• fauxthum
    ****

    To nevymyslíš aneb Český dadaismus o obchodu s bílým masem! Našinec čas od času narazí na neuvěřitelné trashe.(25.12.2008)

  • Oskar
    *

    "Já mám devět kanárů, kanárů, kanárů..." Růžena Šlemrová jako akurátní guvernantka, Oldřich Nový úlisný hrabě Moretti, František Kryštof-Veselý zpívající cukrblik a přes celou obrazovku infantilní Věra Ferbasová. Takže všichni na svých místech a stavidla trapnosti mohou být vytažena. VF tady hraje TŘINÁCTILETOU HOLČIČKU! (mentálně pětiletou). Tento film poslouží jako důkazní materiál pro mou odvěkou teorii, že Věra Ferbasová ve skutečnosti nebyla člověk, ale mrkací panna. Existuje ještě jedna možnost, a sice, že byla vážně na hlavu a všichni ti herci kolem byli hodní strýčkové a tetičky, kteří na tu šaškárnu přistoupili v naději, že se snad Věruška uzdraví. :-) Když se na Uličnici budete dívat s touto představou, zaručeně se pobavíte. 20%(10.4.2006)

  • D.Moore
    ***

    Srovnání (třeba) s filmem Eva tropí hlouposti sice Uličnice nesnese, ale přesto si nemyslím, že by šlo o nějak zvlášť pokleslou nebo primitivní zábavu. Kdyby byl film kratší (čehož se dalo snadno docílit vynecháním všech otravných písní), byl by lepší. Věra Ferbasová mi připadá roztomilá a děj je klasická divadelní taškařice, při níž se herci baví stejně jako diváci (ne-li lépe). Spolehlivě mě dokáže rozesmát třeba Ladislav Pešek představující koktavého exherce, miláčka žen, kterého za-zabil zvukový film, ale stejně tak se mi líbí "hláškující" Jindřich Plachta. "Máš mě rád víc než tetičku?" - "Nemluv mi o takových strašných věcech."(17.3.2013)

  • Marthos
    *****

    Když se v roce 1936 objevila na předních pražských operetních scénách nová hudební veselohra autorské trojice Tobis - Špilar - Mírovský s hudbou Járy Beneše, byla to událost sezony. Nečekaně velkolepý úspěch u diváků byl pak mimo jiné rozhodujícím kritériem pro vznik filmové podoby, kterou začal na podzim téhož roku realizovat režisér Vladimír Slavínský. Děj se točí kolem rozpustilé dcery továrníka, která se zamilovala do úspěšného letce a pro získání jeho srdce je schopna převtělit se ve žvatlavou třináctiletou dívenku. Do hlavní role byla obsazena Věra Ferbasová, tehdy třiadvacetiletá začínající herečka, kterou titulní role ve Slavínského diváckém trháku záhy katapultovala mezi nejpopulárnější kinohvězdy Československa. V následujících letech se Ferbasová suverénně uplatnila ve více než dvaceti filmech, v nichž s originalitou sobě vlastní představovala rozpustilé a prostořeké dívky, hrdinky, obdařené výjimečným smyslem pro humor. Preciznost a takřka maniakální přesnost Slavínského scénáře připravila značný prostor také celé plejádě vynikajících hereckých osobností v čele s Jindřichem Plachtou, Zdenkou Baldovou, Járou Kohoutem, Ladislavem Peškem či Růženou Šlemrovou. Pro Oldřicha Nového angažmá u Slavínského neznamenalo víc než navázání blízkého osobního přátelství s poněkud puntičkářským režisérem, u Františka Krištofa-Veselého naopak role v Uličnici představovala významný mezník v jeho herecké kariéře. A samozřejmě, když opereta, tak s písničkami, kterých ve filmu zazní víc než dost, zlidovět však stačil jen úsměvný popěvek o kanárech. ULIČNICE představuje ten typ prvorepublikové komerce, od které nelze očekávat vysoké umělecké hodnoty, přestože k pokleslé lidové zábavě má na míle daleko. Rozdíl ve vnímání tehdejšího a současného humoru se ovšem vyslovuje pro Slavínského snímek. P. S. "A copak ti dala tetička? - Od tetičky jsem dostala pejska. - Takového malinkého ratlíčka? - Ne, starou belu." P. P. S. "Takhle se jedná s oficielním mazlíčkem domu?(3.10.2008)

  • Karlos80
    **

    Já mám devět kanárů, kanárů, kanárů, časem jsem to už nevydržel. Pěkná písnička, ale jinak opravdu děsný a hlavně naivní film, chápu že to byl zřejmě dobrý dnes bychom řekli komerční tah obsazovat Ferbasku do těhletěch rolí, ale vystačit si s díblíkem skoro celý život, to umí opravdu jen málokdo..:-) Tyhlety její stereotypní role nasekané jak baťa cvičky, jsem nikdy moc nemusel. Dětinský film ve své době, kdy to možná fungovalo, ale dnes z odstupem času, jevící se jako neuvěřitelně trapná záležitost.(28.10.2011)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace