Režie:
Gus Van SantScénář:
Joseph StefanoKamera:
Christopher DoyleHrají:
Vince Vaughn, Anne Heche, Julianne Moore, Viggo Mortensen, William H. Macy, Robert Forster, Philip Baker Hall, Anne Haney, Chad Everett, Rita Wilson (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Zlodějka na útěku, Marion Crane (Anne Heche), najde útočiště v motelu spravovaném Normanem Batesem (Vince Vaughn) - mužem, jehož oběti se utkávájí s jeho tajemnou "matkou". Marion se brzy stane další obětí a její zmizení podnítí její sestru (Julianne Moore) a soukromého detektiva (William H. Macy) k okamžitému vyšetřování. Brzy oba objeví morbidní závazek Normana k jeho záhadné "matce" v Bates Motel. Režisér Gus Van Sant´s přispěl ke všem novým napínavým verzím filmu Alfréda Hitchcocka - PSYCHO. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (250)
Poměrně solidně odvedená práce ze strany herců i ostatních tvůrců zachránily tenhle remake před "věčným zatracením". Od samého počátku muselo být všem jasné, že na nesmrtelné Hitchcockovo dílo tento "druhý pokus" nedosáhne, přesto do toho ale všichni aktéři šli a přesvědčili se na vlastní kůži, že skutečně nelze dvakrát vstoupit do téže řeky. Nejvíce je to cítit při slavné sprchové scéně, kde je sice špetička erotiky, ale ona hrůzostrašnost se někam vypařila. Přesto se odvážím tvrdit, že kdyby nebyla žádná původní verze a tohle by byl originál, tak by tady nejméně polovina lidé slintala nad tím, co to ten Gus Van Sant natočil za skvělý thriller. ()
Ukázka naprosto zbytečného filmu. K čemu točit něco již jednou (a lépe) natočeného? Že by kvůli barvě? To je asi dost chabý důvod. Zůčastněným tvůrcům nelze upřít snahu - a to snahu poměrně úspěšnou - natočit dobrý film, zvláště herci vůbec nejsou špatní, ale pořád se jedná jen o o chlup horší kopii skvělého originálu. Kopii, která od svého vzoru přebírá do detailu skoro všechno - včetně gest a dialogů. Snímek bez kousku vlastní invence si nezaslouží víc než 2*. ()
Trend v Hollywoodu stoupá do takových výšin, kdy producenti pošilhávají po všech úspěšných, dříve natočených filmech. Pokud je v film pouze v černobíle, dává velke plus, kdy se producenti ospravedlňují tím že při novém natočení, tak zpřístupní film větším masám což je "békovina". A tak i při důkladné snahy kopírování dílčích záběry, se znovu obrození legendy, a snažší tržby díky proslulému stejnojmenému názvu. Doufám že se tak poučili další "následovnící" při přetáčení klasických děl světové kinematografie. ()
Tento film má tú smolu, že je remakeom skvelého Hitchcockovho filmu s charizmatickým Anthonym Perkinsonom. Keby som nevidel originál určite dám aspoň o * viac ale takto si skrátka nemôžem pomôcť. Po všetkých stránkach slabšie a úplne zbytočné. Vaughnovi som psychopata neuveril ani na sekundu, o napätí naktiež nemôže byť reč. Aj tá scéna v sprche bola v 60tom lepšie natočená....... ()
TAKHLE NĚJAK BY VYPADALY OSTŘE SLEDOVANÉ VLAKY V REŽII ZDEŇKA TROŠKY. Živý důkaz toho, kam až se dá pro peníze klesnout, já osobně bych natáčení jakéhokoliv remaku zakázal. originál je prostě originál a ať mi nikdo netvrdí, že to byl experiment, soudný člověk by se neodvážil záběr po záběru přetočit legendární klasiky z jiného důvodu než pro peníze. takovýhle film ani nejde objektivně hodnotit, když sant jen okopíroval, co už natočil někdo jiný. ()
Galerie (41)
Photo © 1998 Universal Pictures
Zajímavosti (23)
- Jeden z nejvíce podstatných rozdílů mezi Janet Leigh a Anne Heche je intonace jejich hlasu během filmu. Janet úplně jinak intonuje ve filmu Psycho z roku 1960 jako Anne v remake verzi. Také za zmínku stojí i vlasy Anne, které jsou také jiné než vlasy Janet v původní verzí. (newpage)
- Anne Heche se poprvé podívala film Psycho (1960) až když byla obsazena do role Marion Crane. (newpage)
- Scéna, kde sa Marion na diaľnici rozpráva s policajtom, bola natočená ako prvá. (rador)
Reklama