklama

Reklama