Režie:
Steven SpielbergScénář:
Steven SpielbergKamera:
Janusz KamińskiHudba:
John WilliamsHrají:
Haley Joel Osment, Jude Law, Frances O'Connor, Brendan Gleeson, Sam Robards, William Hurt, Ken Leung, Kathryn Morris, Jake Thomas, Ashley Scott (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Svět budoucnosti se změnil. Ledovce roztály, miliony lidí přišly o půdu pod nohama a jejich životní prostor se radikálně zmenšil. Situace si vyžádala absolutní kontrolu nad růstem populace. Chybějící místo zaplnili roboti. Jsou lidem k nerozeznání podobní a rok od roku jsou dokonalejší. Ten poslední, kterého sestrojil profesor Hobby, je tak dokonalý, že je schopen milovat, snít a cítit stejně jako člověk. Má podobu jedenáctiletého chlapce, jmenuje se David a společnost ho předala manželům Henrymu a Monice Swintonovým. Jejich syn Martin leží v nemocnici, kde v umělém spánku čeká, zda bude objeven lék na jeho smrtelnou nemoc. Manželé mají Davida vyzkoušet, a pokud se rozhodnou, mohou aktivovat jeho emoce. Profesor však manžele varuje, že si to mají dobře rozmyslet, protože je to krok nevratný. Žena to přesto po čase udělá a chlapec k ní začne cítit lásku. Dostane plyšového medvídka Tedyho, který patřil Martinovi. Stane se však to, co nikdo nečekal a Martin se uzdraví. Velmi záhy se ukáže, že pro dva chlapce není v rodině místo a Monica malého, vroucně milujícího robota odveze do lesa daleko za město, kde ho vysadí a odjede. Šokovaný David se rozhodne najít pohádkovou vílu Modrovlásku, která dokázala proměnit dřevěného Pinocchia v opravdového chlapce. Doufá, že jako skutečný chlapec se bude moci vrátit k mamince... (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (914)
Film, který mě zbavil slov. Tradičně geniální režie mistra Spielberga, skvělý herecký výkon malého Osmenta, trefná hudba dvorního skladatele Johna Williamse, medvídek Teddy a super triky, jsou ihned po krásném PŘÍBĚHU, tím nejlákavějším na tomto působivém sci-fi filmu. Režisér vždy v pravou chvíli utne dávkování cukrové vaty tak, aby děj nepůsobil účelně a navoněně, ale v závěru nám naservíruje hned dvojitou porci a myslím si, že dojal většinu diváků, včetně mě. Nádherný film a nejsrdceryvnější Steven Spielberg. Ale ne kýčovitý či sladkobolný. Luxus. ()
Zcela poprávu rozporuplný film. Alespoň jsem si to po jeho shlédnutí musel říkat. A.I. se vlastně skládá ze tří částí. Nejvíce se mi líbila část první, která je tak citlivě točená že člověk je z toho úplně v úžasu zda se to tak vůbec dá natočit. Prostřední část mě moc neoslovila a gigolo Joe mě tam nepasoval vůbec. Moc sem nepobral zda bylo vůbec nutné tam takovou postavu vypouštět. Konec už je takovou oázou na lásku. Trošku by stálo za úvahu zda film částečně neoznačit jako pohádku. Mé záverečné resumé: Rozhodně nadprůměrný Spielberg, který stojí za chvilku času. ()
Čím víc se na A.I. dívám, tím lepší se mi zdá. Možná se časem dopracuju i k pěti*. Malý Osmet stejně jako v Šestém smyslu skvělý ( jen mě občas napadá, jestli by dokázal zahrát i veselé dítě ) a Jude Law také výborný. Atmosféra filmu je přesvědčivá a zoufalství a neochvějná víra malého Davida v normální život a ztracenou lásku matky je nádherná. Konec je zároveň velmi smutný i osvobozující. ()
Američani jsou velké děti a mají rádi pohádky pro dospělé. Já je zas tak moc nemusím, ale tohle bylo zdařilé. Vlastně se mi to líbilo, ale asi to jednou stačilo. 1. 11. 2019 tak mi to jednou nestačilo, s odstupem tří let jsem si dala opáčko a musím říct, že zdařilé! Na sci-fi mi většinou vadí nedotaženost děje, nelogičnost, často mám dojem, že jde o efekt pro efekt. Ale umělá inteligence je pro mě nasáklá člověčinou, ocenila jsem i dobré záběry kamery, skoro jako by to Kubrickem trochu načichlo. Přidávám jednu hvězdu. ()
Ne, nečekal jsem zázraky, což bylo dobře, neboť se žádné nekonaly. Emoce příběhu o "snícím robotovi" udržuje hlavně bezchybný Osment, škoda jen, že Spielberg jaksi zapomněl, jak se dělá konec. Stejně jako Minority Report i A.I. je natažený do trapného happy-endu. Kdyby se titulky vynořily o pár minut dříve, byl by to výtečný film, ale nabídnutý konec je pekelný nesmysl. Škoda. Vizuálně i herecky přesvědčivé sci-fi s maličko přemýšlivějším podtextem, ale Spielberg umí lépe. Přičtěte si ke třem hvězdičkám ještě půlměsíček. ()
Galerie (54)
Zajímavosti (28)
- A.I. byla prvním filmem, který použil počítačem generované prostředí zvané "Previs", sloužící jako jakýsi předobraz skutečných záběrů (previzualizace). Rovněž představil "virtuální studio", tj. technologii, která umožňovala chodit s kamerou virtuálním zobrazením Rouge City a vybírat si záběry. Tato technologie byla využita i při realizaci trilogie Pán prstenů (2001, 2002, 2003). (HellFire)
- Steven Spielberg uprednostnil natočenie tohto snímku, i keď mu bola ponúknutá réžia filmu Harry Potter a Tajomná komnata (2002). (srbak)
- Pro scénu příjezdu do Rouge City použil John Williams skladbu "Růžový kavalír" od Richarda Strausse, jak si to přál Stanley Kubrick. Rovněž kapelu hrající v aréně a slova, jimiž Monica (Frances O'Connor) aktivuje Davida (Haley Joel Osment), vybíral sám Kubrick. (HellFire)
Reklama