• Blofeld
    **

    Jak mám ty staré filmy rád, tak tohle je vážně hrůza...(4.3.2007)

  • fauxthum
    ****

    To nevymyslíš aneb Český dadaismus o obchodu s bílým masem! Našinec čas od času narazí na neuvěřitelné trashe.(25.12.2008)

  • liborek_
    ****

    Extrémně sebeparodická óda na barrandovskou blbost třicátých let s velice vyumělkovaným trapným scénářem, ultimativním přehráváním a nepřehlédnutelným sexuálním podtextem. Tak takhle vidím tuhle slavnou operetní taškařici, kde 23letá Ferbasová geniálně hraje třináctiletou nadrženou sirotečku ("oficiálního mazlíčka domu"), Jiří Dohnal nechápavého Matěje, Plachta dobrosrdečného podpantofláka a Zdeňka Baldová zbohatlickou "vyšší sféry" kravičku, která se lísá k hraběti "buona-sera-mama" Morreti-Novému... Nevím, nakolik byla tahle sebeparodická hříčka chtěná či nechtěná, každopádně z filmu jde cítit, že herci si natáčení užívali a měli z toho dost velký kopec srandy. Ono je to totiž opravdu tak blbé, že se u toho musím pokaždé smát...."Tak, s chutí do toho! Zde jsou mé luzné rty... Pořádně obejmout, fušerství nesnesu!"(17.3.2013)

  • Ony
    ****

    Populární opereta Járy Beneše na filmovém plátně. Je pravda, že zápletka je postavená na hlavu, melodie vtíravé, texty nicneříkající a vtipy typu s věží - svěží poněkud kamenné, ale ten erotický nádech! "Pochovej..."(28.10.2005)

  • Marthos
    *****

    Když se v roce 1936 objevila na předních pražských operetních scénách nová hudební veselohra autorské trojice Tobis - Špilar - Mírovský s hudbou Járy Beneše, byla to událost sezony. Nečekaně velkolepý úspěch u diváků byl pak mimo jiné rozhodujícím kritériem pro vznik filmové podoby, kterou začal na podzim téhož roku realizovat režisér Vladimír Slavínský. Děj se točí kolem rozpustilé dcery továrníka, která se zamilovala do úspěšného letce a pro získání jeho srdce je schopna převtělit se ve žvatlavou třináctiletou dívenku. Do hlavní role byla obsazena Věra Ferbasová, tehdy třiadvacetiletá začínající herečka, kterou titulní role ve Slavínského diváckém trháku záhy katapultovala mezi nejpopulárnější kinohvězdy Československa. V následujících letech se Ferbasová suverénně uplatnila ve více než dvaceti filmech, v nichž s originalitou sobě vlastní představovala rozpustilé a prostořeké dívky, hrdinky, obdařené výjimečným smyslem pro humor. Preciznost a takřka maniakální přesnost Slavínského scénáře připravila značný prostor také celé plejádě vynikajících hereckých osobností v čele s Jindřichem Plachtou, Zdenkou Baldovou, Járou Kohoutem, Ladislavem Peškem či Růženou Šlemrovou. Pro Oldřicha Nového angažmá u Slavínského neznamenalo víc než navázání blízkého osobního přátelství s poněkud puntičkářským režisérem, u Františka Krištofa-Veselého naopak role v Uličnici představovala významný mezník v jeho herecké kariéře. A samozřejmě, když opereta, tak s písničkami, kterých ve filmu zazní víc než dost, zlidovět však stačil jen úsměvný popěvek o kanárech. ULIČNICE představuje ten typ prvorepublikové komerce, od které nelze očekávat vysoké umělecké hodnoty, přestože k pokleslé lidové zábavě má na míle daleko. Rozdíl ve vnímání tehdejšího a současného humoru se ovšem vyslovuje pro Slavínského snímek. P. S. "A copak ti dala tetička? - Od tetičky jsem dostala pejska. - Takového malinkého ratlíčka? - Ne, starou belu." P. P. S. "Takhle se jedná s oficielním mazlíčkem domu?(3.10.2008)

  • - Filmovanie prebiehalo v Karlových Varoch. (dyfur)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace