Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Bohatá modelka Bibiane (Marie-Josée Croze) zpochybňuje po traumatickém potratu svůj zdánlivě dokonalý život. Její podnikání v rodinné síti butiků končí fiaskem a navíc jedné noci z nepozornosti přejede člověka. Druhý den ráno se dozvídá o muži, který zemřel po srážce s autem. Sužována pocitem viny se zúčastní jeho pohřbu. Tam se seznámí s pozůstalým synem Evianem (Jean-Nicolas Verreault) a naváže s ním milostný poměr. Bojí se mu však prozradit své temné tajemství… Existenciální příběh plný paradoxů, v němž mají místo mystické, symbolické, komické i romantické scény, má nezvyklého kolektivního vypravěče: norské ryby určené do kanadských restaurací. (Cinemax)

(více)

Recenze (64)

Caminzind 

všechny recenze uživatele

Ten, kdo zabil, bude zabit. Já nevím, kde na tak hlubokou myšlenku autor přišel, ale krom nějaké umělé ad hoc symboliky je tu jen standardní propletenec náhod a drama o zodpovědnosti, vině a tak. Existenciální je ale už moc silný výraz. BTW, jsem rád, že jsem ten film konečně dokoukal. Ležel mi tu více než rok. ()

pepo 

všechny recenze uživatele

Nafetovaná artovka pre nafajčených návštevníkov festivalov a kinoklubov. Ale už tu je cítiť obrovský režijný talent a som rád, že Villeneuve netrpí záchvatom vlastnej dôležitosti a nechá si občas aj skákať po hlave producentami a poriadne si za to zaplatiť. Vtedy totiž točí skutočné majstrovské diela. 5/10 ()

Reklama

radektejkal 

všechny recenze uživatele

O tom, jak se dostat do maelströmu a jak se z něj dostat ven, víme něco od E.A. Poa. Zde se hlavní hrdinka ale dostala nejspíš do něčeho jiného. Do průseru, který se jí nakonec podařilo úspěšně odsloužit/odsouložit. V podstatě tu jde o problém moderní ženy, které se daří příliš dobře na to, aby dělala takové ptákoviny, po kterých se občas musí pořádně vyzvracet. Jinak ale nemá žádné skrupuje, a pokud se jí děje něco nepřijemného, tak za to mohou nepřející lidé; jí se to nedotýká spíš nepřímo. Příběh o tom nám vypráví bizarní norská ryba, která se ve své zpovědi sice občas opakuje, přeskakuje a vrací se, přesto se však nechala nachytat na jednu melodii od Edwarda Griega. Villeneuve se (za tu rybu) svým norským přátelům omluvil, nicméně byla (ta ryba) dobrým nápadem. Podobně i francouzky zpívané šansony v kontrastu s Waitsovou The Ocean Doesn't Want me. - Už někdy minule jsem psal, že takových dramat vycházejících z traumatu je už skutečně nadbytek. Bibána se nechovala tak, protože prodělala (nějaké) trauma, ale proto, že tak byla vychována a toto také byl vzorec jejího chování ()

DwayneJohnson 

všechny recenze uživatele

Vynikající film. Kdybych neviděl Požáry, řekl bych, že Denisův nejlepší. Takhle jen o kousek těsně druhý. Už asi v první čtvrtině jsem věděl, že to bude dneska plný počet, sám nevím přesně proč, byl to takový můj vnitřní pocit, který mě opět nezklamal. Vynikající hudba, kamera a pak jeden příběh o tom, že všechno jednou končí a znovu začíná. Vyprávěný tak trošku netradičně mořskou rybou. ()

Radiq odpad!

všechny recenze uživatele

Co jako furt ty ryby všude? Ne že bych od Villeneuveho čekal stejně kvalitní film jak jeho hollywoodské vysokorozpočtové spektákly, ale čekal jsem alespoň dobrej film. Nedočkal jsem se ho. Nakonec jediné zajímavé na tom byla zase ryba - ta, která to vyprávěla. Její zjevení hned na začátku slibovalo nějakou nevšední ujetost, ale nakonec mi rybí smysl úplně unikl. Také ten příběh byl poměrně plochý, tralala, blablabla, prostě mě to vůbec neoslovilo. Navíc francouzštinu moc nemusím, obzvlášť ve vážném tónu. Film může být zábavný nebo umělecký nebo obojí, ale tohle není ani jedno. Bohužel velké zklamání a nuda. A samozřejmě jsem se nedozvěděl, co je to Maelström a proč se to tak jmenuje... ()

Galerie (8)

Zajímavosti (2)

  • Hlavná hrdinka dostáva druhú šancu do života v polovici stopáže snímky. Keď prežije pád s autom do vody, zaslúži si právo na život – tak to mieni rozprávač filmu. Je to symbolika krstu, nového života. Ponorenie symbolizuje smrť starému životu a zmytie hriechu vraždy. Zároveň sa ponára spolu s autom, ktoré zabilo a zbavuje sa ho navždy. Vynorenie sa reprezentuje jej prechod do nového života. (Biopler)
  • Hlavní hrdinka chce poslat do moře svoje BMW řady 3. Nejprve se jí auto zasekne o podvozek zhruba ve své polovině o hranu betonové mola. Můžeme si všimnout, že do vody má spadnout starší model, tento vůz je navíc notně poničený. Hrdinka prekérní situaci řeší tak, že sedne do auta, nastartuje a sjede do vody. To by se jí ale ve skutečnosti nepodařilo. Auto má náhon na přední kola a ta visela ve vzduchu. (klukluka)

Reklama

Reklama