Oblíbení režiséři (10)
Andrej Tarkovskij
Nejlepší filmy:
Andrej Rublev (1966)
Stalker (1979)
Oběť (1986)
Christopher Nolan
Nejlepší filmy:
Temný rytíř (2008)
Počátek (2010)
Dokonalý trik (2006)
Žák překonal svého učitele - to už se zřetelně projevilo v Grindhousu a dokazuje se to každým dalším jeho (i Tarantinovým) filmem.
Lynchův nemocný a zvrácený svět zaplněný všelijak vyšinutými a groteskními postavami se mi na jednu stranu hnusí, určitě bych v něm nechtěl žít a ani ho navštívit, ale na druhou stranu mě filmy které se v něm odehrávají nějak perverzně přitahují, jako by si část mojí duše v pokřivenosti a ošklivosti trochu libovala, nebo jí aspoň ráda pozorovala...
M. Night Shyamalan
Nejlepší filmy:
Šestý smysl (1999)
Znamení (2002)
Vyvolený (2000)
Joel Coen
Nejlepší filmy:
Fargo (1996)
Big Lebowski (1998)
Muž, který nebyl (2001)
Jim Jarmusch
Nejlepší filmy:
Noc na Zemi (1991)
Mrtvý muž (1995)
Mimo zákon (1986)
Kvůli němu jsem po zhlédnutí Birdmana se smutkem vyhodil Tima Burtona, protože z jeho pěti velkých filmů jsou čtyři geniální a pátý (Amores perros) je geniální téměř...
V cizině ho milují (no, aspoň v jistých kruzích), ale samotní Finové ho prý rádi nemají. Zazlívají mu, že je (Finy) vykresluje jako buranské a introvertní podivíny. Tedy řeknu vám, že jsem onehdá na tůře v severním Norsku narazil na asi šestičlennou finskou rodinu na výletě, a všichni do jednoho vypadali i chovali se jako parta herců z nějakého Kaurismäkiho filmu o introvertních podivínech...
Karel Zeman
Nejlepší filmy:
Cesta do pravěku (1955)
Čarodějův učeň (1977)
Vynález zkázy (1958)