Režie:
Antoine FuquaKamera:
Maz MakhaniHudba:
Marcelo ZarvosHrají:
Jake Gyllenhaal, Riley Keough, Peter Sarsgaard, Ethan Hawke, Eli Goree, Christina Vidal, Adrian Martinez, Da'Vine Joy Randolph, David Castañeda Jr. (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Operátor tísňové linky (Jake Gyllenhaal) se snaží zachránit volající, které jde o život, ale brzy zjistí, že všechno je úplně jinak. (Netflix)
Videa (2)
Recenze (252)
„911. What is the address of your emergency?“ „Eeeee dres iz gut and máj eeee mrdženci… Co to jako má být to mrdženci, Najnvanvane??? A mluv na mě, kurva, dánsky, ty vypleštěný, prkenný kokote a parodie na herce!!!“ „Who’s that?“ „Žádné „husté T“ na mě nezkoušej, trapáku, si myslíš, že když tě jednou Hytlečr vyprcal ve stanu, tak si můžeš vyskakovat, jo? Jsi jen normální toporná homosubina s jediným permanentně ublíženeckým výrazem a do mrdženců máš rozhodně daleko, ty mrdmužno!“ „Have you been abducted?“ „Ale kdepak, ajhevbín jenom pěkně nasraný, že jsem musel znova čumět na némlich tu samou unylou sračku, u které si američtí degeni zase natočili hraný dabing bez jakékoliv přidané hodnoty na Video On Dements, aby nemuseli slabikovat titulky. A navíc s takovým slizkým debilem!“ „Hello, do you hear me?! Do you hear me???!!!“ „Já vím, že duješ hermy, klidně si to tu dál veřejně vyřvávej, budou tě aspoň pořád protěžovat. Já ti s tím teď akorát hystericky praštím a doufám, že ti praskne bubínek, abys už aspoň nemoh nikdy telefonovat!“. ()
Celý čas som mal taký "deja vu" pocit, že mi je tento príbeh akosi povedomý a že som to už niekde videl. A veruže áno - pred 3 rokmi sme to tu mali v dánskom prevedení : Den skyldige. Už samotný originál mi prišiel taký akosi priemerný, no a v tomto prípade to nedokázal vytiahnuť na vyššiu úroveň zachrániť ani sám Jake Gyllenhaal, ktorý zvykne vo filmoch žiariť. Rovnako ako v origináli, aj tu mi vadilo viacero nelogických situácií a nepáčilo sa mi ani to zbytočné tlačenie na pílu. Škoda, že tento remake nebol viac autonómny, ale tak aspoň tie 2* si to zaslúži. ()
Objektívne jeden z najzbytočnejších remakeov všetkých čias, čo ale znamená skôr to, že prišiel príliš skoro po origináli a neprináša nič špeciálne nové, než že by bolo všetko zle. Čo ale dobré nie je, je pocit, že v momente, kedy sa Vinník začne rozbiehať, tak zrazu skončí. Osobne by som si celkom rád užil nejaký zásah v horiacom Los Angeles a pozrel by som sa aj na súd. Ale Pizzolatto a Fuqua chceli byť tak iní a verní atmosfére originálu, až im to publikum neakceptovalo. No a tie hviezdne mená v titulkoch sú okrem Gyllenhaala čistý blud. Ak vám samozrejme nestačia ku šťastiu iba ich hlasy. 50% ()
Stejná zápletka, podobné zpracování a přesto, jakkoli nerad hejtím remaky již viděných filmů, někdy se prostě nedá nesrovnávat. To, co bylo u Den skyldige napínavé, přiměřeně emocionální, režijně precizní a vlastně i dost věrohodné, tady prostě nějak nefunguje. Kde byl Jakob Cedergren lidsky bezprostřední, tam Jake Gyllenhaal zbytečně tlačí na pilu, je nepříjemně hysterický a ke konci už vyloženě přehrává. Nechápu změny finálních scén jen proto, aby se daly napasovat na současnou otázku Spojených států ohledně policejní brutality. Teda vlastně chápu: Netflix. Z filmového hlediska ale přidanou hodnotu tyhle změny nemají, právě naopak. Padla tím za oběť bohužel nejsilnější scéna originálu (přiznání), která dost možná udělala i celý film. Druhý nejsilnější moment (osud Olivera) zase naopak padl jako ústupek mainstreamovému publiku. Je fajn, že američtí tvůrci updatovali prostředí a zalátovali některé do očí bijící nelogičnosti, kterými trpěl dánský originál, ale zároveň je to celé až zbytečně doslovné, přehnaně afektované a vlivem některých necitlivých změn ani zdaleka ne tak vyspělé, intenzivní a dopointované. ()
Další z mnoha recyklací, které dodává příslib fantastičnosti a lákavosti xicht Gyllenhaala, jenž je opravdu dobrým hercem, ale zde je jeho talent tak nějak potlačen minimalismem samotného námětu. Sveřepé chrchlání, urputné pocení a blití do hajzlu nikoho nevybídne k ovacím vestoje. Bez přidané hodnoty se tak Viník stává jen průměrným dílkem. Chtělo by se říci dokonce nudným. Věřím, že se najde spousta podobných kousků, které pobaví víc a nebudou tak neskutečně prázdné. Tenhle je určen jen na jedno zklamané zhlédnutí a pro fanoušky Jakea. 50% ()
Galerie (6)
Zajímavosti (5)
- Joe (Jake Gyllenhaal) má na mobilu pondělí 23. 11. Film se tedy odehrává v roce 2020. (veronikajel)
- Pár dní před natáčením filmu byl režisér Antoine Fuqua v kontaktu s covid-19 pozitivním člověkem. Proto musel podstoupit karanténu, při které režíroval z dodávky, kde byly monitory. (dan4815)
- Děj filmu se odehrává v pouhých 4 místnostech. O zbytku pouze slyšíme nebo vidíme na monitorech. (Zix.)
Reklama