Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

V roce 1986 zatkli na Floridě detektivové Wilcox a Brown mladého černocha Bobbyho Earla, na stanici ho zmlátili a obvinili ze znásilnění a vraždy jedenáctileté Joanie. O osm let později se na profesora Paula Armstronga obrátí stará černoška Evangelina. Její vnuk Bobby čeká v cele smrti na popravu a chce, aby se případu ujal. Právník nejprve odmítne, ale po rozhovoru s manželkou si vše rozmyslí. Odletí s rodinou do Miami a pustí se do práce. Navštíví Bobbyho ve vězení, promluví si s místní patoložkou, Bobbyho tehdejším obhájcem a setká se s policisty Wilcoxem a Brownem, který ho varuje, aby dal od případu ruce pryč. Přestože mu Brown tvrdí, že je Bobby vinen, Armstrong odhalí ve vyšetřování i v soudním jednání řadu nedostatků. V atmosféře rostoucí averze mezi Armstrongem a Brownem vyjde najevo, že Bobby byl o rok dříve obviněn z únosu a znásilnění, byl však osvobozen. Prokurátorkou byla tehdy Armstrongova manželka Laurie. Vzápětí se Armstrong dozví, že ve věznici sedí kromě Bobbyho i nebezpečný masový vrah Blair Sullivan, rovněž odsouzený k trestu smrti, který tvrdí, že je vrahem malé Joanie. (TV Nova)

(více)

Recenze (107)

blatouchm 

všechny recenze uživatele

Na konci jsem si říkal, výborně, vyřešeno, jasný jako facka a najednou lol. Rázem se vaše předsudky změní a chvíli to vstřebáváte. 3 skvělí herci, skvělá myšlenka, ale scénář místama ucházející a nelogický. Mohlo to mít s klidem 90%, ale po stránce scénáře nezvládnuto. 98 minut prakticky nemá větší hluché místo. Opravdu škoda. Samozřejmě je to už starší, takže ty klišé předtím vlastně klišé nebyly. Hádám, že herci na to kývli z důvodu, že si scénář narychlo prohlidli a líbilo se jim to,ale výsledek odhadnout nemohli. V té době vyšlo také Sedm, takže srovnání je na místě (krimi, ohavné činy, nečekaný konec), ale scénář a způsob natočení je na míle daleko. ()

tron 

všechny recenze uživatele

Spoilery. V 90. rokoch Seanovi Conernymu ruplo v mozgových závitoch a ako hlavná hviezda a nejeden raz i ako producent sa podpísal pod viacero na prvý pohľad atraktívnych snímok, ktoré však dopadli dosť nešťastne, na pľace bolo dusno a vládla na ňom napätá atmosféra, nejeden raz sa pretáčalo a prestrihávalo a výsledkom sú divné filmy Vychádzajúce slnko, Pomstitelia, Šaman alebo práve Zabudnutý prípad (Katzenbergova kniha vyšla aj v ČR). Pritom dané filmy sú na prvý pohľad výborné, nič im nechýba, majú skvelé kastingy a parádne, originálne scenáre. Japonsko-americké vzťahy, uprostred džungle objavený liek na rakovinu, neprávom obvinený mladík v príbehu s rasistickým presahom. Viac vecí je na Zabudnutom prípade super: parádna dusná južanská atmosféru rasistických močiarov, mrazivá pachuť desivého zločinu a zaujímavý Ed Harris v kópii Hannibala Lectera. Bohužiaľ, je tu tiež obskúrne kastrovacie finále a smiešne prekombinovaný scenár. Román je o dosť lepší, občas sa v ňom postavy síce taktiež nesprávali logicky, ale oproti filmu je to hotové veľdielo. Film ku koncu zhlúpne dokonca do takej miery, až Conneyho upodozrievam, že sa mu ako šéfovi výroby nepáčil pôvodný koniec a tak musel režisér narýchlo dotočiť novú koncovku, v ktorej nedáva zmysel jednak kastrácia (kto a kedy mu to urobil?) a ani zúfalo ťažkopádne napojenie na hrdinovu manželku. Ono tých zmien oproti knižnej predlohe je veľmi veľa. Napr. v nej vystupuje rozvedený novinár Cowart, vo filme je z neho šťastne ženatý profesor práva Armostrong. Spracovaniu by viac pristala mini-séria a nie iba krátky celovečerák. Takže sa strihalo a strihalo a strihalo. Do filmu sa neprebojovala detektívka, babička má v podstate len cameo, detto Tannyho drsný podriadený. Vo filme chýba legendárna latrína, rovnako tak má oveľa menší priestor nielen Fishburne, ale tiež Harris, čo je ozaj škoda, ak vezmeme do úvahy dominante, uhrančivé výkony oboch pánov. Z Tannyho sa v takejto vykastrovanej (ehm) verzii stal v podstate tak trochu blbec. Samozrejme zápletka je na hrane paródie (hrdina z cely smrti vytiahne mladíka, o ktorom všetci hovoria, že je vinný a akonáhle sa mladík skutočne dostane na slobodu, hrdina pochopí, že je naozaj vinný a zvyšok filmu sa ho pokúša dostať späť do väzenia). Film je oproti knihe lepší azda len v lepšom vystihnutí dusnej atmosféry rasistického kraja plného bažín, močiarov a mŕtvych ramien. Režiséra Glimchera mimochodom spolupráca s Connermy zničila. O 4 roky neskôr natočil okamžite zabudnutú komédiu s Bobom Hoskinsom a Antoniom Banderasom (!) a následne skončil úplne. V románe sa mimochodom Conneryho postava nevolá Armstrong, ale Cowart a je to novinár. ()

Reklama

Harding164 

všechny recenze uživatele

Soudní drama s twistem ala Prvotní strach. Bohužel ten twist je tak neskutečně průhledný že ho prokouknete po prvních pěti minutách filmu. Hlavní hrdina je ale kompletní idiot, a tak většinu času sledujete, jak to ten vůl pořád nechce pochopit.  V posledním aktu se z toho stává akčňák, asi abychom se nenudili. Connery byl fajn, ale to je tak všechno. ()

Macik 

všechny recenze uživatele

Já nevím jak vám,ale mě se ten film docela líbil.Asi jsem od něho nic nečekal tak jako někteří a proto mě tak nadchnul. Ze začátku docela banální a často omývané téma, že někdo je nespravedlivě odsouzen a najme si advokáta který ho z toho dostane.Ale narozdíl od většiny těchto podprůměrných filmů se tenhle výrazně lišil. Jak? no nechte se překvapit ;-) ()

destroy83 

všechny recenze uživatele

Velmi dobrý thriller, který stojí především na bezchybném Connerym a perfektním dějovém zvratu, který dělá z tuctového snímku příjemnou podívanou. Connery, zde profesor práva Paul Armstrong, se dostává k případu černošského mladíka odsouzeného k trestu smrti za vraždu bílé dívky. Všechny zjištěné okolnosti ukazují na mladíkovu nevinu, takže se nakonec mladík dostává na svobodu. Idylické chvilky však netrvají dlouho a profesor Armstrong zjišťuje, že se stal obětí velmi důmyslného plánu, ve kterém figuruje i jeho vlastní rodina. Snímek začíná jako každá jiná variace na téma čekání v cele smrti a možné neviny, záhy se však mění na celkem napínavý thriller s decentní porcí morbidity a dokáže diváka zaujmout. Kdyby režisér přitlačil více na pilu a nepřestřelil s koncem filmu, dal bych plný počet. Takhle je to u mě za čtyři hvězdy. ()

Galerie (27)

Zajímavosti (1)

  • Film byl natočen podle stejnojmenné knihy "Vražedné alibi", kterou napsal John Katzenbach. Hlavní postava Paula Armstronga (Sean Connery) byla pro potřebu filmu pozměněna, zatímco postava Bobbyho Earla Fergusona (Blair Underwood) je věrna knižní předloze. (e.v.i.i.k)

Reklama

Reklama