Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Píše se rok 1999. Bývalý policajt Lenny Nero tráví poslední dny starého milénia překupnictvím paměťových disků, které obsahují nahrané vzpomínky a pocity. Jednoho dne obdrží disk, na kterém je zážitek vraha prostitutky. Lenny se pustí do pátrání a dostává se hlouběji a hlouběji do spirály vydírání, vražd a násilí. Podaří se mu přežít a případ vyřešit? (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (351)

Claw 

všechny recenze uživatele

Když jsem tento film viděl poprvé, brečel jsem u něj. Když jsem jej po několika letech viděl podruhé, aniž bych to očekával, brečel jsem u něj znovu jako malé dítě... Naprosto geniální film, který má snad jen dvě vady. Jednak se na něm podepsal trochu jeho věk a neaktuálnost ve vztahu k miléniu a dále možná až příliš dlouhá stopáž, díky které rozjezd filmu trvá trochu déle. Ovšem jakmile se divák dostane "blíže k jednotlivým postavám", pronikne do spletitého, a přitom zdánlivě jednoduchého příběhu, přimražen a s očima přilepenýma k obrazovce vydrží až do samého závěru. Tohle je prostě geniální film, který má mnoho rozměrů, úžasné herecké výkony, úžasně vykreslené vztahy jednotlivých postav, mrazivou a smutnou atmosféru, na svoji dobu výborné ztvárnění a efekty, perfektní kameru atd. Plus jako bonus jedno z prvních použití "first person camera view", které se v dnešní době používá v hororech. Dále na svoji dobu dosti odvážné násilné scény. Fiennese moc nemusím, ale zde podává doslova excelentní herecký výkon. Juliette Lewis jako třešnička na dortu ukazuje kozy, jako by se nechumelilo, ale k tomu všemu i výborný herecký a pěvecký výkon. Od Sizemora jsem zvyklý i na přesvědčivější výkony, i když zůstává faktem, že hrál postavu podle jasného vzorce. Angela Bassett úžasná a byla to právě ona, která mě na konci filmu nejvíce rozbrečela… /90% + FILM ROKU/ ()

S.Quentin QUALE 

všechny recenze uživatele

Námětem velmi příjemná vizionářská záležitost příštích dní (Y2K), dnes už samozřejmě za zenitem, která se docela vymyká parketce Kathryn Bigelow, ovšem Cameronovo jméno u scénáře toho hodně objasňuje. Když vedle sebe naskládám atributy jako sci-fi hi-tech virtual fet, vraždy, snuff film, nepokoje ve vztahu k miléniu, Ralph Fiennes, docela se dívím, že to není za tutovej plnej, no moc tomu nepomáhá nafouknutá stopáž, kdy je dle mého názoru dost zbytečné sledovat, jak Fiennes dostane třikrát nadržku od stejné gorily, jak jde šestkrát přemlouvat Juliette Lewis, atd. Tyhle flashbacky film strašně brzdí a mně přišly otravné. Ani velkou záhadou obestřené gró příběhu se na konci neukáže jako nějak světoborné, takže i když Strange Days za pozornost bezesporu stojí, je to jen za čtyřhvězdičkovej virtual mord. 80% ()

Reklama

Madison 

všechny recenze uživatele

Kathryn Bigelow je veľmi roztrieštené žieňa. Myslela som, že po skúsenostiach, ktoré získala aj pri maximálne nelogickej Modrej oceli, sa niektorých logických chýb vyvaruje a natočí solídnu akčnú žánrovku. To už však Bayove filmy, ktorému predložia scenár na 2 strany, dávajú väčší obsahový zmysel. A že za scenárom stojí sám James Cameron?! Strange Days disponuje parádne zachytenou temnou atmosférou predapocalyptických vízií, to prostredie, chaos, zúfalstvo, anarchia vyvierajúca z každej scény, je dokonalosťou sama o sebe a aj tie myšlienky! Možnosť vidieť v jednej obyčajnej nahrávke samu seba s vrahom skláňajúcim sa nado mnou, možnosť sledovať desivú vraždu či byť svedkom toľkých hrôzostrašných zločinov... Tento film má veľa plusov, futurizmus na vás dýcha vo všetkých kamerových záberoch, ale.............. nehorázne veľké množstvo postáv, pričom takmer ani jedna nie je charakterizovaná s jasným úmyslom, všetky dejové prelínajúce sa vrstvy, pocit, že ani sám autor nevedel, čo tým chcel vlastne povedať a aj ten plochý, vzrušenie postrádajúci koniec s debilnou pointou jedného úchylného zabijaka..... Sorry, Kathryn, ale občas nemáš poňatia, o čom točíš a pritom námet.... ten námet vyzeral tak úžasne! ()

Webb 

všechny recenze uživatele

V průběhu filmu jsem si o tomto temném námětu v ulicích New Yorku říkal, že je jak od Camerona (jednoduše mi k němu výrazně seděl) a až později po zhlédnutí přišlo zjištění, že tomu tak skutečně je. Zpracování Kathryn Bigelow se povedlo, režie byla sice slabší než kdyby se jí ujal Cameron, ale také nebyla špatná, atmosféra tu byla vybudovaná a herci vhodně dosaženi do svých rolí. Temná a působivá hudba dokreslovala atmosféru a potěšily tu také sarkastické dialogy, což se u většiny filmů moc nevidí, nebo first-person kamerové zaběry. 70% ()

pepo 

všechny recenze uživatele

vynikajúce sci-fi s veľmi kvalitnými hereckými výkonmi a neopakovateľnou atmosférou.najlepší film Bigelowej ale predsa to mohol režírovať Cameron.Keby tak bolo možno by sme tu mali jeden z najlepších filmov v histórii:)Píše sa rok 1999. Posledné dni milénia neukazujú svet v najlepšom svetle. Spoločnosti vládne násilie a neistota z budúcnosti. V tomto prostredí je najväčším hitom a najpopulárnejšou drogou technológia, ktorá umožňuje zdielať spomienky, zážitky a pocity. Lenny Nero (Ralph Fiennes) sa živí jej predávaním. Jedného dňa sa k nemu dostane súbor s nahratou vraždou. Scenár Jamesa Camerona priviedla k životu jeho exmanželka Kathryn Bigelow (Smrť čaká všade, Bod zlomu). Natočilo sa úžasné cyberpunkové dielo, ktoré prekonávajú jedine Blade Runner a Matrix. Fascinujúco vymyslený svet a jeho atmosféra majú spolu s kamerou plnou dlhých subjektívnych pohľadov najväčší podiel na pôsobnosti tohto skvelého sci-fi, ktorý bohužiaľ upadol do zabudnutia a čaká na znovuobjavenie. ()

Galerie (55)

Zajímavosti (25)

  • Nerův Mercedes-Benz S500 z roku 1997 byl během natáčení ještě prototyp zapůjčený produkci přímo výrobci. (CliffLee)
  • Ve scéně, kdy si Nero přehrává své chvilky s Faith, mu hodí Faith modrý ručník a řekne: ‚‚Otři mě‘‘. Je to odkaz na film Blade Runner z roku 1982, kdy Zhora hodí ručník na Deckarda a řekne to samé. (CliffLee)
  • Juliette Lewis zpívala všechny své písně sama. (CliffLee)

Reklama

Reklama