Režie:
Tony ScottScénář:
Robert TowneKamera:
Ward RussellHudba:
Hans ZimmerHrají:
Tom Cruise, Robert Duvall, Nicole Kidman, Randy Quaid, Cary Elwes, Michael Rooker, Fred Dalton Thompson, John C. Reilly, J.C. Quinn, Chris Ellis (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Cole Trickle je talentovaný závodník s velkou ctižádostí. Když ho objeví podnikatel Tim Daland, dostane se Cole do týmu legendárního mechanika Harryho Hoggea. Má tak šanci zúčastnit se Winstonova poháru v Daytoně. Těžká havárie však takřka ukončí jeho život. S pomocí krásné doktorky musí Cole najít odvahu k tomu, aby mohl dále žít, znovu závodit a vyhrávat. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (196)
Poprvé v životě mi NASCAR nepřišel jako nejtrapnější automobilové závody na světě, a to samo o sobě není špatný výsledek. Robert Duvall jako skoro geniální konstruktér a mechanik, který má svoje "děti" rád. Cruise je taky dobrý, ale kdo je lepší? Že by Nicole Kidman? A ona to je Nicole Kidman, jako obvykle:) Ale jen s tímhle by Days Of Thunder byl filmem na jedno zkouknutí, tak proč ty čtyři hvězdy? Kvůli soundtracku od Hanse Zimmera, který je naprosto famózní. A Show Me Heaven je taky skvělá věc - kvůli textu a kvůli procítěnému projevu Marii McKee jsem ochotný přežít i ten hrozivě osmdesátkový sound. 70% ()
Vôňa a smrad spálenej gumy a benzínu, horúceho asfaltu, oleja a trápeného kovu, rýchlosť mihnutia oka a strach tlačený adrenalínom na zadnú stenu lebky, to je to pravé pre Tonyho Scotta ! – a hoci sa neposadím na zadok z Toma Cruisa a už duplom nie z nadupaných trápnych áut, aj s príbehom, plytkým ako pľuvanec na Sahare, je to ešte stále poriadna jazda. ()
Další podařené dítko Jerryho a Tonyho má opět vše, co nesnášim, dull story obalená popcornem, zde navíc ještě v "atraktivním" automobilovém prostředí, opět tehdy "nejnadějnějšího" hollywoodského herce Toma C. v kombinaci s tehdy začínající Nicole K., plus jednoho hereckého veterána Roberta D., opět sázka na jistotu, která ale takovou komerční díru do světa neudělala, jak si to Jerry spočítal...no a další zbytečný spektákl byl na světě....a Jerry goes on... ()
Klasicka ranná Cruiseovka, kde hra toho svojho tradicneho nesympatickeho fracka, ktory je v nejakej oblasti nadaný (tentokrat v zavodeni) a dosiahne velke veci a popritom ziska dievca svojich snov. Proste to, co Cruise toci celu svoju karieru a zaraba to obrovske prachy. Pokial ho zeriete, tak si vychutnate vsetky tie kliše do sytosti. Mne Cruise nikdy prilis nesedel a tak som sa tesil aspon na nejake napinave a spickovo natocene sceny zavodov. Ale v tomto smere to je tiez len tuctovy nevyrazny priemer. Tony Scott si evidentne vybral slabsiu chvilku. Dejova omacka isla uplne mimo mna, takze vysledok je pre mna podpriemerny. 4/10. ()
Niekde ho nazvali TOP GUNOM 90. rokov. A je to prakticky ( a technicky ) pravda. Cruise v hlavnej úlohe filmu o silných strojoch, zamilovaný do peknej kočky - tu v podaní Nicole Kidman, produkovaný dvojicou Simpson - Bruckeheimer, režírovaný Tonym Scottom, s ráznym soundtrackom ( Harolda Faltermeyera vystriedal iný germán, Hans Zimmer ) a pesničkovým hitom. Jediné čo film nemal, bol očakávaný, rovnaký komerčný úspech. ()
Galerie (69)
Zajímavosti (42)
- Podľa Dalea Earnhardta, Jr. sa Tom Cruise s ním pred natáčaním stretol a ponúkol mu rolu Rowdyho Burnsa (Michael Rooker), no on to odmietol, pretože nechcel hrať toho zlého. (Arsenal83)
- Quentin Tarantino povedal, že tento film bol jeho obľúbeným veľkorozpočtovým závodným filmom: "Áno, môžete sa smiať, ale vážne som veľký fanúšik. Pre mňa sú Dni hromu tým, čím mali byť Grand Prix (1966) a Le Mans (1971). Iste, malo to veľký rozpočet, veľké hviezdy a veľkého režiséra v Tonym Scottovi, ale prinieslo to zábavu, ako rané AIP (American International Pictures) filmy. Len si myslím, že to nefunguje, ak to celé beriete príliš vážne." (Arsenal83)
- Po smrti Tonyho Scotta v roku 2012 filmový kritik Stephen Metcalf tvrdil, že film znamenal dôležitý zlom v histórii amerického filmového priemyslu. "Najlepší film, ktorý natočil, bol možno Karmínový príliv, ale najdôležitejší film, ktorý natočil, bol Dni hromu." Povedal, že excesy jeho produkcie a neschopnosť vyrovnať sa s veľkosťou kasového úspechu Top Gun (1986) pomohla ukončiť éru, ktorá nasledovala po neúspechu Nebeskej brány (1980) pred desiatimi rokmi. Práve excesy, ktoré vyvolali vtedy mocní producenti Simpson a Bruckheimer viedli k tomu, že po natočení Dni hromu sa k hlavnému slovu pri natáčaní filmov opäť dostal režisér. (Arsenal83)
Reklama