• Bebacek
    *****

    To by člověk nevěřil, jak je to těžké dělat zanedbané dítě! - Geniální, co věta, to perla.(1.11.2015)

  • Ony
    ****

    Populární opereta Járy Beneše na filmovém plátně. Je pravda, že zápletka je postavená na hlavu, melodie vtíravé, texty nicneříkající a vtipy typu s věží - svěží poněkud kamenné, ale ten erotický nádech! "Pochovej..."(28.10.2005)

  • fauxthum
    ****

    To nevymyslíš aneb Český dadaismus o obchodu s bílým masem! Našinec čas od času narazí na neuvěřitelné trashe.(25.12.2008)

  • NinadeL
    *****

    Až po náhodných setkáních v Prvním políbení, Studentské mámě a Vdavkách Nanynky Kulichové se Slavínskému podařilo sezdat Věrku Ferbasovou a Jirku Dohnala jako milenecký pár. Je to s podivem, že s jeho diváckým čichem ho to nenapadlo již dříve, protože nápad to byl vyloženě šťastný. Patrně si to ale neuvědomoval, protože po té přišlo opět rozdělení v Srdci v soumraku. V dalších letech to nakonec byli Robert Land, Miroslav Cikán a Václav Binovec, kteří tuto skvěle sehranou dvojici uvedli znovu v život. Zatím byla Uličnice filmem šitým na tělo temperamentu neposedné Věrky a Jiří vedle ní tužil zkušenosti. Komedie plná výtečných vtipů a gagů, osvěžená o prostředí létadel a koktajícího herce je něčím, co mohu vidět stále. "Pochovej!"(16.2.2009)

  • Marthos
    *****

    Když se v roce 1936 objevila na předních pražských operetních scénách nová hudební veselohra autorské trojice Tobis - Špilar - Mírovský s hudbou Járy Beneše, byla to událost sezony. Nečekaně velkolepý úspěch u diváků byl pak mimo jiné rozhodujícím kritériem pro vznik filmové podoby, kterou začal na podzim téhož roku realizovat režisér Vladimír Slavínský. Děj se točí kolem rozpustilé dcery továrníka, která se zamilovala do úspěšného letce a pro získání jeho srdce je schopna převtělit se ve žvatlavou třináctiletou dívenku. Do hlavní role byla obsazena Věra Ferbasová, tehdy třiadvacetiletá začínající herečka, kterou titulní role ve Slavínského diváckém trháku záhy katapultovala mezi nejpopulárnější kinohvězdy Československa. V následujících letech se Ferbasová suverénně uplatnila ve více než dvaceti filmech, v nichž s originalitou sobě vlastní představovala rozpustilé a prostořeké dívky, hrdinky, obdařené výjimečným smyslem pro humor. Preciznost a takřka maniakální přesnost Slavínského scénáře připravila značný prostor také celé plejádě vynikajících hereckých osobností v čele s Jindřichem Plachtou, Zdenkou Baldovou, Járou Kohoutem, Ladislavem Peškem či Růženou Šlemrovou. Pro Oldřicha Nového angažmá u Slavínského neznamenalo víc než navázání blízkého osobního přátelství s poněkud puntičkářským režisérem, u Františka Krištofa-Veselého naopak role v Uličnici představovala významný mezník v jeho herecké kariéře. A samozřejmě, když opereta, tak s písničkami, kterých ve filmu zazní víc než dost, zlidovět však stačil jen úsměvný popěvek o kanárech. ULIČNICE představuje ten typ prvorepublikové komerce, od které nelze očekávat vysoké umělecké hodnoty, přestože k pokleslé lidové zábavě má na míle daleko. Rozdíl ve vnímání tehdejšího a současného humoru se ovšem vyslovuje pro Slavínského snímek. P. S. "A copak ti dala tetička? - Od tetičky jsem dostala pejska. - Takového malinkého ratlíčka? - Ne, starou belu." P. P. S. "Takhle se jedná s oficielním mazlíčkem domu?(3.10.2008)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace