Režie:
Zdeněk Podskalský st.Kamera:
Jindřich NovotnýHudba:
Karel SodomkaHrají:
Miroslav Homola, Iva Janžurová, Pavlína Filipovská, Václav Trégl, Pavel Landovský, Miloš Kopecký, Jaroslav Štercl, Stella ZázvorkováObsahy(1)
Komtesa Gladiola (I. Janžurová) se má stát nevěstou bohatého továrníka s cikorkou (M. Kopecký), aby tak došlo ke spojení dvou významných rodů. Jenže! Její představy o lásce jsou zcela jiné, a tak rozehraje hru, která způsobí nejednu pohromu... Parodie na operetní převleky, záměny osob, nečekané „klasické" situace, samozřejmě se šťastným koncem... To je rozverná komedie Zdeňka Podskalského s hvězdným hereckým obsazením. (Bohemia MP)
(více)Recenze (32)
Haštal taky nerozezná čápa od porybnýho... Neuvěřitelná malá televizní záležitost s hvězdným obsazením. Václav Trégl, Miloš Kopecký a Pavel Landovský jsou naprosto, naprosto úžasní, skvělí, báječní atd. a Iva Janžurová s Pavlínou Filipovskou za nimi nikterak nezaostávají. Tenhle film by možná měli zkusit vysílat někdy v primetimeu, protože 84 hodnocení od místních uživatelů, to je vážně dost málo... Skvělý film. ()
Chápu sice, že obliba Podskalského humoru je značná, ale Oplustila opravdu jen zřídkakdy lze přežít. V této televizní hovadince je možno se povznést nad vším snad jen díky tehdejšímu výběrovému ensemble. Ačkoli nabordelené je to slušně, Homola a Trégl pamatovali lepší časy, Janžurka a Zázvorková byly zrovna v kursu, Landovský se tu zřejmě ocitl omylem, Štercl nepochopil žánr a Filipovská byla ještě za lolitku. Nu a Kopecký? Ten si podržel úroveň vždy a všude. Neb nemohl jinak. ()
Rozpustilý mix červené knihovny (v černobílém provedení) a vybraných líbivých operetních melodií umocňují skvělí herci a vtipné dialogy. 1) Zatímco operety v klasickém (vážném) provedení nějak nemusím (neviděl jsem ani jednu, přiznávám s uzarděním), karikující nápodoby mi docela sednou, ať už jsou to cimrmani, občasné kabaretní prezentace jednotlivých songů anebo právě tento předchůdce budoucích karáskovin._____ 2) To klíčové slovo je sestřih, který, podobně jako u sestřihů z televizních silvestrů či nejrůznějších scének a vystoupení, zpravidla vybere to nejlepší (podle vkusu režiséra ovšem) a především nejkoukatelnější či nejposlouchatelnější kousky. ()
"Milý Haštale. Mám pocit, že začínám ztrácet přehled a souvislost." To už se tak v operetách plných záměn stává, ale tady bylo důležité, že skomírající sluha Haštal neztrácel rychlost, že komtesa se identifikovala podle zadku a že baron Kozlovic byl ochoten kohokoli provdat i adoptovat. Já tedy operety nemám v lásce, takže umím ocenit, když si do nich někdo pořádně rýpne, totálně přepálí záměnové scény a ještě vyšle do boje herce, jejichž hlasové možnosti jsou přibližně stejné jako u "pěvců" z Divadla Járy Cimrmana. Alespoň je tu o důvod víc se této taškařici zasmát. ()
Muzikál jako filmový žánr nemám příliš v lásce, pokud nemají opravdu poutaný scénář. Nezamlouvala se mi ani tato komedie, která působí jako divadelní fraška, převedená na plátno, už jen díky tomu, že natáčení proběhlo v jedné jediné lokaci. Pohled na tančícího a zpívajícího Miloše Kopeckého a ostatní herce mě nebaví. Prostě a jednoduše, pro mě jedna velká filmová nuda. ()
Galerie (17)
Photo © Česká televize
Zajímavosti (1)
- Dle slov komorníka (Václav Trégl), který zakopal na zahradě truhlu v roce 1866 před Prusy a pak na ní po devadesát let zapomněl, se tedy film odehrává v roce 1956. (rakovnik)
Reklama